نکاتی برای ژست عکس گرفتن که خانم‌ها باید بدانند

4

بسیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند کار مدل‌های حرفه‌ای به مهارت خاصی نیاز ندارد. آنها به‌طور ذاتی زیبا هستند و فقط کافی است به دوربین نگاه کنند و خودبه‌خود عکس‌شان زیبا از آب درمی‌آید. اما همین افراد هنگامی که می‌خواهند عکس بگیرند، تازه متوجه می‌شوند که موفقیت در این کار به مهارت‌های خاصی نیاز دارد و حتی زیباترین مدل‌ها نیز باید برای خوش عکس بودن با ژست گرفتن در مقابل دوربین آشنا باشند.

در این مطلب به ۱۲ مورد از نکاتی که سبب می‌شود عکس‌های زیبایی داشته باشید اشاره خواهیم کرد. البته به یک‌باره نمی‌توان همه‌ی این نکات را فرا گرفت، باید آنها را تمرین کنید.

رونیکس

۱. چانه‌تان را به سمت جلو نگه دارید

چانه‌تان را به سمت جلو نگه دارید

یکی از نکات بسیار مهم در عکس گرفتن، این است که گردن‌تان باید دیده شود. سرتان را زیاد به یک‌طرف کج نکنید. این کار سبب می‌شود نگاه‌تان سنگین و تحمل‌ناپذیر شود.

راه‌حل: سر و چانه‌تان را کمی جلو و به سمت دوربین نگه‌ دارید. در این حالت گردن‌تان باریک‌تر به‌نظر می‌رسد و نوعی ظرافت و تناسب اندام در کل تصویر دیده می‌شود.

۲. دست‌به‌سینه نایستید

هنگام عکس گرفتن دست‌به‌سینه نایستید

کج کردن سر به یک طرف و دست‌به‌سینه ایستادن درحالی‌که شانه‌ها کمی بالا قرار گرفته‌اند، تصویرتان را کاملا غیرطبیعی نشان می‌دهد. در این حالت خطوط بدن در هم محو می‌شوند.

راه‌حل: هنگامی که روبه‌روی دوربین قرار می‌گیرید، بدن‌تان را تا حدی به یک طرف زاویه دهید. دست‌هایتان را پایین بیاورید و آنها را کمی از خودتان دور نگه‌دارید. به‌این‌ترتیب، گردن‌تان بلندتر دیده خواهد شد و خطوط بدن واضح‌تر به‌نظر می‌رسند.

۳. به طرز قرار گرفتن بدن‌تان دقت کنید

به طرز قرار گرفتن بدن‌تان دقت کنید

حتی یک قوز کوچک در پشت‌تان می‌تواند سبب شود گردن‌تان کوتاه‌تر به‌نظر برسد و دور کمرتان را پهن‌تر نشان دهد.

راه‌حل: استخوان‌های شانه را به هم نزدیک‌تر کنید و پشت‌تان را صاف نگه‌دارید. اگر روی صندلی نشسته‌اید، به پشتی آن تکیه ندهید. سعی کنید طوری بنشینید که سه‌چهارم بدن‌تان به سمت دوربین باشد. این کار سبب می‌شود ساختار و خطوط دورتادور بدن واضح نشان داده شود.

۴. زاویه‌ی نشستن‌تان را تغییر دهید

زاویه‌ی نشستن‌تان را تغییر دهید

هنگامی که کاملا روبه‌روی دوربین نشسته‌اید، شکل بدن‌تان بزرگ‌تر از حد عادی به‌نظر می‌رسد. انتخاب زاویه‌ی اشتباه در عکس می‌تواند دست‌ها و پاهایتان را کوتاه‌تر از آنچه هستند نشان دهد.

راه‌حل: برای رفع این مشکل، کافی است کمی زاویه‌ی نشستن‌تان را از دوربین منحرف کنید. برای اینکه پاهایتان باهم ادغام نشوند و لاغر و دراز به‌نظر نرسند، یکی از پاها را کمی بالاتر از دیگری قرار دهید.

۵. تنه‌تان را به سمت دوربین بچرخانید

تنه‌تان را به سمت دوربین بچرخانید

اگر تنه‌تان را بیش‌ازحد از روبه‌روی دوربین منحرف کنید، شانه‌هایتان گرد و باریک و کمرتان پهن به‌نظر خواهد رسید. از سوی دیگر، اگر کاملا بالاتنه را به سمت دوربین بچرخانید، جثه‌تان بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

راه‌حل: بهترین گزینه این است که سه‌چهارم بدن‌تان رو به دوربین باشد (نمای سه‌رخ). در این حالت کمرتان لاغرتر و سینه‌تان بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

۶. دست‌هایتان را به شکل مناسب قرار دهید

دست‌های‌تان را به شکل مناسب قرار دهید

اگر در حالتی که کاملا روبه‌روی دوربین نشسته‌اید، دست‌به‌سینه و به‌صورت شل و وارفته بنشینید، شکل بدقواره‌ای خواهید داشت و کاملا غیرطبیعی به‌نظر خواهید رسید.

راه‌حل: یکی از بهترین گزینه‌ها برای حالت نشسته، شکل ساعت‌شنی است. یک پا را روی دیگری قرار دهید، هر دو آرنج را روی زانوی پای فوقانی بگذارید. یکی از دست‌ها را به شکل عمودی و دیگری را به شکل افقی قرار دهید. این کار سبب می‌شود خطوط بصری ظریفی ایجاد شود که هم صورت و هم شکل بدن‌تان را برجسته‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

۷. خطوط بصری ایجاد کنید

خطوط بصری ایجاد کنید

به‌ندرت ممکن است کسی در حالت صاف و مستقیم ایستاده با دست‌های آویخته در دو طرف بدن، خوش‌عکس به‌نظر بیاید. حتی ممکن است برخی از قسمت‌های لباس کاملا در هم محو شوند. ازآنجاکه در این حالت خطوط بیرونی بدن‌تان تشخیص داده نمی‌شود، تصویری یک‌پارچه خواهید داشت که جثه‌تان را درشت‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهد.

راه‌حل: دست‌هایتان را از بدن‌تان دور نگه‌دارید. سعی کنید طوری آنها را قرار دهید که با ایجاد خطوط مستقیم و زاویه‌دار، شکل اصلی بدن‌تان تشخیص داده شود.

۸. خطوط صاف و منحنی بدن‌تان را باهم ترکیب کنید

خطوط صاف و منحنی بدن‌تان را با هم ترکیب کنید

هیچ‌چیز جذاب‌تر از ترکیب خطوط منحنی و صاف نیست. سعی کنید به شکل سه‌رخ در برابر دوربین بایستید. یک فضای خالی در اطراف کمر ایجاد کنید و یک دست‌تان را روی ران بگذارید. با این‌کار خطوط منحنی در قسمت بالاتنه ایجاد می‌شود. اگر دست‌هایتان را به‌صورت درست قرار دهید، تصویر زیبایی از ساختار کلی بدن‌تان خواهید داشت.

۹. لباس‌های گشاد نپوشید

لباس‌های گشاد نپوشید

لباس‌های شل و گشاد هنگام عکس گرفتن ممکن است شما را درشت‌تر و چاق‌تر از آنچه هستید نشان بدهند. علاوه‌برآن، ساختار و شکل بدن‌تان بدقواره به نظر خواهد رسید.

راه‌حل: اگر اصرار دارید از این نوع لباس‌ها استفاده کنید، بهترین راه‌حل این است که دستان خود را طوری قرار دهید که گشادی لباس‌تان را به عقب براند. مچ دستان‌تان را به نمایش بگذارید و یکی از دست‌ها را کمی بالاتر از دیگری در دوطرف کمرتان قرار دهید. به‌طورکلی بهتر است هنگام عکس گرفتن از این لباس‌ها استفاده نکنید.

۱۰. آرنج‌تان را به‌سمت دوربین قرار ندهید

آرنج‌تان را به سمت دوربین قرار ندهید

هنگامی که یک بازوی خود را در حالی روی سر یا گردن‌تان قرار داده‌اید که آرنج‌تان مستقیم به‌سمت دوربین است، دست‌تان کوتاه و غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

راه‌حل: اگر می‌خواهید دست‌هایتان در عکس نشان داده شوند، باید طوری آنها را قرار دهید که بهترین تصویر را از شما ارائه کنند. برای این کار آرنج‌تان را کمی به‌سمت پهلو ببرید تا خطوط بصری بدن‌تان قابل تشخیص باشند. (به تصویر دقت کنید.)

۱۱. لمس کردن صورت به شیوه‌ی مدل‌های حرفه‌ای

لمس کردن صورت به شیوه‌ی مدل‌های حرفه‌ای

اگر کف‌دست‌تان را کاملا روی صورت قرار دهید، علاوه‌بر اینکه صورت‌تان کوچک‌تر جلوه می‌کند، سبب می‌شود ویژگی‌های دیگرتان به چشم نیاید.

راه‌حل: کف دست‌تان را روی صورت‌تان مماس نکنید. دست‌تان باید به نحوی قرار گیرد که به ترسیم خطوط چهره و برجسته‌سازی آنها کمک کند. یاد بگیرید چطور با دستان‌تان به نقاط معینی از چهره (و کل بدن) اشاره کنید که بدون لمس کردن زیبایی آن را نمایش دهد. نکته مهم دیگر این است که هنگام عکس گرفتن هرگز دست‌تان را روی سر یا صورت قرار ندهید.

۱۲. صورت‌تان را برجسته‌تر نشان دهید

صورت‌تان را برجسته‌تر نشان دهید

بسیاری افراد هنگام عکس‌گرفتن، دست‌شان را به شکل مشت درمی‌آورند و چانه‌شان را روی آن تکیه می‌دهند. این کار کاملا اشتباه است و سبب می‌شود عکس‌تان غیرطبیعی به‌نظر بیاید.

راه‌حل: یک ایده‌ی بهتر این است که انگشتان‌تان را طوری زیر صورت قرار دهید که خطوط صورت تیز و برجسته نشان داده شود. برای اینکه حالت طبیعی به دست‌تان بدهید، ابتدا یک و سپس دو انگشت‌تان را جمع کنید، سپس آنها را آزاد کنید و به همان حالت نگه‌دارید.


در ادامه بخوانید: ۸ نوع عکسی که نباید برای پروفایل لینکدین استفاده کنید
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع brightside
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. fateme می‌گوید

    واییی..عااااااااااااااااااالی بودش
    تشکر

  2. مریم می‌گوید

    خیلی خوب بودمرسی

  3. ثنا می‌گوید

    نکات جالبی بود ممنونم

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      خوش‌حالیم که از «چطور» راضی هستی ثنا جان. 🙂