چه عواملی محل قرار گرفتن یک ملک را مناسب زندگی می‌کند؟

0

احتمالا تابه‌حال شنیده‌اید که مهم‌ترین مسئله درمورد هر ملک، موقعیت و محل قرار گرفتن آن است. محل ملک، یکی از چیزهایی است که روی قیمت گذاری ملک هم تأثیر مستقیم دارد. ولی این چه معنایی دارد؟ در هنگام خرید خانه باید به چه ویژگی‌هایی توجه داشته باشید و چه عواملی باعث می‌شود که موقعیت و محل خانه برای زندگی مناسب باشد؟ همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم پاسخ این پرسش‌ها را برای‌تان بگوییم.

۱. قیمت سایر خانه‌های آن منطقه چقدر است؟

درحالت ایده‌آل باید به‌دنبال خرید خانه در محله‌ای باشید که در آن ارزش خانه‌ها درحال افزایش است. افزایش قیمت خانه‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش تقاضاست. یعنی مردم مایل به خرید خانه در محله‌ی موردنظر شما هستند. برای فهمیدن قیمت خانه‌های دیگر در آن منطقه می‌توانید از کارگزار معاملات ملکی بخواهید که سابقه‌ای از قیمت خانه‌ها در آن منطقه را به شما بدهد. از او بپرسید که آیا قیمت‌ها درحال افزایش است و قیمت یک خانه‌ی متوسط در آن منطقه چقدر است.

رونیکس

۲. چقدر طول می‌کشد تا خانه‌های آن منطقه به فروش برسند؟

اهمیت سرعت فروش خانه در محله ای که قصد دارید در آن خانه بخرید

می‌توانید از کارگزار معاملات ملکی بخواهید که درمورد فروش خانه‌های آن محله نیز به شما اطلاعاتی بدهد. به قیمت فروش خانه‌ها و همچنین زمانی که طول کشیده تا هر خانه به فروش برسد، توجه کنید. سرعت فروش خانه‌ها نیز نشانه‌ی دیگری است که میزان تقاضا برای خرید خانه‌های موجود در محله‌ی موردنظر را نشان می‌دهد. اگر خانه‌ها به‌سرعت به‌فروش می‌رسند (ظرف یک ماه یا کمتر) به این معنی است که به محله‌ای روبه رشد و درحال ترقی آمده‌اید.

۳. کیفیت مدارس اطراف خانه چطور است؟

وجود مدارس باکیفیت در نزدیکی خانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردنظر خریداران خانه است. این مسئله اصلا عجیب نیست، چون خانواده‌های زیادی وجود دارد که پس از تشکیل خانواده اقدام به خرید خانه می‌کنند و با افزایش تعداد اعضای خانواده و تولد فرزندان به خانه‌های بزرگ‌تری می‌روند. بنابراین در زمان خرید خانه باید به مدارس آن منطقه هم توجه زیادی داشته باشید؛ حتی اگر فرزندی در سن مدرسه ندارید. نزدیکی به مدرسه‌ای خوب به ارزش خانه‌ی شما می‌افزاید و اگر در آینده قصد فروش آن را داشته باشید، این ویژگی خانه را برای خریداران جذاب‌تر می‌کند.

۴. آیا میزان جرم و جنایت در آن منطقه زیاد است؟

اهمیت میزان امنیت و پایین بودن جرم و جنایت در محله ای که قصد دارید در آن خانه بخرید

هیچ تعجبی ندارد که محله‌هایی با جرم و جنایت کمتر نسبت‌به محله‌هایی که در آنها جرم و جنایت بیشتری رخ می‌دهد، خواهان بیشتری دارند. ولی در اینجا نکته‌ای وجود دارد که باید به آن توجه کنید: اگر به‌دنبال خرید خانه در محله‌ای شلوغ و پر از رستوران، مغازه و امکانات تفریحی هستید، باید بدانید که اغلب این مناطق به‌دلیل رفت‌و‌آمد و فعالیت‌های بیشتر، نرخ جرم بالاتری دارند. شلوغی این محله‌ها می‌تواند موجب افزایش دزدی، سرقت خودرو و سرقت اجناس در مغازه‌ها شود.

البته این به آن معنا نیست که محله‌های شلوغ و محبوب، جای مناسبی برای خرید خانه نیستند. گاهی ویژگی‌های مثبت مناطق شهری شلوغ بیشتر و مهم‌تر از افزایش میزان جرم و جنایتی است که در آنها رخ می‌دهد.

۵. آیا خانه‌ی موردنظر به‌خوبی به امکانات مختلف دسترسی دارد؟

درست است که هنوز هم بازار خوبی برای خانه‌های حومه‌ی شهر وجود دارد، ولی بیشتر خریداران به‌دنبال زندگی در محله‌ای هستند که در آن بتوانند پیاده به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های موادغذایی و مغازه‌ها بروند. به‌طورکلی میزان کارهایی که در آن محله می‌توان با پای پیاده و بدون نیاز به اتومبیل انجام داد نیز اهمیت زیادی دارد.

۶. آیا مشکلات حل‌نشدنی‌ای در نزدیکی خانه وجود دارد؟

مشکلات فراوانی در خانه‌ها وجود دارد که حل‌شدنی هستند. مثلا اگر آشپزخانه‌ی خانه قدیمی است می‌توانید آن را تغییر دهید و به‌روز کنید یا حمامی را به خانه اضافه کنید. ولی مشکلات دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانید آنها را حل کنید، به‌ویژه اگر این مشکلات به محدوده و فضای اطراف خانه مربوط باشند. برای مثال، بیشتر خریداران قرار گرفتن خانه در خیابان اصلی شلوغ را نکته‌ای منفی می‌دانند و این مشکلی است که شما نمی‌توانید کاری درموردش انجام دهید. یا مثلا اگر مسیر قطاری از نزدیکی حیاط پشتی عبور می‌کند، شما نمی‌توانید برای رهایی از سروصدای عبور قطارها هیچ کاری انجام بدهید یا مسیر عبور قطار را جابه‌جا کنید.

درزمان جست‌وجو برای خانه، تمام توجه خود را معطوف فضای داخلی و ظاهر خانه نکنید. حتما توجه کنید که هیچ مشکل حل‌نشدنی‌ای در نزدیکی خانه وجود نداشته باشد، زیرا این مشکل می‌تواند بعدها و در زمان فروش خانه برای شما دردسرساز شود و موجب منصرف شدن خریداران از خرید خانه‌ی شما شود. درست است که خانه‌های واقع در خیابان‌های شلوغ در مقایسه با خانه‌های موجود در محله‌های آرام و خلوت قیمت کمتری دارند و باید پول کمتری برای خرید آنها بپردازید، ولی در زمان فروش هم با قیمت کمتری فروخته می‌شوند.


در ادامه بخوانید: ترفندهای فروش ملک که قبل از هر اقدامی باید بدانید
اصول کسب ثروت را بیاموزید و عادت‌های افراد ثروتمند را در خود ایجاد کنید.



منبع wisebread
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.