سرمایه گذاری در استرالیا ؛ تمام نکاتی که سرمایه‌گذاران و مهاجران باید بدانند

0

اقتصاد باز و شکوفا در کنار نیروی کار ماهر، استرالیا را به یکی از کشورهای محبوب برای سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل کرده است. سرمایه‌داران بسیاری از دیگر نقاط جهان، به سرمایه‌گذاری در این کشور علاقه‌مند هستند. اگر مایل به اقامت در استرالیا هستید و البته سرمایه‌ای در اختیار دارید، می‌توانید با ویزای سرمایه‌گذاری، اقامت استرالیا را دریافت و به استرالیا مهاجرت کنید.

مزایای سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

استرالیا به دلیل مزایایی که این کشور در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد، به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری تبدیل شده است. از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رونیکس

رشد پایدار اقتصادی

این کشور بنابر گزارش اداره‌ی آمار استرالیا، از سال‌های ۹۱-۱۹۹۰ تاکنون، به‌طور بی‌وقفه رشد اقتصادی خوبی داشته است.

نیروی کار ماهر

بنابر آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD در سال ۲۰۱۷، استرالیا از نظر داشتن نیروی کار تحصیل‌کرده و با مهارت بالا، میان ۲۵ تا ۶۴ ساله‌ها، در رتبه‌ی هفتم دنیا قرار دارد.

مکان جغرافیایی مناسب

موقعیت جغرافیایی استرالیا به گونه‌ای است که از نظر فرهنگی و تجاری، به‌راحتی می‌تواند با مناطق هند-آرام (بخش غربی و مرکزی اقیانوس هند، اندونزی، دریای جنوب چین، فیلیپین، جزایر مارشال تا هاوایی از مناطق هند-آرام محسوب می‌شوند) ارتباط برقرار کند و با مناطق زمانی مهم دنیا در اروپا، آسیا و قاره آمریکا در تماس باشد.

دولت قوی و کارآمد

دموکراسی پارلمانی استرالیا، این کشور را به یکی از باثبات‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. بنابر شاخص‌های حکمرانی جهانی توسط بانک جهانی (۲۰۱۷)، عملکرد دولت استرالیا در سال ۲۰۱۶ باعث شد در میان کشورهای دنیا، جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص بدهد.

زیرساخت‌های ارزشمند

بنادر این کشور از نظر استراتژیکی، شبکه‌های راهسازی و حمل‌ونقل، به‌خوبی بنا شده‌اند. همچنین برای نیازهای اساسی انواع کسب‌وکار در این کشور برنامه‌ریزی‌های کارآمدی شده است.

فرصت‌های سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

اگر آن‌قدر متقاعد شده‌اید که از طریق سرمایه‌گذاری به استرالیا مهاجرت کنید، در این بخش با فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی که این کشور در اختیارتان می‌گذارد، آشنا می‌شوید.

دولت استرالیا از سرمایه‌گذارهای خارجی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار استقبال می‌کند. در این کشور در ۵ حوزه‌ی زیر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رشد وجود دارد:

۱. کشاورزی و غذا

از آنجایی‌که تقاضا و نیاز به غذا در جهان، روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بخش کشاورزی استرالیا در این خصوص بسیار قوی عمل کرده و درصدد تأمین پایدار مواد غذایی است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش، بازده خوبی خواهد داشت.

۲. زیرساخت‌های مهم

اقتصاد شناور، افزایش معاملات تجاری و رشد جمعیت این کشور، نیاز به توسعه‌ی زیرساخت‌های استرالیا را افزایش داده و این بخش را به یکی از اهداف عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. از این زیرساخت‌ها می‌توان به شبکه‌های راهسازی و حمل‌ونقل و زیرساخت‌های فرهنگی مانند؛ تسهیلات، فضاهای عمومی، برنامه‌ها و پروژه‌هایی که کیفیت و استاندارد زندگی مردم را بهبود می‌بخشد، اشاره کرد.

۳. زیرساخت‌های گردشگری

این بخش در استرالیا رو به‌رشد بوده و توجه سرمایه‌گذارهای مهمی را به خود جلب کرده است.

۴. منابع و انرژی

استرالیا منابعی غنی از انرژی، مواد معدنی، تجهیزات، فناوری و خدمات پیشرفته‌ دارد. به همین دلیل این حوزه هم یکی از بخش‌های مورد علاقه‌ی سرمایه‌گذارهاست.

۵. تولید، خدمات و فناوری‌های پیشرفته

در این بخش، می‌توان به رشد فرصت‌های مناسب در علوم پزشکی، مواد و فناوری‌های مختلف اشاره کرد. منظور از مواد فلزات سبک، مانند تیتانیوم یا محصولات بیولوژیکی است که در پزشکی کاربرد دارند. کار با مواد الکترونیکی مانند باتری‌ها و ذخیره‌ی انرژی از مواردی هستند که در این بخش جای می‌گیرند. از فناوری‌های پیشرفته نیز می‌توان به فناوری دیجیتال اشاره کرد که تقریبا وارد هر حوزه‌ای شده است. در واقع این فناوری قصد دارد بسیاری از کارهای انجام شده در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت ارتباط با مشتری، انجام سفارشات، و به اشتراک‌گذاری اطلاعات را به‌صورت دیجیتالی در‌آورد. به همین دلیل این حوزه که در برگیرنده‌ی فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات، عملیاتی و رسانه‌ای است می‌تواند سرمایه‌گذارهای بسیاری به خود جذب کند.

در ضمن سرمایه‌گذاری در املاک، خرید سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در استرالیا، از بهترین انواع سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت محسوب می‌شوند.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا و روش‌های اخذ آنها

سرمایه گذاری در استرالیا

مهاجرت به استرالیا با روش کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری از سریع‌ترین روش‌های اخذ ویزا برای صاحبان کسب‌وکار است.

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا به‌طور کلی به ۳ گروه تقسیم می‌شود:

۱. ویزای اقامت موقت (ویزای ۱۸۸ استرالیا)

ویزای اقامت موقت چهار سال و سه ماهه (ساب‌کلاس ۱۸۸) متداول‌ترین نوع ویزاست که شامل زیرمجموعه‌های زیر است:

  • ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream): برای اخذ این ویزا سرمایه‌تان حداقل باید ۸۰۰هزار دلار استرالیا باشد و در ۲ سال از ۴ سال اخیر، میزان گردش مالی کسب‌وکارتان سالانه حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا باشد.
  • ویزای سرمایه گذاری معمولی (Investor Stream):‌ این ویزا مناسب کسانی است که می‌خواهند حداقل ۱/۵ میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.
  • ویزای سرمایه گذاری ویژه (Significant Investor Stream): این نوع ویزا مناسب افرادی است که حداقل ۵ میلیون دلار سرمایه دارند.
  • ویزای سرمایه‌گذاری عمده (Premium Investor Stream): اگر حداقل ۱۵ میلیون دلار استرالیا دارید و می‌خواهید کسب‌وکاری در استرالیا راه بیندازید، این ویزا مناسب شماست.

علاوه بر این موارد، حتما به مواردی نظیر اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در استرالیا فکر کرده‌اید. شما می توانید از طریق ویزای کارآفرینی این کار را انجام بدهید.

۲. ویزای اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری و نوآوری (ویزای ۸۸۸ استرالیا)

در واقع پس از اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی (ویزای ۱۸۸ استرالیا) و برآورد تمام شرایط این ویزا، می‌توانید از طریق ویزای ۸۸۸ آن را به ویزای اقامت دائم تبدیل کنید و علاوه بر زندگی در این کشور، کسب‌وکار خود را گسترش بدهید.

۳. ویزای اقامت دائم از طریق استعداد خاص (ویزای ۱۳۲ استرالیا)

اگر در زمینه‌ی کارآفرینی، ایده‌های جدیدی در سر دارید، این ویزا مناسب شماست. برای دریافت این ویزا باید حتما مبلغ ۱/۵ میلیون دلار استرالیا داشته باشید و گردش مالی‌تان ۳ میلیون دلار در ۲ سال از ۴ سال اخیر باشد.

اگر ویزاهای موقت ۱۶۰، ۱۶۱، ۱۶۲، ۱۶۳، ۱۶۴ و ۱۶۵ سابق استرالیا را دارید، می‌توانید از طریق ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا ۸۹۰ (اقامت دائم مستقل) و ۸۹۲ (اقامت دائم اسپانسری ایالتی) برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. گردش مالی برای ویزای ۸۹۰، باید در ۱۲ ماه گذشته، حداقل ۳۰۰هزار دلار باشد. همچنین برای ویزای ۸۹۲، در۱۲ ماه گذشته به حداقل ۲۰۰هزار دلار گردش مالی نیاز دارید.

هرکدام از ویزاهای سرمایه‌گذاری بالا، شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به خود را دارند. فراموش نکنید، اگر می‌خواهید از طریق سرمایه گذاری در استرالیا، به این کشور مهاجرت کنید، باید کاملا آگاهانه عمل کنید. مقوله سرمایه‌گذاری بسیار حساس است و در این مسیر باید از زبده‌ترین وکلای رسمی بهره‌مند شوید. باید قبل از هر اقدامی با تمام شرایط موجود در پروسه‌ی اخذ ویزا و اقامت در استرالیا آشنا شوید. مراجعه به وکیل به شما کمک می‌کند که نه‌تنها با خیال راحت ویزای استرالیا را دریافت کنید، بلکه موارد قانونی سرمایه گذاری در استرالیا، حتی پس از مهاجرت به استرالیا را هم بشناسید. در این مسیر، دانیال شبرخ که تنها وکیل رسمی پایه یک استرالیا در ایران است می‌تواند کمک فراوانی به شما کند.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کافی است روی لینک زیر کلیک کنید تا با دانیال شبرخ و وبسایت مهاجرت پلاس بیشتر آشنا شوید.

وکیل مهاجرت استرالیا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.