بهترین کشورها برای سرمایه گذاری کدامند؟

1

دنیای امروز ما، با سرعت هرچه تمام‌تر به سوی پیشرفت فناوری در حرکت است. بسیاری از کشورهای جهان، در تلاش هستند با صنایع جدید، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه همگام شوند تا از قافله عقب نمانند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، بسیاری از کشورها درحال‌حاضر برای پیشبرد اهداف‌شان در زمینه کسب‌و‌کار، به‌دنبال سرمایه‌گذار هستند و تسهیلات خوبی برای این کار فراهم می‌کنند. پس اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید از طریق سرمایه‌گذاری این کار را انجام بدهید، یافتن بهترین کشور برای سرمایه گذاری قطعا برای‌تان جذاب خواهد بود. کشورهای زیر، فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی کسب‌وکارتان به فراتر از مرزهای کشورتان در اختیار شما قرار می‌دهند. ۵ کشوری که در این‌جا معرفی شده‌اند، در فهرست بهترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۸ قرار دارند. با ما همراه شوید.

فیلیپین

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

رونیکس

اولین کشوری که بالاترین جایگاه این فهرست را به خودش اختصاص داده، فیلیپین است. این کشور با جمعیتی حدود ۳٫۱۰۳ میلیون نفر، پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف دارد.

میزان تولید ناخالص داخلی فیلیپین در سال ۲۰۱۷ به ۶/۶ درصد رسید و اکنون به ۹/۶ درصد رسیده است. ارزش کل تولید ناخالص داخلی این کشور درحال‌حاضر معادل ۹/۳۰۴ میلیارد دلار است.

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در فیلیپین، سرمایه‌گذاری در بخش کالاها و خدمات اساسی است. موقعیت استراتژیک فیلیپین در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا به‌شکلی است که بازار اصلیِ خرید برای میلیون‌ها نفر به‌شمار می‌رود.

دولت فیلیپین به‌دنبال گسترش جاده‌ها و ساخت پل‌ها برای تسهیل حمل کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده است. علاوه‌براین، درنظر دارد سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را تقویت کند. اگر سرمایه‌ی کافی برای این‌کار دارید، می‌توانید در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

بازار صادرات فیلیپین کشورهای بزرگی مانند ژاپن، آمریکا، چین و سنگاپور را دربرمی‌گیرد. بنابراین یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بخش صادرات غنی این کشور است.

لهستان

لهستان از کشورهای اروپایی است که اقتصاد قوی و باثباتی دارد. این کشور پردرآمد، ششمین اقتصاد قوی در بین کشورهای اتحادیه‌ی اروپاست. نرخ رشد اقتصادی در این کشور همچنان صعودی است. درحال‌حاضر تولید ناخالص داخلی لهستان با رشد ۹/۲ درصد به ۵,۴۶۹ میلیارد دلار رسیده است.

ساده‌ترین راه سرمایه‌گذاری در لهستان، از طریق صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) است. این صندوق تا آگوست ۲۰۱۷، ۳۴۲ میلیون دلار سرمایه داشته است و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بسیاری را به خود جلب کرده است.

اگر تصمیم دارید در این کشور کوچک اما پررونق سرمایه‌گذاری کنید، فرصت‌های عالی در انتظارتان هستند. علاوه‌بر سرمایه‌گذاری مستقیم در صندوق‌های بورس و اوراق بهادار، بخش‌های هوافضا، الکترونیک و خرده‌فروشی نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند.

بااین‌حال، فراموش نکنید سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی معمولا با ریسک بیشتری همراه است. بسیاری از کلاهبرداران منتظر سوءِاستفاده از افراد بی‌تجربه هستند. اگر می‌خواهید در هریک از این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنید، حتما از افراد با تجربه کمک بگیرید.

هندوستان

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

هند در دهه‌های اخیر رشد و پیشرفت بسیار زیادی در صنایع و فناوری‌های مختلف داشته است. این کشور پهناور با جمعیتی بالغ بر ۳/۱ میلیارد نفر، امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را برایتان فراهم می‌کند.

تولید ناخالص داخلی هند در سال ۲۰۱۸ به ۳/۲ تریلیون دلار رسید و رشد تولید ناخالص داخلی آن ۱/۷ درصد است. دولت هند تصمیم دارد سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها را افزایش بدهد و در دهه‌ی آینده ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار روی انرژی‌های تجدید‌پذیر سرمایه‌گذاری کند. براساسِ برآوردها هند برای زیرساخت‌ها به ۵ تریلیون دلار سرمایه نیاز دارد. ازآنجایی‌که شرکت‌های بومی هند فاقد چنین سرمایه‌هایی هستند، این بهترین فرصت برای شماست تا به این بخش وارد شوید. به‌جز بخش زیرساخت، سپرده‌گذاری در بانک‌ها، ثبت شرکت، صنعت طلا و نقره، املاک و مستغلات و خرید سهام نیز برای سرمایه‌گذاری در هند مناسب هستند.

هندوستان کشور رنگ‌ها و زیبایی‌هاست. تنوع آب‌وهوایی این کشور، مناظر بدیع و طبیعت آن در چند جمله نمی‌گنجد. اگر می‌خواهید علاوه‌بر سرمایه‌گذاری از اقامت در کشوری با این ویژگی‌ها بهره‌مند شوید، هند را به شما توصیه می‌کنیم. البته حتما قبل از هر تصمیمی درباره وضعیت بهداشت در هند تحقیق کنید!

اسپانیا

اسپانیا درحال‌حاضر دومین کشور جذب‌کننده‌ی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) است. پس از پشت‌سرگذاشتن دوره‌ی رکود اقتصادی، این کشور سرانجام توانست قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی را بهبود بخشد. اسپانیا با ایجاد انگیزه‌های بیشتر برای بخش خصوصی، توانست اعتماد کارآفرینان خارجی را جلب کند. هم‌اکنون تولید ناخالص داخلی این کشور به ۲/۱ تریلیون دلار رسیده که رقم قابل‌توجهی است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور ۳/۳ درصد است.

تعداد روزافزون شرکت‌های چندملیتی، صنعت گردشگری در حال توسعه، زیرساخت‌های عالی، شبکه‌ی حمل‌ونقل زمینی و پیشرفت عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر سبب شده اقتصاد این کشور با قدرت و ثبات فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شود.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اسپانیا، انعطاف‌پذیری در استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی است. جالب است بدانید، هیچ محدودیت قابل‌توجهی برای شهروندان خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، وجود ندارد. این مورد به‌ویژه برای ما ایرانی‌ها بسیار خوب است، چرا که به‌دلایل مختلف در بسیاری از نقاط جهان با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو هستیم.

برای سرمایه‌گذاری در اسپانیا فرصت‌های بسیاری در اختیارتان هست. اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری، ویزا و اقامت این کشور را بگیرید و به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

استرالیا

بهترین کشور برای سرمایه گذاری

استرالیا به‌دلیل زیرساخت‌های قوی و پایدار اقتصادی، شرایط کاریِ مطلوب و استانداردهای بالای زندگی به‌عنوان بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان شناخته شده است. روش‌های متعددی برای دریافت اقامت استرالیا وجود دارد، اما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها سرمایه‌گذاری در استرالیاست.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، بهتر است از روش سرمایه‌گذاری اقدام کنید. دولت استرالیا از سرمایه‌گذاران خارجی به‌شدت استقبال می‌کند.

استرالیا یکی از قوی‌ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است. این کشور امسال وارد بیست و هفتمین سال پیاپیِ رشد اقتصادی خود شده است. اقتصاد استرالیا به‌خوبی دربرابرِ تغییرات جهانی انعطاف‌پذیر است. مؤسسات موفق، بهره‌وری بالاتر از سطح متوسط و ریسک پایین سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، استرالیا را به کشوری محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

از نظر آماری:

  • اقتصاد استرالیا رتبه‌ی سیزدهم را در جهان دارد؛
  • رتبه‌ی هفتم جهان را در کارآفرینی دارد، حدود ۴۵ درصد از شرکت‌های استرالیا در نوآوری فعال هستند؛
  • رتبه‌ی دهم جهان را به‌خاطر کیفیت زیرساخت‌ها، سرمایه‌ی انسانی و مؤسسات تحقیقاتی علمی دارد؛
  • سطح بهره‌وریِ ۱۵ صنعت از ۲۰ صنعت این کشور، بالاتر از میانگین جهانی است.

علاوه‌بر این، میزان تولید ناخالص داخلی استرالیا ۲/۱ تریلیون دلار است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار به ۵/۱ تا ۹/۱ تریلیون دلار برسد. پیش‌بینی می‌شود رشد متوسط تولید ناخالص داخلی این کشور طی ۵ سال آینده به ۸/۲ درصد برسد که در بین اقتصادهای پیشرفته‌ی جهان از همه بیشتر خواهد بود.

همچنین دانش و نوآوری سهم عمده‌ای در پیشرفت اقتصادی استرالیا دارد. فقط در سال ۲۰۱۷ دولت استرالیا مبلغ ۳/۱۰ میلیارد دلار در زمینه‌ی تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را داشته باشید. این ویزا درحال‌حاضر برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، سرمایه‌گذاران معمولی، سرمایه‌گذاران ویژه و کسب‌وکارهای نوآورانه در دسترس است. اگر شرایطی که نام بردیم را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا اقدام کنید. اتفاق خوب اینکه، دولت استرالیا از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کند. این کشور فرصتی عالی برای شما در نظر می‌گیرد اگر خلاق و خوش‌فکر یا متخصص و اهل فن هستید.

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری باید ابتدا ویزای ۱۸۸ استرالیا را که یک ویزای موقت است داشته باشید. اعتبار این ویزا ۴ سال و ۳ ماه است. با داشتن این ویزای استرالیا می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت دائم این کشور (ویزای ۸۸۸) اقدام کنید. سوالاتتان را از متخصصان حقوقی مهاجرت پلاس بپرسید و مطمئن باشید راهنمایی دقیق و درستی دریافت می‌کنید.

کلام آخر

فراموش نکنید در صورت نداشتن دانش و تجربه‌ی کافی، ممکن است با مشکلات جبران‌ناپذیری روبه‌رو شوید و حتی یک‌شبه زندگی‌تان را بر باد بدهید! برای جلوگیری از دردسرهای این‌چنینی، با مشاوران و متخصصان مجرب این حرفه در ارتباط باشید. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را دارید، بهتر است سراغ کارگزاران این حوزه نروید و به جای آن از یک وکیل مهاجرت حرفه‌ای کمک بگیرید.

از مهاجرت پلاس بپرسید

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. گل آذین می‌گوید

    به نظر من استرالیا برای سرمایه گذاری کشور خیلی مناسبیه؛ ،پسر خاله من اونجا کسب و کار خودش رو راه انداخت. مشکلی که داشت کارهای حقوقی و ثبت شرکت بود و به بن بست میخورد، طوریکه از مهاجرت در حال منصرف شدن بود. دائما با وکلا جلسات مشاوره میذاشتن، البته بعدا فهمید که هیچ کدوم وکیل رسمی نیستن و صرفا کارگزار یا مشاور مهاجرتی بودن و اصلا پروانه وکالت ندارن، برای همین خیلی تاکید می‌کرد حتما با وکیل رسمی و پایه یک استرالیا کارها رو پیش ببریم. اتفاقا پسرخالم هم کارهای ثبت شرکتشون رو به کمک آقای دانیال شبرخ پیش بردن. حتی تو فرایند اجاره خونه و بیمه و حساب بانکی هم کلی کمکشون کردن و الان خدا رو شکر اقامت دائم هم گرفتن. امیداوارم کامنتمو تایید کنین تا چند نفر ببینن، شاید گره از کارشون باز بشه.