بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

0

شما هم جزو دسته افرادی هستید که در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری‌ای با ریسک کم هستند؟ به سرمایه‌گذاری در کدام کشور فکر می‌کنید؟ شاید هم در فکر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هستید. در این مطلب برایتان از کشورهایی گفته‌ایم که مقاصد محبوب و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری هستند. با ما همراه باشید.

۵ کشور برتر برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

بانک جهانی علاوه‌بر ارائه گزارش برترین کشورها از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، به معرفی کشورهایی می‌پردازد که برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین هستند. نکته مهم‌تر اینکه این کشورها شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری مهاجرانی که مایل به اخذ اقامت هستند، تعیین کرده‌اند.

درواقع این کشورها، براساس عوامل متمایزی چون منابع طبیعی، بازار، کارآمدی و دارایی‌های استراتژیک مانند فناوری‌ها یا برندها در رده بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند. همچنین از نظر تسهیلات اخذ اقامت در جایگاه بالاتری نسبت به کشورهای دیگر هستند.

رونیکس

۱۰ کشور برتر این فهرست، که دو ویژگی «مناسب برای سرمایه‌گذاری» و «ارائه روش‌های گوناگون برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری» را دارا هستند، عبارت‌اند از:

پرتغال، اتریش، بلژیک، مالتا، تایلند، بریتانیا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، سوئیس و کانادا

و در ادامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پنج کشور کانادا، بریتانیا، پرتغال، اتریش و استرالیا را برایتان گفته‌ایم:

مهاجرت به کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

کانادا از نظر سرمایه‌گذاری خارجی، در رده ۱۵ام جهان قرار دارد. کانادا از این طریق توانست در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۴ بیلیون دلار آمریکا، سرمایه جذب کند. در ضمن این کشور از نظر شاخص آسانی کسب‌وکار از میان ۱۹۰ کشور، در رتبه ۱۸، قرار دارد.

وجود نیروی کار ماهر، محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری، وجود منابع عظیم نفت، گاز و معادن، حفظ شرایط عالی در تجارت بین‌المللی و همچنین اقتصاد پویای کانادا، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان به معادن، صنایع برق‌آبی (تولید الکتریسیته از نیروی آب)، کشاورزی، هیدروکربن، هوافضا، صنایع دفاعی و ساختمان‌سازی اشاره کرد. در ضمن فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های زیستی، خدمات بهداشتی، محیط‌زیست و صنایع شیمیایی و گردشگری از دیگر حوزه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری هستند.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا چند روش وجود دارد که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذار کبک (در این روش ارزش خالص دارایی باید ۲ میلیون دلار باشد و می‌توان با مبلغ ۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد)؛
  • برنامه کارآفرینی کبک (که به بودجه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پوندی نیاز است)؛
  • خوداشتغالی (که البته با مهاجرت از طریق کار فرق دارد و سرمایه‌گذار باید دارای ارزش مالی حداقل ۱۰۰ هزار دلاری باشد)؛
  • برنامه کارآفرینی استانی (این برنامه مناسب کسانی است که قصد مهاجرت به یکی از استان‌های کانادا را دارند و حداقل دارایی خالص آنها ۳۵۰ هزار پوند است)؛
  • ویزای استارت‌آپ (مناسب افرادی است که می‌توانند شرکتی به ثبت برسانند. این افراد باید ۷۵ تا ۲۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند).

مهاجرت به بریتانیا

بنابر گزارش‌ کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD)، سرمایه‌گذاری خارجی در بریتانیا، سال به سال افزایش ۹۰ درصدی را نشان داده است. بریتانیا، علی‌رغم خروجش از اتحادیه اروپا، همچنان از ثبات اقتصادی برخوردار است و می‌تواند نقش پایتخت مالی اروپا را بازی کند. این کشور یکی از مهم‌ترین بازارهای مصرفی اروپایی محسوب می‌شود. در ضمن از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هفتم قرار دارد. بنابر این دلایل، سرمایه‌گذارهای خارجی علاقه بسیاری دارند که به این کشور مهاجرت کنند. از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بریتانیا می‌توان به تولید زغال، خدمات مالی و بازرگانی، هوا-فضا، صنایع خودروسازی، داروسازی، مواد شیمیایی اشاره کرد. همچنین انرژی‌های قابل‌احیاء، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، صنایع خلاق (موسیقی، سینما، تئاتر، طراحی و…) نیز از قابلیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار هستند.

بریتانیا، به‌جز چند استثنا، بین مهاجران کشورهای دیگر که به‌وسیله سرمایه‌گذاری قصد مهاجرت به این کشور را دارند، فرقی نمی‌گذارد و در سال ۲۰۱۴، به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور مهاجرپذیر از طریق سرمایه‌گذاری معرفی شد. در ضمن، این کشور، یکی از امضاکنندگان معاهدات سرمایه‌گذاری دو جانبه (BITs) است. معاهدات دوجانبه سرمایه‌گذاری توافقاتی هستند که برای داوری بین‌المللی و ارائه راه‌حلی برای رفع اختلافات بین کشورهای میزبان و سرمایه‌گذاران امضا شده‌اند.

برنامه ویزای سرمایه‌گذاری درجه ۱ بریتانیا، برای جذب سرمایه‌گذارهای غیراروپایی، ثروتمند و کارآفرین، تنظیم شده و مناسب کسانی است که حداقل ۲ میلیون پوند برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند. البته ویزای دیگری به‌نام کارآفرینی وجود دارد و مناسب کسانی است که برای شروع یک حرفه و سرمایه‌گذاری در آن، حداقل ۵۰‌ هزار پوند دارند.

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال

پرتغال در گزارش بانک جهانی در مورد شاخص آسانی انجام کسب‌وکار از میان ۱۹۰ کشور، رتبه ۲۹ را کسب کرده که نشان می‌دهد از نظر محیط تجاری و کسب‌وکار شرایط خوب و مطمئنی دارد. در این کشور زمینه‌های مختلف مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که از آنها می‌توان به املاک، صنعت گردشگری، پروژه‌های کشاورزی، جنگلداری، صنایع خودروسازی، صنایع شیمی، بخش‌های الکتریکی و الکترونیکی، اطلاعات و ارتباطات و صنایع بیولوژیکی اشاره کرد. همچنین این کشور به‌تازگی کار روی انرژی‌های قابل احیاء، به‌ویژه انرژی خورشیدی و قدرت موج را شروع کرده که این بخش‌ها نیز فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذارهای خارجی فراهم می‌کنند.

کشور پرتغال به‌منظور تقویت بخش سرمایه‌گذاری‌های مربوط به فناوری، اقدام به ساخت و ایجاد مناطق آزاد کرده است. سرمایه‌گذارهای غیراروپایی به‌راحتی می‌توانند از طریق اخذ شهروندی به‌وسیله برنامه‌ی ویزای طلایی پرتغال، در مدت ۶ سال، موفق به دریافت شهروندی این کشور شوند. مقدار سرمایه مورد نیاز برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، ۳۵۰هزار یورور برای شرکت‌ها یا ۲۵۰ هزار یورو برای شرکت‌های در حال بازسازی و احیاء است.

بنابر گزارش سال ۲۰۱۷، رشد اقتصادی این کشور ۲.۳٪ بوده است. ارتقاء سیستم سرمایه‌گذاری در زمینه ابداعات و تحقیق و توسعه، این کشور را به مکانی جذاب برای سرمایه‌گذارهای خارجی تبدیل کرده است. روابط بین‌المللی پرتغال با اروپا، آفریقا و آمریکا در حد بسیار مطلوبی است که روی ثبات اقتصاد این کشور اثرات مثبتی گذاشته است. سرمایه‌گذارهای خارجی هنگام راه‌اندازی و ثبت شرکت، می‌توانند از یارانه‌های دولتی و تسهیلات مناسب بهره‌مند شوند. نرخ بازگشت سرمایه به‌دلیل ثبات اقتصادی پرتغال، مطمئن و البته در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری متفاوت است. این نرخ در بخش املاک ۴.۵ تا ۶.۷ درصد است.

مهاجرت به اتریش

اتریش به‌دلیل اینکه در تقاطع اروپای شرقی و اروپای غربی واقع شده است، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی، از شرکت‌هایی که در زمینه تحقیق و توسعه فعال هستند، با اتخاذ سیاست‌های کاهش مالیات، استقبال می‌کند.

از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توان به املاک، صنایع داروسازی و شیمی، خودروسازی، فراوری مواد غذایی، خدمات مالی، مهندسی مکانیکی و فولاد، صنایع تولید چوب و کاغذ، الکتریسیته، بخش سلامت، گردشگری و فناوری ارتباطات اشاره کرد.

همچنین بخش‌های مربوط به انرژی‌های قابل احیاء، نرم‌افزارهای امنیتی و تجارت الکترونیکی از قابلیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار هستند. اتریش از نظر شاخص آسانی کسب‌وکار، براساس گزارش بانک جهانی (۲۰۱۸) در رتبه ۲۲ قرار دارد. این کشور دارای ثبات اقتصادی است و نیروی کار بسیار ماهر و سودآوری دارد.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور برای فعالیت‌های فنی و همچنین علمی است که تقریبا ۵۳.۴ درصد را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، ۳.۴ درصد از سرمایه‌گذارها در فعالیت‌های مربوط به املاک مشارکت دارند. مهاجران خارجی برای اینکه جزو شهروندان اتریش محسوب شوند، باید به‌مدت ۱۰ سال در کشور حضور مستمر داشته باشند. اما سرمایه‌گذاران خارجی براساس مشارکت اقتصادی می‌توانند از این مدت بکاهند.

اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور را دارید، برای سرمایه‌گذاری به ۳ تا ۱۰ میلیون یورو نیاز دارید تا اقامت دائم پس از ۳ سال و شهروندی پس از ۱۰ سال به شما اعطا شود.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا

استرالیا به‌دلیل ثبات اقتصادی بالا، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری به خود جذب کرده است و بنابر گزارش سرمایه‌گذاری جهانی (World Investment Report) سال ۲۰۱۸، از این نظر، در رتبه هشتم قرار دارد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را دارند، می‌توانند با استفاده از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری استرالیا، مانند ویزای ۱۸۸ استرالیا و ثبت شرکت در استرالیا، اقامت این کشور را به‌دست آورند. وجود منابع عظیم طبیعی، محیط مناسب کسب‌وکار، رشد اقتصادی قوی، مقصد جذاب برای گردشگری و آب‌وهوای خوب استرالیا، این کشور را به مکانی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است. از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا می‌توان به صنایع کشاورزی، معادن، فناوری‌های زیستی، تولید الکتریسیته، خدمات مالی، بیمه و املاک اشاره کرد.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در استرالیا با توجه به مقدار سرمایه‌تان می‌توانید از چند روش استفاده کنید. حداقل سرمایه شما برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری، ۱.۵ میلیون دلار استرالیاست. البته با داشتن حداقل ۲۰۰ هزار دلار می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی اقدام کنید.

اخذ اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در استرالیا

اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار، ویزای استرالیا دریافت کنید، باید از قوانین ثبت شرکت در استرالیا اطلاع کافی داشته باشید و با توجه به سرمایه و نوع فعالیت‌تان، شرکتی در استرالیا ثبت کنید. شما ابتدا باید تاریخچه مختصری از نوع فعالیت خود به استرالیا ارائه داده و سپس تمام جزئیات کار خود (Business Plan) را شرح دهید. مرحله بعدی تعیین نام شرکت‌تان و دریافت تأییدیه اتاق بازرگانی و قسمت جذب سرمایه‌گذاری در استرالیا به نام ASIC است. سپس اتاق بازرگانی استرالیا، شرکت‌های سودآور را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید برای ثبت شرکت مناسب خود اقدام کنید.

ازآنجایی‌که فرایند دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، تقریبا پیچیده است و هر سال، قوانین جدیدی به آن افزوده می‌شود، بهتر است پیش از هر نوع اقدامی با وکیل زبده مهاجرت استرالیا مشورت کنید. بدین ترتیب می‌توانید از روند کار مطمئن شده و به نتیجه مطلوب برسید.

گروه حقوقی مهاجرت پلاس با مدیریت دکتر دانیال شبرخ، وکیل رسمی و پایه یک دادگستری استرالیا، در همه مراحل اعم از اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ثبت شرکت و مسائل حقوقی پس از ورود به استرالیا همراه شماست. کافی است با ما تماس بگیرید.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.