چطور ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

0

انسان موجودی است اجتماعی و سفر کردن باعث گسترش و تداوم تعاملات اجتماعی او می‌شود. اما امروزه سفرکردن تفاوت‌های چشمگیری با گذشته دارد. سفرهای چندماهه با کاروان شتر کجا و سفر چند ساعته با هواپیما کجا. این روزها دغدغهٔ مسافران پیدا کردن بهترین کیفیت با کمترین قیمت است. در سفرهای طولانی، هواپیما اولین گزینه برای انتخاب وسیلهٔ سفر است. بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد به‌دنبال پیداکردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما باشند. در این مقاله نکته‌هایی در این باره را با شما مطرح می‌کنیم.

همهٔ سایت‌ها را مقایسه کنید

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیریم بررسی همهٔ گزینه‌هاست. تقریبا هیچ آژانسی پیدا نمی‌کنید که همهٔ شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های جهان را پوشش بدهد. پس بهترین کار این است که چندین سایت مختلف را بررسی کنید تا بتوانید بهترین نرخ را پیدا کنید. اما این کار بسیار زمان‌بر است و مقایسهٔ نتایج چندین سایت هم نه‌تنها ساده‌ نیست بلکه گیج‌کننده نیز هست. متاسرچ یا ابَرجست‌وجوگر راه‌حل این مشکل است. موتورجست‌وجوی متا مقایسهٔ چندین سایت را بسیار ساده می‌کند. شرکت‌هایی مثل اکسپدیا، کایاک، اربیتز و ویگو سالهاست که به این کار مشغولند. در ایران تنها شرکت بین‌المللی فعال، ویگو است.

برای پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما در ویگو می‌توانید از فیلترگذاری‌ها و دسته‌بندی‌هایی که در ستون سمت راست جست‌وجوی این سایت وجود دارد استفاده کنید. پروازهای یکسان از شرکت‌های مختلف یکجا نمایش داده می‌شوند و این شما هستید که ارزانترین پرواز را انتخاب می‌کنید و مستقیما در سایت همان آژانس یا هواپیمایی اطلاعات را وارد و مبلغ را پرداخت می‌کنید.

رونیکس

آیا مناسب‌ترین نرخ لزوما همان ارزانترین نرخ است؟

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، پاسخ منفی است. اگرچه ما همیشه دوست داریم هزینهٔ کمتری برای سفرمان صرف کنیم، اما گاهی شرایط ما اجازه نمی‌دهد که ارزان‌ترین نرخ را انتخاب کنیم. برای مثال اگر برای سفرمان محدودیت ساعتی خاصی داشته باشیم، تعدادی از گزینه‌ها حذف می‌شوند. پس قدم اول برای پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما فیلترگذاری نتایج است. مثلا فقط جست‌وجو میان پروازهای غیرمستقیم یا فقط پروازهای مستقیم.

چند روز پیش از سفر بلیط هواپیما بخریم؟

تعیین بهترین زمان سفر و خرید بلیط هواپیما

قانون یکسانی نمی‌توان برای این مورد پیشنهاد کرد. اما به چند مورد می‌توان اشاره کرد:

  • نرخ بسیاری از پروازها با بازهٔ دوماهه باز می‌شوند. پس حدود ۵۰ روز پیش از سفر زمان مناسبی برای جست‌وجوست.
  • برای برخی مسیرها، بخصوص مسافت‌های طولانی مثل شهرهای کانادا، می‌توانید حتی ۵-۶ ماه قبل هم بلیط بخرید.
  • اگر برنامهٔ سفت و سختی برای سفرتان ندارید، ممکن است نرخ‌های باورنکردنی بلیط لحظهٔ آخری هم پیدا کنید.

همهٔ تقویم‌ها را بررسی کنید!

نرخ‌گذاری بلیط هواپیما تحت تأثیر موارد زیادی قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین آنها تعطیلات رسمی است. گاهی ممکن است در ایران رویداد خاصی در جریان نباشد. اما در همان تاریخ در کشوری دیگر تعطیلات رسمی یا نمایشگاه خاصی در جریان باشد. اطلاع نداشتن از این موارد ممکن است برای شما گران تمام شود! دو سایت time.ir و timeanddate.com می‌توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار بدهند.

البته گاهی هم توجه به تقویم مناسبت‌ها ممکن است برگ برندهٔ شما باشد. چون ممکن است تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مناسبت‌های خاص پیدا کنید.

بزرگترین فرودگاه بهترین فرودگاه است؟

باز هم پاسخ منفی است. همیشه برای سفرتان همهٔ فرودگاه‌های مبدأ و مقصد را بررسی کنید. در ایران کمتر شهری است که چند فرودگاه داشته باشد. اما برخی از شهرهای توریستی مثل پاریس و لندن چند فرودگاه بین‌المللی دارند. اگر هتل‌تان را رزرو کرده‌اید یا منطقهٔ خاصی را در نظر دارید، فاصلهٔ فرودگاه‌ها تا هتل و دسترسی وسایل نقلیهٔ عمومی را بررسی کنید. گاهی هزینهٔ پرواز به فرودگاه‌های فرعی به مقدار قابل توجهی کمتر است.

۲۰ کیلو بار همراه؟ واقعا به آن نیاز دارید؟

اگر اهل سبک سفر کردن هستید، بخصوص در پروازهای داخل اروپا و داخل آمریکا، پروازهای ارزان زیادی پیدا می‌شوند که فقط اجازه دارید یک کیف دستی با خود داخل هواپیما ببرید. در این پروازها اگر کسی نیاز به بار اضافه داشته باشد هزینهٔ آن را جداگانه می‌پردازد. شرکت‌های هواپیمایی Vueling ،Easyjet Ryanair و Wizzair جزو شرکت‌هایی هستند که پرواز بدون بار ارائه می‌کنند.

این بار اگر قصد سفر داشتید یک بار این نکته‌ها را مرور کنید. پیدا کردن ارزانترین نرخ بلیط هواپیما کار سختی نیست!

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.