کتاب مدیرداری و همکارداری؛ رازهای برقراری ارتباط موثر در محیط کار

0

شما حتی اگر مهربان‌ترین و رئوف‌ترین شخصیت را داشته باشید، بدون دانستن ریزه‌کاری‌های کلامی، نمی‌توانید ارتباط مثبتی با اطرافیان‌تان برقرار کنید. محیط کار هم مانند هر جامعه‌ی کوچک دیگر، از افراد مختلف با شخصیت‌های مختلفی تشکیل شده‌ و شاید بیشتر از هر جامعه‌ی دیگری، بر بستر تعامل و کلام، استوار است. به‌همین دلیل، نوع برخورد با همکاران و مدیران، هم برای داشتن محیط شغلی مطلوب و هم برای پیشرفت، بسیار مهم و تعیین‌کننده است. کتاب مدیرداری و همکارداری ترجمه نیلوفر شهدوست که بوسیله تیم تحریریه نبضی‌نو گردآوری شده است، که به شما نحوه برخورد در محیط کار و برقراری ارتباط موثر با همکاران و مدیران را می‌آموزد.

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان کتاب: مدیرداری و همکارداری
  • مترجم: نیلوفر شهدوست

کاری از تیم تحریریه نبضی‌نو

رونیکس

ناشر: Harvard Business Review

درباره‌ی کتاب مدیرداری و همکارداری

حتما در محیط کسب‌وکار و محیط شغلی‌تان، با آدم‌هایی که به‌طرز عجیبی پیشرفت می‌کنند روبه‌رو شده‌اید. بسیاری از این افراد، به‌علت مهارت کلامی و توانایی در برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با همکاران و مدیران خود، به این پیشرفت دست پیدا می‌کنند. خلاصه که هر کاری، فوت‌وفنی دارد و فوت‌وفن موفقیت در کار، در کنار تعهد و تخصص، توانایی برقراری ارتباط مفید و مؤثر با همکاران است.

کتاب مدیرداری و همکارداری، برای آموزش همین مهارت، نوشته شده‌ است. دوستان ما در تیم نبضی‌نو، با تهیه این کتاب در قالب کتابی با گرافیک جذاب، و با نثری روان و قابل فهم، سعی کرده‌اند تا با آسان‌ترین شیوه‌های ممکن، نحوه برقراری ارتباط صحیح با مدیران و همکاران را به شما آموزش دهند. در این کتاب، علاوه‌بر آموزش نکات ارتباطی، از چالش‌های ارتباط با مدیران و همکاران نیز گفته شده و شیوه درست مدیریت و حل این چالش‌ها را هم به شما آموزش می‌دهد.

بخش اول این کتاب به آموزش «ارتباط صحیح با مدیر» می‌پردازد. در این بخش، شما با مسائلی مثل آموزش جلب حمایت و توجه رئیس‌تان، نحوه مطرح‌کردن درخواست‌های شغلی به مدیر، کنارآمدن با مدیران سخت‌گیر، حساس و حتی مدیر نالایق آشنا خواهید شد. درقسمتی از این بخش می‌خوانیم: «آیا می‌دانید که روابط شما با رئیس، نوعی ارتباط و وابستگی دوسویه است؟ رئیس شما برای کسب موفقیت، نیازمند شما، تعهدات و پشتیبانی‌تان است. شما هم وابسته به هم‌تیمی‌ها و زیردستان خود هستید. هر دو طرف، وابسته به روابط خود با رئیس‌تان به چشم نوعی شراکت نگاه کنید که در آن موفقیت وابسته به یکدیگر است و طرفین می‌توانند برای بهبود عملکرد یکدیگر بر هم تأثیر بگذارند. به‌طور قطع، چنین رابطه‌ای کاملا برابر نیست و طرفین دقیقا مانند هم نیستند؛ اما عدم توازن چشمگیری نیز در آن وجود ندارد. در واقع، با رابطه‌ای قابل مذاکره رو‌به‌رو هستیم که می‌تواند برای هر دو سو، نتایج مطلوبی به‌همراه داشته باشد.»

در بخش دوم هم که به «آداب معاشرت کاری» اختصاص دارد، با قوانین مربوط به مدیریت تیم، رهبری افراد، ویژگی‌های یک مدیر خوب و اصول هدایت سیاست‌های درون‌سازمانی آشنا می‌شوید. در قسمتی از این بخش از کتاب می‌خوانیم: « پس از اینکه شبکه ی ارتباطی خود را تشکیل دادید، باید بکوشید که در این شبکه، افراد مناسبی حضور پیدا کنند. ابزارهایی مانند فهرست هایی ساده و تنظیم آنها می تواند در این مسیر شما را یاری کند. مثلا شما می‌توانید فهرستی از ۶ عنصر لازم برای شبکه ارتباطی خود تنظیم کنید و در میان همکاران خود به‌دنبال کسانی باشید که قادرند این ویژگی‌ها را وارد شبکه ارتباطی شما کنند. فراموش نکنید که افرادی مثبت، باانگیزه و ازخودگذشته را وارد شبکه خود کنید و همواره از افراد داخل و خارج شبکه خود توصیه و مشاوره بگیرید.

ضمنا باید بدانید که چگونه شبکه ارتباطی خود را با اهداف شخصی و حرفه‌ای‌تان پیوند دهید. سپس افراد گوناگون را براساس نام یا نقش عمومی‌شان در فهرستی طبقه‌بندی کنید تا مشخص باشد که چگونه و بر اساس کدام تخصص، توانایی نظارت بر منابع یا حمایت‌های سیاسی و… قادرند به شما در پیشبرد اهداف‌تان کمک کنند. شناخت دقیق از ظرفیت‌های موجود در شبکه باعث می‌شود بتوانید از فرصت‌های جدید بهره ببرید یا از کمک و تخصص‌های لازم برای پیشبرد اهداف‌تان کمک بگیرید.»

نکته قابل‌توجه درباره‌ کتاب مدیرداری و همکارداری که Harvard Business Review آن را روانه بازار نشر کرده، این است که شما با مطالعه این کتاب، نکاتی را آموزش می‌بینید که باید بابت یادگیری آن‌ها، در ورکشاپ‌های تخصصی، چندین برابر هزینه کنید. صرف کردن هزینه‌ی کمی برای یادگیری انبوهی از اطلاعات مفید و کاربردی که به ارتقاء و پیشرفت شما در محیط شغلی‌تان منجر خواهد شد، منطقی و مناسب به‌نظر می‌رسد. این کتاب را بخرید و به دوستان‌تان هم هدیه بدهید.

تهیه کتاب «مدیرداری و همکارداری»


در ادامه بخوانید: کتاب طرزفکر: روان‌شناسی نوین موفقیت؛ کتابی موثر در خودشکوفایی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.