انواع کباب ایرانی؛ ۱۱ نوع کبابی که باید حتما امتحان کنید

1

در کنار فرهنگ، هنر و تاریخ غنی ایرانی، آشپزی ما ایرانی‌ها هم حرف ندارد. حمل بر خودستایی نشود ولی شما همین انواع کباب ایرانی را در نظر بگیرید؛ این گوشت‌های خوش‌طعم که به روش‌های مختلفی طبخ و کباب می‌شوند، نماد و مصداق خلاقیت و هنر آشپزی نیستند؟ قطعا هستند. کباب ایرانی عضوی مهم در سفره ایرانی‌ها در مراسم مختلف است.اگر بخواهید درباره شهرت کباب در ایران، با یک خارجی صحبت کنید، بهتر است آن را با چیزبرگری مقایسه کنید که عاشقانه دوست‌ دارند. اگر از طرفداران انواع کباب ایرانی هستید، حتما تا همین‌جای کار هم دهان‌تان آب افتاده است؛ پس در ادامه این نوشتار همراه ما باشید تا شما را با انواع کباب ایرانی آشنا کنیم.

۱. چلوکباب کوبیده

یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، چلوکباب کوبیده است. این نوع کباب که از گوشت گاو یا گوشت گوسفند چرخ‌کرده درست می‌شود، از غذاهای محبوب در عروسی‌ها و مهمانی‌های ایران محسوب می‌شود.

رونیکس

انواع کباب ایرانی - کباب کوبیده

برای تهیه این کباب محبوب سیخ‌ها به‌ردیف روی منقل و آتش می‌ر‌وند و طوری چرخانده می‌شوند که دوطرفشان خوب پخته شود. اگر کباب کوبیده دوست دارید، باید بدانید که این غذا را مدیون ناصرالدین شاه هستیم. او به‌واسطه آبا و اجداد قفقازی‌اش، دستور پخت نوعی کباب را با خود به ایران آورد. آشپزهای خلاق ایرانی هم آن را به‌شکل امروزی چلوکباب کوبیده تغییر دادند. در حال حاضر به لطف سرویس سفارش آنلاین غذای چیلیوری، می‌توانید هرجایی که هستید منو رستوران‌های اطراف خود را ببینید و به راحتی هر غذایی، از جمله یک کباب کوبیده لذیذ سفارش دهید.

۲. جوجه کباب

جوجه کباب از خواباندن و مزه‌دار کردن قطعات گوشت مرغ در آب پیاز، لیمو ترش و… تهیه می‌شود. این غذا هم از مشهورترین کباب‌ها است و از میان انواع کباب ایرانی، طرفداران سینه‌چاک زیادی دارد. معمولا کنار تمام کباب‌های ایرانی، پلوی زعفرانی و مخلفات خوشمزه‌ای سِرو می‌شود که لذت غذا را دوچندان می‌کند.

۳. جوجه کباب بدون استخوان

انواع کباب ایرانی - جوجه

بسیاری از رستوران‌های ایرانی، جوجه کباب را بدون استخوان به مشتریان ارائه می‌کنند. این نوع از جوجه کباب هم طرفداران مخصوص‌به‌خود را دارد؛ یعنی همان کسانی که دوست ندارند وقتی با قاشق و چنگال به کشف سرزمین شکم و خوراکی مشغول هستند، با استخوانی روبه‌رو شوند که سازوکار بشقاب را بر هم می‌زند. چیزی که در پختن انواع کباب ایرانی به‌ویژه جوجه کباب اهمیت دارد، مزه‌دار کردن آن است. استفاده از روغن زیتون، آب‌لیمو و پیاز و انواع مواد دیگر، یک کباب ایرانی را کباب می‌کند.

۴. کباب کوبیده مرغ

انواع کباب ایرانی - کوبیده مرغ

در کباب کوبیده مرغ هم به جای تکه‌های مرغ، از گوشت چرخ‌شده آن استفاده می‌شود. این نوع کباب در میان انواع کباب ایرانی کمی مهجور است و طرفداران زیادی ندارد. مزیت این نوع کباب کوبیده در این است که اگر اجازه مصرف گوشت قرمز را نداشته باشید، به‌یاری ذائقه کباب‌دوست‌تان می‌آید و نمی‌گذارد درد بی‌کبابی بکشید.

برای سفارش آنلاین انواع کباب خوشمزه کلیک کنید

۵. فیله کبابی ماهی

انواع کباب ایرانی - ماهی کباب

ما ایرانی‌های کباب‌دوست فقط به کباب مرغ و گوسفند یا گوساله علاقه‌مند نیستیم. به دنیای غذاهای دریایی هم سر زده‌ایم و پای آنها را هم به غذاهای کبابی باز کرده‌ایم. فیله کباب‌شده ماهی سالمون، قزل‌آلا و …، یکی از غذاهای محبوب شمالی‌ها است. شوید پلو با ماهی کبابی هم که دیگر نیاز به تعریف ندارد. این ترکیب ایده‌آل به‌راحتی می‌تواند در مقابل تیم غذاهای محبوب جهان برنده شود.

۶. میگو کبابی

انواع کباب ایرانی - میگو

در میان انواع کباب ایرانی شاید میگو کباب هم باب میل همه نباشد. باید از عشاق سینه‌چاک غذاهای دریایی باشید تا از جلز و ولز سیخ‌ میگوها روی آتش لذت ببرید. اما اگر غذاهای دریایی را قلبا دوست دارید، حتما قبول دارید که این بازیکن هم در کنار همان فیله‌ ماهی کبابی می‌تواند تیم منتخب غذاهای محبوب دنیا را حداقل ۲-۰ ببرد.

۷. کباب‌ماهی‌ قزل‌آلای رنگین‌کمانی

انواع کباب ایرانی - قیله ماهی

ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و پرورش‌دهنگان ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی است. سالانه ۶۰ تُن ماهی قزل‌آلا در ایران تولید می‌شود. ایرانیان کباب‌دوست، این ماهی مقوی و خوشمزه را هم در سینی انواع کباب ایرانی طبخ و مصرف می‌کنند.

۸. کباب سلطانی

انواع کباب ایرانی - سلطانی

اگر در انتخاب کباب برگ یا کوبیده همیشه دچار تردید می‌شوید، یک راه درست و حسابی پیش پایتان وجود دارد: انتخاب کباب سلطانی. این کباب که ترکیبی از برگ و کوبیده است، به شما اجازه می‌دهد تا طعم هر دو کباب را در یک بشقاب مزه کنید. این کباب مانند نامش، بسیار تجملاتی یا به‌قول قدیمی‌ها سلطان‌مآبانه است.

۹. کباب ترش

انواع کباب ایرانی - کباب ترش

کباب ترش یا به‌قول شمالی‌ها ترشه‌کباب هم از غذاهای محلی و خوش‌طعم است. گوشت گوسفند یا گوساله در آن به‌کار گرفته می‌شود. همچنین برای طعم گرفتن، در آن گردوی چرخ‌شده، سبزی‌های خوش‌عطر، سیر و پیاز با نقش‌آفرینی تأثیرگذار رب انار وجود دارد.

کباب ترش که شمالی‌ها به آن ترشه‌کباب می‌گویند یکی از غذاهای محلی و خوش‌طعم شمال کشورمان است. در این کباب از گوشت گوسفند یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین برای طعم گرفتن، در آن گردوی چرخ‌شده، سبزی‌های خوش‌عطر، سیر و پیاز با نقش‌آفرینی تأثیرگذار رب انار وجود دارد.

۱۰. کباب چنجه

انواع کباب ایرانی - کباب چنجه

کباب چنجه هم که احتمالا معرف حضور همگان است. این کباب با گوشت بره تهیه می‌شود. چنجه ماننددیگر کباب‌های ایرانی با گوجه‌کبابی و برنج زعفرانی، کره روی پلو و البته پیاز خورده می‌شود.

همین حالا برای سفارش اینترنتی کباب در تهران کلیک کنید

۱۱. کباب برگ

انواع کباب ایرانی - کباب برگ

کباب برگ بعد از کشیده شدن گوشت راسته گوساله به سیخ با چاقو یا چیزی شبیه به آن روی یک سطح صاف کوبیده و تخت می‌شود. اما کباب چنجه دارای قطعات کوچک و جدا از همِ گوشت است.

۱۲. کباب قفقازی

صفی از فلفل‌دلمه‌ای پشت سر چنجه راسته گوساله و بعد یک قطعه مرغ باهم، ترکیبی ایده‌آل به‌معنای کباب قفقازی می‌سازد. این کباب هم برای مزه‌دار شدن نیازمند قلق‌های مخصوص به خودش است.

۱۳. شیشلیک

انواع کباب ایرانی - شیشلیک

شیشیلیک بسیار لذیذ است. این کباب که از دنده گوساله یا گوسفند تهیه می‌شود، درواقع همان کباب دنده است. برای این‌که دنده‌های گوسفندی مزه‌دار شوند باید پیاز، ادویه و آب‌لیمو را آماده و به آن‌ها اضافه کنید. مطمئن باشید که این یکی از خوشمزه‌ترین ترکیب‌های غذایی تاریخ آشپزی‌تان خواهد بود. خوردن کباب دنده که یکی دیگر از آن غذاهای معروف و تجملاتی است، به‌خاطر داشتن استخوان‌ با دست خورده می‌شود‌ که بسیار دلچسب و لذت‌بخش است.

چیلیوری یک سرویس سفارش آنلاین غذا است که هزاران رستوران در آن حضور دارند. اگر اشتهای شما هم مثل ما، با دیدن این کباب‌های خوشمزه بیشتر شده است، همین الآن وارد وبسایت یا اپلیکیشن سفارش غذای چیلیوری شوید، منو رستوران‌های اطراف خود را ببینید و از یکی از رستوران‌های اطراف هر غذایی که دوست داشتید سفارش دهید.

تغذیه مناسب، روشی مؤثر برای پیشگیری و درمان بیماری‌هاست. 


۱۰،۰۰۰ تومان

منبع thrillist.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. ali می‌گوید

    پس شیش کباب چی میشه؟؟؟بسسسیار لذیذه و از قدیمی ترین کباب های ایرانیه …سرچ کنید شیش کباب متوجه میشید ..‌‌سپاس