بهترین غذاهای لبنانی که در ایران می‌توانید میل کنید

0

درمیان غذاهای محبوب و خوشمزه‌ٔ خاورمیانه، غذاهای لبنانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. این غذاها طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان دارند. غذاهای لبنانی نه‌تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارند، بلکه از ترکیبات جالبی درست شده‌اند. با ادامه‌ٔ این مطلب همراه شوید تا بهترین غذاهای لبنانی را بشناسید.

۱. فلافل

بهترین غذاهای لبنانی - فلافل است که از نخود و ادویه درست می شود.

فِلافل یا فَلافل از غذاهای گیاهی محبوبی است که ریشه‌ٔ آن به کشورهای عربی و احتمالا کشور مصر برمی‌گردد. فلافل را معمولا به‌صورت مسطح یا کروی درست و در روغن سرخ می‌کنند. فلافل لبنانی از نخود و باقلا همراه با گیاهان و ادویه‌های خوشمزه تشکیل شده است. تهیهٔ فلافل به‌شکل سنتی، آن را به غذایی کم‌چربی و با انرژی پایین تبدیل کرده که برای سلامتی مفید است. همچنین کسانی که به دلایلی گوشت را از رژیم غذایی‌شان حذف کرده‌اند، می‌توانند از پروتئین فلافل بهره‌مند شوند.

رونیکس

ادویه‌جات استفاده‌شده در فلافل به آن طعمی ویژه بخشیده است. با تهیهٔ این غذا از مکانی معتبر و بهداشتی، از خوردن آن لذت ببرید. حتی اگر از طرفداران غذاهای گیاهی نباشید، باز هم خوردن فلافل می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

هرچند فلافل به نظر غذایی ساده است،‌ اما درست کردن آن می‌تواند وقت‌گیر باشد. چیلیوری یک سرویس سفارش اینترنتی غذا است. شما می‌توانید منو رستوران‌های اطراف خود را در آن ببینید و با چند کلیک، یک ساندویچ فلافل خوشمزه،‌ یا هر غذای دیگری که دوست دارید،‌ سفارش دهید.

۲. کیبه (کبه)

بهترین غذاهای لبنانی - کیبه نوعی غذا است که از گوشت چرخ کرده و ادویه و گیاهان درست می شود.

این غذای عربی به‌طور معمول از ترکیب گوشت چرخ‌شده، ادویه‌ها و چاشنی‌هایی مانند دارچین، جوز هندی، فلفل فرنگی، سیر، پیاز و بلغور گندم تهیه می‌شود. گوشت مورداستفاده در این غذا می‌تواند گوشت بدون‌چربیِ بره، بز، گوساله یا شتر باشد. کیبه را می‌توان مانند فلافل به‌شکل مسطح یا کروی تهیه و به‌شکل آب‌پز یا سرخ‌شده درست کرد. همچنین می‌توان کیبه را با آبِ‌گوشت یا بدون آن سرو کرد.

ترکیب گوشت و ادویه‌جات مختلف به کیبه طعم بی‌نظیری می‌بخشد.

۳. لَبنه

بهترین غذاهای لبنانی - لبنه یا ماست چکیده در ترکیب با نان و سبزیجات غذای خوبی است.

لبنه یا ماست چکیده میان‌وعدهٔ خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را با سبزیجات یا نان میل بکنید. لبنه انتخاب خوبی برای همراهی با سایر غذاهای لبنانی است.

شما با چشیدن لبنه از طعم خاص و منحصربه‌فرد آن لذت خواهید برد.

۴. کوسه مَحشی

بهترین غذاهای لبنانی - کوسه محشی یا کدوسبز شکم پر از پرکردن کدوسبز با گوشت یا سبزیجات تهیه می شود.

کوسه محشی یا کدوسبز شکم‌پر شبیه خوراک دلمه است که در آن به‌جای فلفل‌دلمه‌ای از کدوسبز استفاده می‌شود، که به آن کدوسبز لبنانی می‌گویند. این کدوسبز کوچک، کمی قطور و به‌رنگ سبز روشن است. پس از اینکه بخشی از گوشت داخلی کدوسبز را درمی‌آورند، داخل آن مقداری گوشت طعم‌دارشده یا سبزیجات مختلف می‌ریزند.

این غذا می‌تواند طعم‌های مختلفی مانند شیرین، ترش یا تند داشته باشد. بسته به محتویات داخل این غذا، بافت آن متفاوت خواهد بود. قطعا بیشتر افراد از طعم کدوسبز و مواد داخل آن لذت می‌برند.

۵. حُمُص

بهترین غذاهای لبنانی - حمص نوعی غذا است که از نخود، ارده، سیر و روغن زیتون درست می شود.

نمونه‌ٔ لبنانی حمص طعم بسیار خاصی دارد. حمص به‌طور سنتی از نخود پخته و له‌شده درست شده است. البته می‌توان در تهیه‌ٔ آن از سایر حبوبات نیز استفاده و آنها را با نخود ترکیب کرد. در لبنان، معمولا حمص را با نان پیتا می‌خورند.

حمص بافت نرم و خامه‌ای دارد. ترکیب عطر و طعم ارده، روغن زیتون، آب‌لیمو، نمک و سیر آن را به غذایی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

برای سفارش آنلاین غذای لبنانی در تهران کلیک کنید

۶. کَفته (کوفتهٔ لبنانی)

بهترین غذاهای لبنانی - کفته نوعی گباب است که از گوشت چرخ شده و ادویه درست می شود.

کفته نوعی کباب است که می‌توان آن را به سیخ کشید یا روی توری کباب کرد. کفته از گوشت‌هایی مانند گوشت شتر، بره یا گاو تهیه شده و سپس با ادویه‌های فراوان و سایر افزودنی‌ها طعم‌دار می‌شود.

ترکیب گوشت و پیاز، ادویه‌جات مختلف، جعفری و فلفل قرمز به کفته طعم ویژه‌ای می‌دهد. خوردن کفته همراه با حمص، گوجه فرنگی کباب‌شده و نان پیتا توصیه می‌شود.

۷. کونفه

بهترین غذاهای لبنانی - کونفه نوعی دسر است که از پنیر و شربت شکر درست می شود.

کونفه (یا به‌عربی کنافه) شیرینی‌ای پنیری است که به‌کمک شربت شکر تهیه می‌شود. کونفه دسری سنتی است که در مراسم‌هایی مانند عروسی‌ها، کریسمس، ماه رمضان و… از آن برای پذیرایی استفاده می‌شود.

شاید در هیچ غذای دیگری ترکیب پنیر با شربت شکر به این خوشمزگی نباشد. زمانی‌که این دسر را بچشید، خواهید فهمید که چرا یک شام لبنانی فقط با این دسر تکمیل می‌شود.

به لطف چیلیوری برای تهیه هر نوع غذایی، دیگر نیاز به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی نیست. کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن آن شوید، منو رستوران‌های اطراف خود را بررسی کنید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

تغذیه مناسب، روشی مؤثر برای پیشگیری و درمان بیماری‌هاست. 


۱۰،۰۰۰ تومان

منبع flavorverse.com
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.