معرفی کتاب صبح جادویی؛ ۶ عادت صبحگاهی که زندگی‌تان را متحول می‌کند

4

رابرت کیوساکی معلم بزرگ موفقیت می‌گوید: «هال الرود نابغه است و کتاب صبح جادویی واقعا سحرآمیز است.» این مقدمه از رابرت کیوساکی بزرگ نشان می‌دهد تا چه اندازه، خواندن این کتاب برای همهٔ کسانی که به‌دنبال داشتنِ زندگی موفق هستند، ضروری است. اگر به‌دنبال الگوهای مؤثری برای رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی شادتری هستید، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید.

شناسنامهٔ کتاب

  • عنوان کتاب: صبح جادویی (The Miracle Morning)
  • نویسنده: هال الرود (Hall Elrod)
  • تعداد صفحات: ۲۱۶

دربارهٔ کتاب صبح جادویی

بررسی زندگی افراد موفق ما را با رفتارها و عادت‌هایی مشترک در همهٔ آنها که از جمله سحرخیزی، نظم، برنامه‌ریزی، تعهد و… آشنا می‌کند. موضوع کتاب صبح جادویی، ایده‌ای ساده برای نظم دادن به زندگی روزمره است که در نهایت تبدیل به عادت می‌شوند. طبق گفتهٔ نویسنده و بازخوردهایی که از مخاطبانش گرفته، این عادت‌ها الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا بوده که به موفقیت، زندگی شادتر و هدفمندتر آنها منجر شده است.

هال الرود در صبح جادویی به‌دنبال راهکارهایی عجیب نیست، بلکه در سراسر کتاب سعی دارد شش عادت بسیار مؤثر و ساده و نحوهٔ به‌کارگیری آن‌ها را به مخاطبانش معرفی کند. آنچه که این کتاب را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، تأثیرگذاری و قابلیت اجرا در سریع‌ترین زمان ممکن است.

رونیکس

ساختار کتاب به این‌‌گونه است که ابتدا با نویسنده و زندگی تأثیرگذارش آشنا می‌شویم. در ادامه، نویسنده قبل از پرداختن به شش عادت، لازم دیده تا از اهمیت موضوعاتی مانند سحرخیزی و زمان بیدار شدن، تعهد در اجرای برنامه و فلسفهٔ صبح جادویی توضیحاتی ارائه کند. در نهایت، در فصل ششم، بعد از آماده‌سازی ذهن خواننده، به شرح شش عادت تحت عنوان شش منجی که راهکارهایی حیاتی برای زندگی کردن با تمام قوا هستند، ارائه می‌کند. در ادامه و در فصل‌های پایانی، نحوه‌ی مراقبت جهت حفظ و تداوم این عادات در روزمره شرح داده شده است.

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر از یک‌نواختی زندگی روزمره‌تان خسته شده‌اید و به‌دنبال راهی برای خلاصی از روزهای تکراری بی‌ثمر هستید، اگر به‌دنبال راهکارهایی برای آغاز کردن هر روزتان به شیوه‌ای درستید و یا اگر می‌خواهید، تحولی اساسی در زندگی روزمره‌تان ایجاد کنید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. صبح جادویی به برنامه‌ریزی کلی برای گذراندن روزتان کمک کرده و نظم و انگیزه لازم را به باقی ساعات روزتان تزریق می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب

درجه‌ٔ مسئولیت‌پذیری شما نسبت به اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد، همان درجه‌ٔ قدرت شخصی‌تان برای تغییر شرایط زندگی‌تان است. درک تفاوت میان مسئولیت پذیری و عیب‌جویی بسیار مهم است؛ درحالی‌که عیب‌جو به‌دنبال مقصر می‌گردد، ویژگی مسئولیت‌پذیری مشخص می‌کند که چه کسی مصمم است تا شرایط را بهبود ببخشد. اگرچه من مقصر تصادفم نبودم، اما مسئولیت بهبود زندگی‌ام با خودم بود؛ مسئولیت اینکه شرایط زندگی‌ام را به شرایط دلخواهم تغییر دهم.

هنگام دویدن به یک فایل صوتی گوش می‌کردم. اگرچه قبلا آن را شنیده بودم، هرگز متوجه آن نشده بودم. گاهی‌اوقات چیزی را بارها و بارها گوش می‌کنید، اما درگیر آن نمی‌شوید و به آن توجه نمی‌کنید. برای این‌که آن موضوع توجه شما را جلب کند، باید آمادگی ذهنی داشته باشید. من آن روز مأیوس بودم و در نتیجه، آن موضوع نظرم را به خودش جلب کرد. وقتی شنیدم جیم ران با قاطعیت می‌گفت: «سطح موفقیت شما به‌ندرت از سطح پیشرفت شخصی‌تان بالاتر می‌رود، زیرا موفقیت چیزی است که شما با شخصی که به آن تبدیل می‌شوید، جذبش می‌کنید»، ناگهان از حرکت ایستادم. این فلسفه درحالِ دگرگون کردن زندگی‌ام بود.


در ادامه بخوانید: کتاب استیو جابز، شیوه های نوین رهبری؛ راهنمایی برای تمام مدیران
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. محی الدین حسینی می‌گوید

    با سلام واحترام ،دوستان خوب ،باهوش ،اگاە وصمیمی سایت چطور ،دوستان امیدوارم در راهی که پیش گرفتید که ایجاد جامعهی اگاه و دانا است موفق باشید .اغلب کتابهای مفیدی که زحمت معرفی انها را می کشید اغلب در شهرهای کوچک قابل دسترس نیست .پیشنهاد میشود در صورت امکان در سایت لینکی که بتوان از طریق ان کتاب مورد نظر را را سفارش داد.پایینده باشید.

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام بر شما
      ممنون از لطف و توجه‌تون.
      در بعضی از مقالات معرفی کتاب، لینک دانلود فایل صوتی کتاب‌ها رو براتون گذاشتیم تا راحت‌تر بتونید دانلودشون کنید. برای بقیه موارد، متاسفانه فعلا نمی‌تونیم لینک دانلود خودشون یا فایل صوتی‌شون رو بذاریم. اما بسیاری از اونها رو با یه جست‌وجوی ساده در گوگل می‌تونید پیدا کنید.

  2. مجید می‌گوید

    این خیلی عالیه که وبسایت چطور کتاب های پر فروش رو معرفی میکنه و به نظر من این کار باعث افزایش مطالعه کتاب و پیشرفت میشه .

  3. sharara می‌گوید

    این کتاب خیلی جالبه حتما پیشنهاد می کنم بخونن دوستان.