ماساژ ریلکسی با ۵ روش ساده اما معجزه‌آسا

2

هیچ شکی نیست که ماساژ گرفتن برای ذهن، بدن و روح مفید است. اگر انجام این کار بخشی از سبک زندگی سالم باشد، بهتر نیست که همهٔ ما آن را بیشتر انجام دهیم؟ خب، خیلی از ما ماساژ ریلکسی را به‌عنوان عملی لوکس که هزینه و وقت زیادی می‌گیرد می‌شناسیم. اگر قصد مراجعه به اسپاها یا مراکز خصوصی ماساژ را دارید، احتمالا درست حدس زده‌اید. اما واقعیت این است که در منزل هم می‌توان از مزایای ماساژ ریلکسی بهره‌مند شد. از دوست یا یکی از اعضای خانواده برای این کار کمک بگیرید. تنها با ۱۰ دقیقه ماساژ دادن نقاط خاصی از بدن به کاهش استرس، افزایش جریان خون، احساس شادابی و قدرت می‌رسید. در ادامه با روش انجام ماساژ ریلکسی بر قسمت‌های مختلف بدن آشنا می‌شوید.

ماساژ ریلکسی از حرکات طولانی و ملایم استفاده می‌کند و هدف اصلیش این است که به‌ شما کمک کنید ریلکس شوید: سیستم عصبی شما را آرام می‌کند، استرس‌تان را کم می‌کند و کمک می‌کند که احساس شادابی و سلامتی کنید.

ماساژور شما، بر خلاف ماساژ درمانی روی نقطه خاصی از بدن‌تان که درد دارد کار نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند تنش را از تمام بدن شما بگیرد. حتی بعضی افراد در طی این ریلکسیشن عمیق به‌خواب می‌روند.

رونیکس

ماساژ ریلکسی مزایای دیگری هم برای بدن دارد، از جمله بهبود گردش خون و تحریک سیستم لنفاوی بدن، که باعث سم زدایی بدن می‌شود، به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند و باعث می‌شود آرامش ذهنی و تعادل عاطفی بهتری داشته باشید.

هر زمان که به تمدد اعصاب و آرامش نیاز داشتید، از افراد نزدیک‌تان بخواهید تا به شما کمک کنند. با ماساژ دادن شما، آنها نیز از مزایای بی‌شماری بهره‌مند خواهند شد. پس نترسید و از آنها کمک بخواهید. در جای آرامی قرار بگیرید و تلفن و دیگر وسایل دیجیتالی را خاموش کنید. اگر نیاز داشتید از روغن‌های التیام بخش استفاده کنید و اگر در قسمتی از بدن درد دارید، از همراه‌تان بخواهید تا با ملایمت بیشتری رفتار کند.

۱. شانه‌‌ها

ماساژ ریلکسی در قسمت شانه

می‌توان گفت که شانه‌ها یکی از شناخته‌شده‌ترین قسمت‌های بدن هستند که بیشتر مردم در آن احساس گرفتگی می‌کنند. ماساژ این قسمت به تسکین استرس کمک می‌کند و راه مناسبی برای رهاسازی ماهیچه‌ها به‌حساب می‌آید.

چگونه این ماساژ را انجام دهیم: ابتدا دست‌ها را روی شانه‌ها قرار دهید به‌طوری‌که انگشت‌های شست پشت شانه و چهار انگشت دیگر کنار ترقوه قرار بگیرد. با تمام دست حرکت دایره‌ای انجام دهید و تمرکزتان را روی کشیدن دایره‌هایی با انگشت‌های شست در دو طرف استخوان پشت بگذارید. برای فشار عمیق‌تر و آرامش‌بخش‌تر، از هر دو دست برای یک طرف شانه‌ها استفاده کنید و حرکات دایره‌ای‌شکل انجام دهید.


حتما بخوانید: بهبود درد شانه با ۹ حرکت ورزشی ساده اما موثر

۲. سر

ماساژ ریلکسی در قسمت سر

ماساژ ریلکسی سر یکی از شیوه‌های قدیمی ماساژ است که از هند می‌آید. این ماساژ برپایهٔ سنت‌های آیورودا (ancient Ayurvedic؛ علم باستانی و کهن در هند) شکل گرفته و حالتی درمانی دارد.

چگونه این ماساژ را انجام دهیم: دست‌ها را با انگشتان باز در کناره‌های سر قرار دهید و به‌آرامی دست‌ها را به سمت بالا بیاورید (مثل حالت شامپو زدن). زمانی که به تاج سر رسیدید، با انگشت‌ها ضربه‌های ملایمی بزنید. دوباره دست‌ها را به سمت پایین بکشید و دیگر بخش‌‌های سر را ماساژ دهید. این حرکت را در کل سر اجرا کنید و در آخر با سرانگشت‌ها حرکات مالشی انجام دهید.


حتما بخوانید: درمان سردرد با ماساژ؛ ۶ روش ماساژ و آموزش استفاده از نقطه های فشار

۳. پا

ماساژ ریلکسی در قسمت پا

این ماساژ ریلکسی برای کسانی که کل روز روی پاهایشان ایستاده‌اند، بسیار ایده‌آل است. همچنین این ماساژ در بهبود سردرد، بی خوابی و استرس نیز مؤثر است.

چگونه این ماساژ را انجام دهیم: کمی روغن مسکن کف دست‌تان بریزید. به‌آرامی دست‌ها را از کف پا و سپس روی کل پا حرکت دهید. این کار را با هر دست حداقل ۵ بار به‌صورت متوالی انجام دهید. سپس با هر دو دست، پا را محکم بگیرید و با شست‌تان در همه‌ٔ قسمت‌های کف پا فشارهایی ایجاد کنید.


حتما بخوانید: آیا لاغری با ماساژ امکان‌پذیر است؟

۴. دست‌

ماساژ ریلکسی در قسمت دست

در بسیاری از ماساژ‌های سنتی، توجه کمی به دست‌ها شده و یا اغلب نادیده گرفته می‌شوند. دریافت ماساژ ریلکسی در این قسمت برای کسانی که بیشتر روز از دست‌هایشان استفاده می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است. این ماساژ می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و راه عالی برای نشان دادن محبت است.

چگونه این ماساژ را انجام دهیم: کف دست دریافت‌کنندهٔ ماساژ باید رو به ماساژور باشد. مچ را بگیرید و با دو انگشت شست فشارهای ملایمی را از کف دست به سمت هر انگشت وارد کنید. دست را بچرخانید و انگشت کوچک را به‌آرامی مالش دهید و کمی آن را بکشید. این کار را برای همهٔ انگشت‌های دیگر تکرار کنید. در آخر، مچ دست طرف مقابل را بین دو مچ خود قرار دهید و آن را از سمتی به سمت دیگر تکان دهید.


حتما بخوانید: آموزش ماساژ کف دست به روش صحیح و اصولی

۵. صورت

ماساژ ریلکسی در قسمت صورت

درست مثل دیگر بخش‌های بدن، ماهیچه‌های صورت نیز به مراقبت نیاز دارند. با انجام ماساژ ریلکسی صورت، گردش خون در این بخش بهتر شده و به پوست حسی از جوانی و شادابی می‌بخشد.

چگونه این ماساژ را انجام دهیم: دست‌ها را به حالت دعا روی پیشانی قرار دهید و چند بار کناره‌های دست را به سمت کناره‌های صورت حرکت دهید. با انگشت اشارهٔ هر دو دست، از بالای بینی به سمت پایین حرکت کنید و سپس تمام انگشت‌ها را به حالت دورانی روی گونه‌ها و فک بکشید. دو انگشت شست را وسط پشت لب قرار دهید و چند بار به‌آرامی به سمت پایین لب حرکت کنید. همین کار را زیر لب پایین تکرار کنید. در قسمت شقیقه‌ها، با استفاده از انگشت وسط و اشاره، دایره‌هایی بکشید. در آخر، دو دست را روی پیشانی فرد قرار دهید و برای دریافت‌کنندهٔ ماساژ، آرزوهای خوب کنید.


در ادامه بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

۱۰،۰۰۰ تومان

دلیل بسیاری از خیانت‌های زناشویی یا طلاق‌ها این است که نمی‌دانیم با شریک زندگی یا همسر خود چگونه ارتباط برقرار کنیم.
این مجموعه صوتی را گوش دهید و تأثیرش بر زندگی مشترکتان را حس کنید.

۷،۰۰۰ تومان

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع goodnet
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. مجید می‌گوید

    بسیار ممنون از این مطلب خوب و کار بردی .دست شما درد نکند .

    1. فرناز آشفته‌فرد می‌گوید

      ممنون از توجه شما همراه همیشگی سایت «چطور». 🙂