۹ عبارتی که در مکالمه با همکاران‌تان بیشتر باید استفاده کنید

0

شما چطور از قدرت کلمات برای برقراری ارتباط در محیط کار استفاده می‌کنید؟ آیا از همکاران‌تان به‌خاطر پیشرفت و موفقیت‌شان تعریف می‌کنید؟ چقدر این کار را انجام می‌دهید؟ آیا از هم‌گروهی‌های خود به‌خاطر تلاش‌های‌شان قدردانی می‌کنید؟ اکثر ما بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم؛ باوجودِاین، بیشتر اوقات با همکاران‌مان مثل غریبه‌ها برخورد می‌کنیم. عباراتی وجود دارند که استفاده از آنها در مکالمات، اعتماد بین همکاران را افزایش می‌دهد. در ادامه ۹ عبارت آمده است که می‌توانید در صحبت با همکارانتان از آنها استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید غرورتان مانع گفتن این عبارات می‌شود، اشکالی ندارد که کمی از غرور خودتان کم کنید. چیزی که به دست می‌آورید، ارزشش را دارد.

۱. مسئولیت اشتباهم را خودم برعهده می‌گیرم

در محیط‌های کاری مسموم، تقصیرها مثل خمپاره به اطراف پرتاب می‌شوند و افراد سعی می‌کنند که تقصیر خود را به گردن دیگری بیندازند. اما در محیط‌های کاری‌ای که مسئولیت پذیری در آنها فرهنگ‌سازی شده است، پذیرش اشتباهات موجب اعتمادسازی می‌شود.

رونیکس

۲. از نحوۀ رسیدگی شما به شکایت آن مشتری خوشم آمد

هنگامی که از افراد به‌خاطر رفتارهای خاص و پسندیده تقدیر می‌کنید، هنجارهای فرهنگی را تقویت و محل کار را به جایی دل‌نشین برای فعالیت تبدیل می‌کنید.

۳. برای برخورد با موقعیت فعلی، به راهنمایی شما نیاز دارم

۹ عبارتی که در مکالمه با همکاران‌تان بیشتر باید استفاده کنید

«افرادی که از دیگران راهنمایی می‌گیرند، شایستگی و توانایی کافی ندارند.» این باور کاملا اشتباه است. طبق تحقیقات، کارمندانی که در انجام کارها با دیگران مشورت می‌کنند، شایسته‌ترند.

۴. به تشخیص شما اعتماد دارم

اعتماد جاده‌ای دوطرفه است. اگر به هم‌گروهی‌های خود اعتماد کنید، آنها نیز به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. پس چه بهتر که سعی کنید در مکالمات‌تان با دیگران، این حس‌تان را به آنها یادآوری کنید.


حتما بخوانید: چگونه اعتماد کنیم

۵. بدون کمک شما از پسِ حل این مشکل برنمی‌آمدم

این عبارت نیز راهی عالی برای تشکر کردن است، به‌ویژه اگر کمک همکارتان باعث موفقیت شما شده باشد. از کسی که به شما کمک کرده است، در حضور دیگر اعضای گروه تشکر کنید.

۶. چه کمکی از دست من برمی‌آید؟

این عبارت در زمان‌های سرشار از استرس مثل وقتی که چیزی از مهلت تحویل پروژه باقی نمانده است و یا در مسائل دشوار، معجزه می‌کند. این جمله نشان می‌دهد که از صمیم قلب از همکارانتان حمایت می‌کنید.

۷. وقتی که برای این پروژه صرف کرده‌اید واقعا ارزشمند و قابل‌تقدیر است

همکارانتان باید بدانند برای وقتی که صرف انجام کارها می‌کنند ارزش قائل هستید. بدین ترتیب، متوجه می‌شوند که شما از تلاش آنها آگاهید. پس با استفاده از چنین عباراتی در مکالمه‌های‌تان اجازه دهید بدانند که کارشان برای شما ارزشمند است.

۸. نگرانی‌های شما را درک می‌کنم؛ اجازه بدهید دربارۀ این مشکل هم‌فکری کنیم تا شاید به راه‌حل بهتری برسیم

۹ عبارتی که در مکالمه با همکاران‌تان بیشتر باید استفاده کنید - همدلی

همدلی برگ برنده در همکاری خوب است. وقتی برای احساسات طرف مقابل ارزش قائل باشید، مشکل را بهتر حل می‌کنید؛ در نتیجه، راه‌حل نهایی مطمئن‌تر خواهد بود.

۹. کار با شما بسیار لذت‌بخش است

تمجیدِ کلامی هنری است که متأسفانه در اکثر مکالمات کاری جای خالی‌اش حس می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که تمجید کلامی باعث افزایش انگیزه و تعهد کاری به گروه می‌شود.


در ادامه بخوانید: ۷ راهکار برای محبوبیت در محیط کاری
منبع inc
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.