لیفت صورت و ابرو با نخ؛ تمام نکاتی که قبل از عمل باید بدانید

0

لیفت ابرو با نخ؟ می‌دانید چیست و چه می‌کند؟‌ اصلا چیزی درباره‌اش شنیده‌اید؟ این روزها به‌جای اینکه عمل‌هایی مانند لیفت صورت انجام شود، از روش‌هایی با کمترین میزان از تهاجم (یعنی با میزان جراحی اندک) بهره می‌برند، مانند لیفت ابرو با نخ یا لیفت صورت با نخ. لیفت‌ صورت با نخ روشی است که ادعا می‌کند با کارگذاشتن نخ‌های پزشکی مخصوص در پوست و کشیدن آن می‌تواند پوستتان را بِکِشد و جوان کند. در این مقاله، درباره این عمل برایتان بیشتر خواهیم گفت.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت با نخ راهکاری آرایشی است که باعث می‌شود ابرو، بینی، لب و اعضای دیگر صورت پوستی کشیده پیدا کنند و بی چروک و جوان به نظر برسند. برای چنین عمل‌هایی، از مواد بخیه به‌طور موقت استفاده می‌شود. نخ‌هایی درمانی و مخصوص در پوست کار گذاشته و باعث کشیدگی آن می‌شوند.

رونیکس

لیفت ابرو با نخ ـ لیفت صورت با نخ

از حوالی سال‌های ۱۹۹۰ میلادی (حدود سال ۱۳۶۸ خودمان) تا کنون از نخ‌های درمانی استفاده می‌شود؛ اما کاربرد آنها در عمل‌های زیبایی پوست باعث شهرت اخیرشان شده است. کسانی که در اواخر سال‌های ۳۰ تا ۵۰ سالگی خود هستند از جمله نامزدهای مناسب برای دریافت عمل لیفت صورت با نخ خواهند بود.

کسانی که پوستی خوب و سالم دارند و کم‌کم چروک‌هایی ریز در نواحی مختلف صورتشان می‌بینند، از کسانی‌اند که معمولا بهترین نتایج را از لیفت صورت می‌گیرند. افرادی هم که خواهان عمل‌های زیبایی برای جوان‌سازی پوست‌اند اما به‌دلایل خطر بیهوشی برای سلامتی‌شان نمی‌توانند به‌سراغ لیفت صورت بروند، از لیفت با نخ استقبال می‌کنند.


حتما بخوانید: ۱۰ تکنیک ماساژ صورت با قاشق برای جوان سازی پوست

حقایقی که باید درباره این روش انجام لیفت صورت بدانید

  • عمل‌های لیفت چشم و ابرو با نخ یا موارد دیگر مانند لیفت بینی با نخ از عمل‌هایی با خطر اندک‌اند و زمان بهبودی فرد بعد از انجامشان نیز کوتاه است. البته این عمل عوارضی مانند قرمزی، کبودی و تورم به‌ همراه دارد.
  • مدت‌زمان لازم برای لیفت با نخ حدود ۴۵ دقیقه است و بعد از آن می‌توانید به کارهایتان برسید، مثلا سر کار بروید. البته باید دقت کنید که برای کاهش عوارض و گرفتن نتیجه مطلوب، به مراجعه به متخصصی خبره و کاربلد نیاز دارید.
  • این را هم بدانید که میزان اثرگذاری لیفت صورت بدون نخ نسبت به لیفت بخش‌های مختلف صورت با نخ بیشتر است. پزشکان معتقدند برای افزایش ماندگاری و اثرگذاری لیفت صورت با نخ باید این روش را با روش‌های دیگر زیبایی انجام داد.

اثرگذاری لیفت با نخ چطور است؟

شیوه عملکرد لیفت بدن با نخ چگونه است؟ روش سرراست و مشخصی وجود دارد. نخ‌های مخصوص و نازک بخیه زیر پوست قرار می‌گیرند و پزشک می‌تواند آنها را تا حوالی پیشانی یا گردن بکشد. برای کشیدن پوست با نخ در نواحی دیگر مانند شکم هم می‌توان نخ‌ها را تا حوالی و اطراف شکم کشید. نخ‌ها به‌تنگی کشیده می‌شوند و از زیر، بافت‌ها و ماهیچه‌های قسمت موردنظر را در راستای کشیدگی پوست می‌کِشند.

زمانی که نخ در بدن کار گذاشته می‌شود، بدن شروع به تلاش برای بهبود‌دادن به وضعیت می‌کند. حتی اگر نخ‌ها آسیبی به بدن وارد نکرده باشند هم باز واکنش‌هایی از سمت آن صادر می‌شود. بدن مواد بخیه‌ای را پیدا می‌کند و نسبت به حضورشان واکنش نشان می‌دهد. چه واکنشی؟ تولید کلاژن در ناحیه‌ای که نخ در آن قرار گرفته است. این ماده یعنی کلاژن می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش بدهد و آن را جوان‌تر کند.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

تحقیقی کوچک و مختصر در سال ۲۰۱۷ انجام شده است که نشان می‌دهد لیفت ابرو با نخ یا هر بخش دیگری از صورت یا بدن می‌تواند به کشیدگی و سفت‌ترشدن پوست کمک شایانی کند. البته بعد از گذر یک سال از عمل، با تحلیل‌رفتن نخ‌ها و بخیه‌ها دیگر اثرگذاری عمل مانند روزهای نخست نخواهد بود و کاهش پیدا خواهد کرد. باید دقت کرد که بعد از عمل، آثاری از جوان‌سازی می‌تواند تا ۳ سال هم باقی بماند.

بررسی‌ای در سال ۲۰۱۹ نیز انجام شد و به مرور روش‌ها و عمل لیفت صورت با نخ پرداخت. بر اساس این بررسی، نمی‌توان به‌طور دقیق درباره مدت‌زمان اثرگذاری این عمل صحبت کرد؛ چون همه‌چیز در گرو مواد و فناوری‌هایی است که برای آن استفاده می‌شود.

به‌طور کلی، ماندگاری لیفت ابرو با نخ از حدود ۱ تا ۳ سال است. در این عمل هم مانند تزریق بوتاکس، موادی که زیر پوست قرار گرفته‌اند، به‌تدریج جذب می‌شوند و تحلیل می‌روند.

لیفت ابرو یا اعضای دیگر بدن با نخ چگونه است؟

لیفت ابرو با نخ ـ لیفت با نخ

باید دقت کنید که روش عمل لیفت صورت با نخ بنا به بخشی که عمل در آن انجام می‌شود متفاوت خواهد بود. منتها به‌طور کلی، شیوه کار این‌طور است:

  1. متقاضی عمل لیفت ابرو یا بخش‌های دیگر بدن در اتاقی مخصوص روی تخت می‌خوابد و ناحیه عمل با الکل پاک‌سازی و بی‌حسی موضعی هم انجام می‌شود؛
  2. سوزنی باریک یا آنژیوکتی برای قراردادن نخ‌ها زیر پوست استفاده می‌شود. قراردادن نخ‌ها زیر پوست حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد؛
  3. بعد از قرارگیری نخ‌ها زیر پوست، سوزن‌ها از پوست بیرون کشیده می‌شوند و فشار و کشیدگی اندکی زیر پوست احساس می‌شود؛
  4. بعد از چند دقیقه که از بیرون‌کشیدن سوزن‌ها از پوست می‌گذرد، کار تمام می‌شود و فرد می‌تواند به خانه بازگردد.

تفاوت دو نوع نخ لیفت

دو نوع نخ برای لیفت وجود دارد: نخ نُوا (NovaThreads) و نخ سیلوئت (Silhouette InstaLift).

  • نخ نُوا از مواد سازگار با زیستی به‌نام پی. دی‌. اُ (PDO) ساخته می‌شود. این مواد را بی هیچ خطری بدن جذب می‌کند. مواد مذکور حدود ۴ تا ۶ ماه در بدن می‌مانند و بعد به‌تدریج جذب بدن می‌شوند. کسانی که از این ماده برای لیفت ابرو با نخ یا بخش‌های دیگر بدن استفاده می‌کنند نتیجه مثبت عمل را تا ۱ سال و بیشتر حفظ می‌کنند.
  • نخ سیلوئت هم ابزار دیگری برای لیفت با نخ است که آن هم از مواد سازگار با زیست تشکیل می‌شود و مانند نخ نوا روی تحریک بدن برای ترشح کلاژن تمرکز دارد. البته علاوه‌ بر این، تمرکز زیادی روی کشیدن و لیفت پوست دارد. این نخ‌ها نیز حالت کشیدگی پوست را از ۱ تا ۳ سال حفظ می‌کنند.

حتما بخوانید: خوراکی‌های مفید برای کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

کدام بخش‌های بدن و صورت را می‌توان با نخ لیفت کرد؟

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند لیفت با نخ را برای بخش‌های مختلفی از صورت انجام بدهند. پوست صورت بیشتر از نواحی دیگر در معرض چروک و پیرشدن است. از جمله نواحی مختلف صورت برای لیفت با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمل لیفت با نخ برای بخش‌های دیگری از بدن مانند سینه‌ها هم انجام می‌شود. بعد از زایمان یا کاهش وزن، خانم‌ها مشتاق به انجام این عمل برای نواحی سینه هستند.

عوارض لیفت با نخ چیست؟

عوارض لیفت ابرو با نخ

همان‌ طور که پیش‌تر هم گفته شد، عمل لیفت ابرو با نخ یا هر بخش دیگری از صورت یا بدن خطر زیادی ندارد. البته عوارضی وجود دارد که باید از قبل به آنها واقف باشید:

  • تورم؛
  • کبودی؛
  • خون‌ریزی؛
  • دردی اندک در محدوده عمل.

امکان بروز عوارض جدی مانند فرورفتگی پوست در ناحیه عمل اندک و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است. اگر مشکلی پیش بیاید هم به‌سادگی قابل‌حل خواهد بود. از جمله عوارض جدی‌تر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در محل عمل، امکان بروز عفونت هم وجود دارد؛
  • امکان دارد که خون‌ریزی زیر پوست صورت به‌ وجود بیاید؛
  • شاید فردی که زیر عمل می‌رود به مواد به‌کاررفته برای لیفت با نخ حساسیت داشته باشد؛
  • مشخص‌بودن نخ‌های زیر پوست یا فرورفتن ناحیه عمل هم از جمله عوارض محتمل است؛
  • حرکت ناخواسته نخ‌ها زیر پوست ممکن است باعث ایجاد برآمدگی‌ها و برجستگی‌هایی روی آن شود؛
  • اگر متخصصی حرفه‌ای عمل را انجام ندهد، زیر پوست احساس درد به‌ وجود می‌آید یا نخ به‌شدت کشیده می‌شود.

از میان تمام عوارضی که گفته می‌شود، بیشتر از همه باید مراقب عفونت پوستی باشید. در صورت مشاهده موارد زیر، خیلی سریع با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب؛
  • سردرد مداوم؛
  • تورم ناحیه عمل بیشتر از ۴۸ ساعت؛
  • وجود ترشحات سبز، سیاه، قهوه‌ای یا قرمز در ناحیه عمل.

قبل از عمل چه باید کرد؟

قبل از عمل لیفت ابرو با نخ یا بخش‌های دیگر بدن باید به بایدها و نبایدهایی هم دقت کنید.

  • بایدها

  • باید از مصرف هر ماده غذایی‌ای که موجبات التهاب را فراهم می‌کند بپرهیزید؛
  • باید قبل از عمل، پزشکتان را از داروهایی که در حال مصرفشان هستید مطلع کنید؛
  • باید شب قبل از عمل خوب بخوابید و خود را از عوامل استرس‌زای مختلف دور نگه دارید.
  • نبایدها

  • نباید هرگز شب قبل از عمل الکل مصرف کنید؛
  • نباید یک هفته قبل از عمل لیفت داروهای رقیق‌کننده خون مانند ایبوپروفن مصرف کنید.

بعد از عمل لیفت چه انتظاری می‌توان داشت؟

بعد از عمل لیفت ابرو با نخ چه باید کرد

بعد از عمل می‌توانید به زندگی معمولی بازگردید. گاهی کبودی و تورم در محل عمل رخ می‌دهد؛ اما موضوع مهمی نیست. نتیجه کار را هم خیلی سریع و بعد از به‌کارگذاشتن نخ‌ها زیر پوست مشاهده خواهید کرد.

البته بعد از ناپدیدشدن کبودی و تورم‌ها، کشیدن چشم با نخ یا هر بخش دیگری از بدن و صورت بیشتر نتایج مثبت خود را نشان می‌دهند. بهتر است که بعد از عمل، در هفته‌های نخست، صورتتان یا ناحیه عمل را با ملایمت لمس کنید و روی آن ناحیه هم نخوابید. از کرم‌های مرطوب‌کننده هم در هفته‌های نخست بعد از عمل استفاده نکنید. بهتر است که ورزش شدید را هم مدتی کنار بگذارید و از سونا نیز استفاده نکنید.

قیمت لیفت با نخ چقدر است؟

هزینه نخ انداختن صورت یا نواحی دیگر بدن چقدر است؟ عواملی روی قیمت‌گذاری این عمل اثرگذارند، برای نمونه:

  • میزان تجربه و تخصص پزشک؛
  • هزینه داروهایی که مصرف می‌شود؛
  • نخی که برای لیفت استفاده می‌شود؛
  • شهر و مکانی که این کار را انجام می‌دهید؛
  • ناحیه‌ای از بدن که این کار برایش انجام می‌شود.

بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ؟

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن در پوست، خطوطی روی پوست ایجاد می‌شود. یکی از راه‌های مبارزه با چروک‌ها و خطوط روی پوست بوتاکس است. روش کار بوتاکس چیست؟‌ تزریق بوتاکس روی خاصیت ارتجاعی پوست اثری ندارد؛ اما با متوقف‌کردن حرکت ماهیچه‌ها مانع از شکل‌گیری خطوط و چروک می‌شود و نمود موارد قبلی روی پوست را هم کم می‌کند.

این عمل بیشتر روی پوست صورت جواب می‌دهد و مدت ماندگاری‌اش هم تا ۸ ماه است؛ بنابراین در مقایسه با لیفت با نخ از نظر مدت اثرگذاری کمی عقب می‌ایستد. البته باید بدانید بهبود بعد از تزریق بوتاکس سریع رخ می‌دهد و عمل سختی نیست.

در آخر

با لیفت ابرو با نخ و کشیدن پوست با نخ در قسمت‌های مختلف بدن آشنا شدید. از این عمل استقبال می‌کنید؟ برای رفع چین‌وچروک‌های پوستی به‌سراغ عمل لیفت با نخ خواهید رفت؟ اگر تجربه این کار را دارید، خوش‌حال می‌شویم تجاربتان را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ماساژ صورت با یخ؛ فواید، نکات مهم و عوارض آن
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع healthline plasticsurgery coskincare
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.