۱۰ کتاب برای کتاب‌نخوان‌ها برای ورود به دنیای رمزآلود داستان

0

کتاب‌خوان بودن ویژگی خوبی است که تقریبا همه دوست دارند آن را در خود و اطرافیانشان تقویت کنند. بهترین شیوه عادت‌دادن کودکان به مطالعه، تماشا‌کردن مطالعه‌ والدین و اطرافیانشان است، ولی برای کسانی که دیگر کودک نیستند و هنوز با کتاب ارتباط خوبی ندارند چه راهکارهایی وجود دارد؟ خب بعضی کتاب‌ها به این افراد کمک می‌کنند. در این مقاله ۱۰ کتاب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند کتاب‌نخوان‌ها را به‌سمت دنیای رمزآلود کتاب‌ها بکشند. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱. مردی به‌نام اوه

کتاب مردی به‌نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن
مترجم: علی اکبر قاری نیت (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نسل نواندیش (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۳۵۲

رونیکس

«مردی به‌نام اوه» اثری است که زود از خاطرتان نمی‌رود و شما را با راز و رمزهای زندگی آشنا می‌کند. داستانی مانند «مردی به‌نام اوه» شما را با دنیای کتاب صمیمی‌تر خواهد کرد. در این کتاب با نوع متفاوتی از عشق، وفاداری و دوست‌داشتن آشنا می‌شوید. اوه شخصیتی ساده، بی‌آلایش و دوست‌داشتنی دارد و آدم دلش می‌خواهد ماجرای زندگی‌اش را دنبال کند و تا آخر کتاب درگیر داستان است.

شاید دلیل پیشنهاد این کتاب به کتاب‌نخوان‌ها سادگی و زیبایی داستان در عین عمقش باشد. اگر در مسیر کتاب‌خوانی تازه‌نفس هستید، بد نیست سفرتان به دنیای کتاب‌ها را با این داستان خوب آغاز کنید.

۲. آب برای فیل‌ها

کتاب آب برای فیل‌ها

نویسنده: سارا گروئن
مترجم: پروین آقایی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: در دانش بهمن (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۳۸۶

این کتاب عاشقانه، اما پر از جملات طنز است که برای مخاطب لحظات جذابی خلق می‌کنند. این داستان یادآور شجاعت افراد است و شما را در خود غرق می‌کند. بعد از خواندن این داستان عاشقانه و جالب، به‌احتمال زیاد شما هم یکی از کتاب‌دوستان خواهید شد.

۳. دیوانگی در بروکلین

کتاب دیوانگی در بروکلین

نویسنده: پل استر
مترجم: خجسته کیهان (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: افق (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۳۶۰

شخصیت اصلی این داستان مردی است که تمام اتفاقات مهم زندگی را تجربه کرده است. او ۶۰ سال دارد، طلاق گرفته، بازنشسته شده و بر بیماری سرطان هم غلبه کرده است! حالا او مانده و تجربه‌های نزیسته و زندگی متفاوتی که در انتظارش است.

این مرد ۶۰ساله با یکی از خویشان خود شروع به کندوکاو درباره چیستی زندگی می‌کند؛ از کجا آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟ چرا هستیم؟ چرا این چنین زندگی می‌کنیم؟ این کتاب ریشه‌ در فلسفه دارد، ولی آن‌قدر ساده و زیباست که ورود به دنیای کتاب‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

۴. النور و پارک

کتاب النور و پارک

نویسنده: رینبو راول
مترجم: سمانه پرهیزکاری (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: میلکان (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۳۴۰

النور با مادر و ناپدری‌اش در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کنند. او مشکلات زیادی در زندگی‌اش دارد و فقر بخشی از زندگی‌اش شده است. پارک، هم‌کلاسی النور، پسری از خانواده‌ای آرام و خوشبخت است. این دو با هم دوست می‌شوند و دوستی‌شان سرآغاز ماجراهای جذاب این کتاب است.

این داستان عاشقانه و خواندنی است و زیبایی‌هایی به‌یادماندنی دارد که خواندنش را تجربه‌ای جذاب می‌کند. قطعا پس از خواندن این کتاب، مشتاق خواندن کتاب‌های دیگر خواهید شد.

۵. بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم

کتاب بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم

نویسنده: دیوید سداریس
مترجم: پیمان خاکسار (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: چشمه (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۲۳۶

دیوید سداریس در این کتاب ما را به دل قصه‌ای آرام و دوست‌داشتنی می‌برد، ماجرایی که شاید ترسناک شروع شود، ولی آن‌قدر ساده و جذاب است و آن‌قدر زیبا نوشته شده که ما را در خود غرق می‌کند. اگر هنوز رابطه خوبی با کتاب‌خواندن برقرار نکرده‌اید، «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم» انتخاب مناسبی برای شماست.

وقتی در شروع داستان مأموری می‌آید و می‌خواهد کسی را ببرد که در منزل است، هیجان آغاز می‌شود و در تمام داستان ادامه پیدا می‌کند، به‌طوری که هیجان‌زده می‌شوید و دلتان می‌خواهد باز هم کتاب‌هایی با همین ژانر بخوانید. این‌گونه بی‌آنکه بدانید وارد دنیای کتاب‌ها خواهید شد!

۶. جایی که پیاده‌رو تموم می‌شه

کتاب جایی که پیاده‌رو تموم می‌شه

نویسنده: شل سیلورستاین
مترجم: حمید خادمی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کتاب پنجره (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۲۰۰

شاید برایتان جالب باشد که با خواندن شعر وارد دنیای کتاب‌ها شوید، آن هم شعر طنز! بله در کتاب «جایی که پیاده‌رو تموم می‌شه» شعرهایی زیبا و خنده‌داری را خواهید خواند که بسیار هم پرطرف‌دارند. شعرها آن‌قدر ساده و خواندنی هستند که شما را خسته نخواهند کرد. این شعرها خیلی بامفهوم هستند و زبان طنز باعث می‌شود دلتان نخواهد این کتاب طنز را زمین بگذارید.

۷. دروغ‌هایی که معلمم به من آموخت

دروغ‌هایی که معلمم به من آموخت

نویسنده: جیمز لوون
مترجمان: اسماعیل امینی، سید امیرمسعود شهرام‌نیا (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: صفحه سفید (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۵۹۹

همه ما کم‌وبیش با تاریخ آشنا هستیم. آدم‌ها چه کتاب‌خوان باشند و چه نباشند، به تاریخ مشتاق هستند. اگر تاکنون اهل مطالعه نبوده‌اید، خواندن کتاب «دروغ‌هایی که معلمم به من آموخت» انتخاب خوبی است. این کتاب درباره تاریخ شکل‌گیری کشور آمریکاست. آمریکا برای تبدیل‌شدن به چیزی که الان هست چه راهی را پیموده است؟ این کتاب که برنده جایزه ادبی کتاب آمریکا شده، حقیقت‌های جالبی را درباره شکل‌گیری یک تمدن و معضلاتش بیان می‌کند.

خواندن این کتاب شما را خسته نخواهد کرد و در هر صفحه مطالب داستان‌وار اما واقعی خواهید خواند و از ورود به دنیای کتاب‌ها لذت خواهید برد.

۸. مردان همه‌چیز را به من توضیح می‌دهند

مردان همه چیز را به من توضیح می‌دهند

نویسنده: ربکا سالنیت
مترجم: آرزو امیررضایی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کوله پشتی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۱۸۴

ربکا این کتاب را به نیت کاهش جنگ جنسیتی نوشته است و هدفش حمایت از زنان یا مردان نیست. او می‌خواهد بگوید به‌جای نقد جنس مخالف، باید خودمان را بیشتر بشناسیم.

این کتاب ساده و شیوا نوشته شده و از مفاهیم سنگین فلسفی به‌دور است، پس می‌تواند برایتان بسیار جذاب و خواندنی باشد و شما را به دنیای کتاب‌ها پیوند بدهد.

۹. غرور و تعصب

غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین
مترجم: رضا رضایی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نشر نی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۴۹

این عاشقانه ظریف از ادبیات کلاسیک شما را به خود جذب خواهد کرد، حتی اگر کتاب‌خوان حرفه‌ای نباشید. این داستان روح دارد و جین آسین آن را چنان پرورش داده که حین خواندنش نگران تمام‌شدنش خواهید شد.

اگر تاکنون تجربه خواندن کتابی حجیم را نداشته‌اید، توصیه ما به شما کتاب غرور و تعصب است.

۱۰. هزاران خورشید تابان

هزاران خورشید تابان

نویسنده: خالد حسینی
مترجم: بهناز پیاده (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: راه معاصر (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحه: ۴۱۶

شاید بسیاری از افراد کتاب‌خوان قهار نباشند، اما بسیاری از همین اشخاص آدم‌هایی دغدغه‌مند هستند. کتاب هزاران خورشید تابان برای زنان و دختران آسیب‌دیده افعانستان نوشته شده است. داستانی که هزاران هزار قصه در دل خود جای داده است. خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا چنان حقیقتی را نشانتان خواهد داد که قطعا خواهان خواندن کتاب‌های دیگر نیز خواهید شد.

هزاران خورشید تابان، از بهترین‌های ادبیات افغانستان است و با داستان قوی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌اش شما را جذب خود می‌کند و باعث می‌شود تجربه کتاب‌خوانی برایتان بیش از پیش لذت‌بخش شود.

شما بگویید

در این مقاله، شما را با ۱۰ کتاب آشنا کردیم که می‌توانند به‌خوبی شما را وارد دنیای کتاب‌خوانی کنند. پیشنهاد شما به کسانی که تازه شروع به کتاب‌خواندن کرده‌اند یا با کتاب رابطه خوبی ندارند چیست؟ لطفا نظرتان را در بخش «ارسال دیدگاه» برایمان بنویسید. اگر کتاب دیگری هم می‌شناسید که جایش در این فهرست خالی است، لطفا نامش را با ما و مخاطبان مجله «چطور» به‌ اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: بهترین مانگاهای تاریخ
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.