فیلم درباره خیانت؛ از جذابیت مرگبار تا گتسبی بزرگ

0

خیانت از مسائل حساسی است که شاید برای برخی از افراد در زندگی رخ دهد. چه این خیانت زناشویی باشد و چه خیانت شریک تجاری، تجربه آن در زندگی واقعی دردناک است. در نتیجه چنین موضوعی دستمایه فیلمسازان بسیاری شده است تا درباره رمز و رازها و پیامد‌های خیانت فیلم بسازند. در این مقاله، تعدادی از آثار سینمایی و تلویزیونی را به شما معرفی می‌کنیم که خیانت در آنها بازنمایی شده است. این شما و این ۱۲ فیلم درباره خیانت.

۱۲. دختری در قطار (The Girl on the Train)

فیلم دختری در قطار یک فیلم درباره خیانت

رونیکس

سال تولید: ۲۰۱۶
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
جنایی، درام
مدت‌زمان فیلم:
۱۱۲ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: تیت تیلور
بازیگران: امیلی بلانت، ربکا فرگوسن
امتیاز: ۶٫۵

فیلم «دختری در قطار» بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است و داستان زنی تنها، درهم‌شکسته و الکلی را روایت می‌کند که هر روز برای رفتن به کار با قطار سفر می‌کند. یکی از مناظر موردتوجه او در این سفر، خانه‌ای است که در آن زوجی خوشبخت زندگی می‌کنند. اما یک روز هنگام مشاهده خانه آنها در حالت مستی، شاهد وقوع یک قتل می‌شود. تلاش او برای پیداکردن سرنخی از‌‌ آنچه شاهدش بوده است به‌تدریج ما را با گذشته او نیز آشنا می‌کند.

این فیلم به‌اندازه رمانش عمیق نیست و نمی‌توان آن را برداشتی موفق از کتاب دانست، با این حال بازی خوب امیلی بلانت نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

۱۱. نهفته در زیر (What Lies Beneath)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۰۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام، وحشت
مدت‌زمان فیلم:
۱۳۰ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: رابرت زمیکیس
بازیگران: هریسون فورد، میشل فایفر
امتیاز: ۶٫۶

هریسون فورد در این فیلم نقش نورمن را بازی می‌کند، مردی که با زنان دیگر رابطه داشته و حالا گذشته به سراغش می‌‌آید تا از او انتقام بگیرد. بعد از چند رخداد عجیب در خانه، همسرش درمی‌یابد که او با زنی رابطه داشته و حالا آن زن مرده است. گویا روح آن زن در حال انتقام‌گرفتن از نورمن است.

کاگردان شناخته‌شده فیلم، تأثیرپذیرفته از هیچکاک کوشیده است تا خط داستانی پرتعلیقی ایجاد کند که به پایانی جذاب و انفجاری ختم شود.

۱۰. جذابیت مرگبار (Fatal Attraction)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۱۹۸۷
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام
مدت‌زمان فیلم:
۱۱۹ دقیقه
دوبله فارسی:
ندارد
کارگردان: آدریان لین
بازیگران: مایکل داگلاس، گلن کلوز
امتیاز: ۶٫۹

مایکل داگلاس در نقش مردی به‌نام دن ایفای نقش می‌کند. دن با اینکه ازدواج موفق داشته است، کارش به خیانت کشیده می‌شود. او با زنی به‌نام الکس رابطه برقرار می‌کند. پس از مدتی دن می‌خواهد کنار بکشد، اما الکس بی‌خیال ماجرا نمی‌شود. او به شکلی وسواس‌گونه به دن ابراز علاقه می‌کند. ابزار علاقه‌ای که از نام فیلم هم پیداست عاقبت خوشی ندارد.

فیلم «جذابیت مرگبار» از معدود آثار اروتیکی است که به نامزدی بهترین فیلم اسکار رسیده‌اند و همین نشان‌دهنده جذابیت غیرمرگبار فیلم است.

۹. برادران (Brothers)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام، جنگی
مدت‌زمان فیلم:
۱۰۵ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: جیم شریدان
بازیگران: توبی مگوایر، جیک جیلینهال، ناتالی پورتمن
امتیاز: ۷٫۱

گرچه فیلم «برادران» درامی جنگی است، داستان زمانی به اوج خود می‌رسد که سم خیال می‌کند همسرش با برادرش رابطه دارد. سم قهرمان جنگ است و به‌تازگی و پس از دوره‌ای اسارت در افغانستان به کشورش بازگشته است. همه مدتی فکر می‌کردند که او مرده است. در این مدت تامی، برادر سم، به خانواده او نزدیک می‌شود. این نزدیکی به گونه‌ای است که همسر و فرزندان سم تامی را به‌عنوان ناپدری غیررسمی خانواده می‌پذیرند. حال که سم بازگشته و به اختلال استرس پس از سانحه نیز دچار شده است، گرفتار سوءتفاهم می‌شود. همین کافی است که جرقه مشاجره‌ای خطرناک زده شود.

فیلم «برادران» درباره مشکلات سربازان بازگشته از جنگ است. با این حال اشاره فیلم به موضوع خیانت یا بهتر بگوییم، تصور خیانت نزدیکان، آن را به فهرست ما اضافه کرد.

۸. گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۱۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۱۴۳ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: باز لوهرمان
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر
امتیاز: ۷٫۲

اگر اهل خواندن رمان باشید، شاید نام گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد به گوشتان خورده باشد، کتابی مشهور که سال‌هاست خوانندگان را به‌سوی خود می‌کشد. در سال ۲۰۱۳، فیلمی تحسین‌برانگیز نیز بر اساس این کتاب ساخته شد، فیلمی با بازی دی‌کاپریو و به کارگردانی باز لوهرمان. فیلم در دهه ۲۰ میلادی جریان دارد و مردی اسرارآمیز را به تصویر می‌کشد که دنبال جلب نظر معشوق قدیمی خود است، معشوقی که حالا ازدواج کرده.

گرچه فیلم «گتسبی بزرگ» مفاهیم مختلفی را در لایه‌های خود طرح می‌کند، خیانت و پیامدهای آن از محورهای اصلی‌اش هستند. «گتسبی بزرگ» از آثار به‌یادماندنی سینماست که در آن شاهد تصویرسازی‌های خیره‌کننده و بازی هنرمندانه بازیگران بزرگ هستیم. تماشای آن را از دست ندهید.

۷. دماغه ترس (Cape Fear)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۱۹۹۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
جنایی
مدت‌زمان فیلم:
۱۲۸ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: مارتین اسکورسیزی
بازیگران: رابرت دنیرو، نیک نولت، جسیکا لانج
امتیاز: ۷٫۳

فیلم «دماغه ترس» نام خود را از منطقه‌ای در ایالت کارولینای شمالی گرفته است. از قضا داستان فیلم نیز در همین ایالت روایت می‌شود، داستانی برگرفته از واقعیت!

رابرت دنیرو نقش مکس کادی را بازی می‌کند، مردی که به‌جرم تجاوز سال‌ها در زندان بوده و تازه آزاد شده است. کادی با سوءاستفاده از روابط نامشروع دادستان، دنبال انتقام‌گرفتن از اوست.

۶. یادداشت‌های یک رسوایی (Notes on a Scandal)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۰۶
کشور سازنده: انگلیس
ژانر:
جنایی، درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۹۲ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: ریچارد ایری
بازیگران: کیت بلانشت، جودی دنچ
امتیاز: ۷٫۴

این فیلم بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و یکی از بهترین فیلم‌هایی است که درباره خیانت و رسوایی ساخته شده‌اند. داستان فیلم درباره معلمی به‌نام شبا با بازی به‌یادماندنی کیت بلانشت است که با دانش‌‌آموز خود رابطه دارد. همکار فضول شبا، باربارا، از جریان مطلع شده است و از این مسئله به‌نفع خود سو‌ءاستفاده می‌کند.

«یادداشت‌های یک رسوایی» نه‌تنها درباره خیانت، بلکه درباره اعتمادکردن به افراد اشتباه است. این فیلم پیامدهای خطرناک روابط خارج از عرف و تأثیر آن بر افراد را به تصویر کشیده است.

۵. کودکان کوچک

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۰۶
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۱۳۷ دقیقه
دوبله فارسی:

کارگردان: تاد فیلد
بازیگران: کیت وینسلت، جنیفر کانلی، پاتریک ویلسون
امتیاز: ۷٫۶

«کودکان کوچک» داستان سارا و برد را به تصویر می‌کشد. سارا که زنی متأهل است، نظر برد را به خود جلب می‌کند، مردی که با زنی زیبا ازدواج کرده اما دنبال جوانی‌کردن است.

این رابطه پنهانی برای سارا نوعی فانتزی‌ جنسی است، اما برای برد موضوع خواسته‌شدن است. این فیلم روایتگر داستانی پیچیده از خیانت و روابط پنهان در محله‌ای شهری است، جایی که افراد به‌ظاهر بالغ در پس زندگی‌های عادی خود، دنبال امیال و عقده‌های درمان‌نشده‌شان هستند.

۴. دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۱۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
کمدی، درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۱۲۲ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: دیوید راسل
بازیگران: بردلی کوپر، جنیفر لارنس، رابرد دنیرو
امتیاز: ۷٫۷

«دفترچه امیدبخش» داستانی درباره مواجهه با خیانت و پیداکردن دوباره مسیر زندگی است. پت سولاتینو که مبتلا به اختلال دوقطبی است، مچ زن خود را حین خیانت به او با مردی دیگر می‌گیرد. آنچه در ادامه رخ می‌دهد، زندگی پت را نابود می‌کند. با این حال پت با زنی بیوه به‌نام تیفانی، با بازی جنیفر لارنس، آشنا می‌شود. هر دو قرار است در یک مسابقه رقص شرکت کنند. تعامل این ۲ نفر با هم به‌تدریج باعث می‌شود هر دو مسیر تازه‌ای در زندگی پیدا کنند.

۳. فیلم دختر گمشده (Gone Girl)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۱۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
درام، رازآلود
مدت‌زمان فیلم:
۱۴۹ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: دیوید فینچر
بازیگران: بن افلک،‌ رزموند پایک
امتیاز: ۸٫۱

«دختر گمشده» فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جیلیان فلین است. صحبت‌کردن درباره فیلم بدون لودادن داستانش دشوار است، چراکه فیلم‌های فینچر با سبک معمایی خاص این کارگردان ساخته می‌شوند. تنها می‌توانیم به این اشاره کنیم که داستان حول محور انتقام خیانت می‌چرخد.

۲. داستان یک ازدواج (Marriage Story)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۱۹
کشور سازنده: آمریکا، انگلیس
ژانر:
درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۱۳۷ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: نواح باومباخ
بازیگران: اسکارلت یوهانسن، آدام درایور
امتیاز: ۷٫۹

اگر حس‌وحال تماشای فیلمی پر از گریه‌وزاری و دلشکستگی را دارید، «داستان یک ازدواج» گزینه مناسبی است. اسکارلت یوهانسن و آدام درایور در این فیلم تحسین‌شده که نامزد ۶ جایزه اسکار هم شد، ماجرای پرفرازونشیب یک ازدواج را به تصویر می‌کشند. داستان حول محور طلاق نیکول و چارلی می‌چرخد و موضوعاتی مانند سختی‌های زندگی مشترک، خیانت و تأثیر آن بر خانواده را به تصویر می‌کشد. داستان یک ازدواج فیلمی موفق درباره طلاق و حواشی آن است.

۱. در حال‌وهوای عشق (In the Mood for Love)

فیلم درباره خیانت

سال تولید: ۲۰۰۰
کشور سازنده: هنگ کنگ، فرانسه
ژانر:
درام، عاشقانه
مدت‌زمان فیلم:
۹۸ دقیقه
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: وانگ کار واهی
بازیگران: مگی چئونگ،‌ تونی لنگ چئوا وای
امتیاز: ۸٫۱

احتمالا «در حال‌وهوای عشق» رمانتیک‌ترین فیلمی است که تاکنون درباره رابطه خارج از ازدواج ساخته شده است. ۲ شخصیت اصلی داستان که همسایه یکدیگرند و احساس تنهایی می‌کنند، درمی‌یابند که شرکای زندگی‌شان در حال خیانت به آنها هستند. این دو به‌تدریج عاشق یکدیگر می‌شوند، اما تصمیم می‌گیرند که مسیر شرکای زندگی خود را طی نکنند.

این فیلم به کارگردانی فیلم‌ساز مشهور وانگ کار واهی یکی از برترین فیلم‌های سینما شناخته می‌شود. فیلمی که تنهایی و عشق را به‌گونه‌ای به تصویر کشیده است که مخاطب پس از تماشایش مدت‌ها آن را به خاطر می‌سپارد.

۲ سریال درباره خیانت

در سال‌های اخیر سریال‌های زیادی در ژانرهای مختلف ساخته شده‌اند. هرچند روابط عاطفی بین آدم‌ها در بسیاری از این سریال‌ها وجود دارد، اما برخی از آنها به‌طور خاص به این موضوع می‌پردازند. در این بخش چند سریال با موضوع خیانت را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. همسر خوب

سریال همسر خوب سریالی درباره خیانت

زمان پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶
بازیگران: جولیا مارگولیس، جاش چارلز، آرچی پنجابی
امتیاز: ۸٫۴

آلیسا فلوریک همسری وظیفه‌شناس است که پس از دستگیری شوهرش (دادستانی ایالتی) به‌جرم فساد اخلاقی و مالی، باید از ۲ فرزندش مراقبت کند.

سریال صرفا درباره خیانت نیست، بلکه موضوعات متنوعی مانند سیاست و جامعه آمریکایی، نظام قضایی، طمع و فساد را به تصویر می‌کشد.

۲. دکتر فاستر

فیلم درباره خیانت

زمان پخش: سال ۲۰۱۵
بازیگران: سوران جونز، برتی کارول
امتیاز: ۷٫۷

«دکتر فاستر» درامی بریتانیایی است که از شبکه یک بی‌بی‌سی پخش شده. دکتر جنی فاستر پزشکی است که به شوهرش مشکوک می‌شود و می‌کوشد حقیقت را کشف کند.

شما معرفی کنید

شما چه فیلم‌ها یا سریال‌هایی با این موضوع تماشا کرده‌اید؟ در بخش نظرات، منتظر پیام‌های شما هستیم.


در ادامه بخوانید: ۱۳ فیلم برای کنار آمدن با شکست عشقی
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع bustle ranker screenrant
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.