حقایق و باورهای غلط که باید درباره کمردرد بدانید

0

همه ما بارها دچار کمردرد شده‌ایم. این درد مبهم است و بهبودش به علت آن بستگی دارد. در این مقاله، حقایق و شایعاتی را بررسی می‌کنیم که شاید شما هم درباره کمردرد شنیده باشید. با ما همراه باشید.

۱. همیشه صاف بنشینید (غلط)

درست است که خمیده نشستن بد است و امکان دارد باعث کمردرد شود، اما صاف و ثابت نشستن بیش از حد پشت میز نیز می‌تواند فشار زیادی به کمرتان وارد کند. چند بار در روز استراحت کنید؛ به پشتی صندلی‌تان تکیه بدهید، پاهایتان را روی زمین قرار بدهید و بگذارید کمرتان کمی خمیده شود. حتی بهتر است مدتی بایستید، مثلا زمانی که در حال صحبت با تلفن یا مطالعه هستید.

۲. چیزهای سنگین را بلند نکنید (غلط)

چیزی که بلند می‌کنید خیلی مهم نیست، بلکه نحوه انجامش مهم است. وقتی می‌خواهید چیزی را بلند کنید، مستقیم در مقابل جسم قرار بگیرید. نزدیک به آن با پشت صاف و سر به‌سمت بالا به‌صورت اسکات بنشینید، سپس بایستید و از پاهایتان برای بلندکردن بار و از بازوهایتان برای نگه‌‌‌‌‌داشتنش استفاده کنید. بدنتان را نپیچانید یا خم نکنید، در غیر این‌صورت ممکن است به کمرتان آسیب برسانید. البته نباید چیزی را بلند کنید که برایتان خیلی سنگین است.

رونیکس

۳. استراحت در رختخواب بهترین درمان است (غلط)

بله، استراحت می‌تواند به بهبود آسیب یا فشار اخیری که باعث کمردردتان شده است کمک کند، اما یکی‌دو روز در رختخواب خوابیدن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.

۴. درد ناشی از آسیب است (غلط)

خیلی وقت‌ها کمردرد به‌خاطر آسیب یا ضربه است، اما همیشه هم این‌طور نیست. مسائلی مانند انحطاط دیسک، بیماری‌ها، عفونت‌ها و حتی شرایط ارثی نیز می‌توانند باعث کمردرد شوند.

۵. وزن بیشتر سبب درد بیشتر می‌شود (حقیقت)

علت بسیاری از کمردردها اضافه‌وزن است. در واقع تناسب اندام برای پیشگیری از کمردرد بسیار مؤثر است. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اضافه‌وزن به کمر فشار زیادی وارد می‌کند و کمردرد بیشتر در میان افرادی شایع است که تناسب اندام ندارند.

۶. افراد لاغر کمردرد نمی‌گیرند (غلط)

هر کسی ممکن است دچار کمردرد شود. افراد بیش از حد لاغر، مانند کسانی که دچار اختلالات خوردن و بی‌اشتهایی هستند، ممکن است دچار تحلیل استخوان شوند. احتمال شکستگی استخوان این افراد و در نتیجه کمردرد وجود دارد.

۷. ورزش برای کمردرد مضر است (غلط)

ورزش منظم از کمردرد جلوگیری می‌کند، حتی ممکن است پزشک ورزش را برای فردی که اخیرا کمرش آسیب دیده است هم توصیه کند. افرادی که کمردرد دارند معمولا باید ورزش را با حرکات ملایم شروع کنند و به‌تدریج شدتش را افزایش بدهند. هنگامی هم که درد برطرف شد، داشتن برنامه ورزشی منظم می‌تواند از عود دوباره کمردرد جلوگیری کند.

۸. مراقبت کایروپراکتیک می‌تواند مفید باشد (واقعیت)

بر اساس دستورالعمل‌های درمانی دانشکده پزشکی آمریکا، پزشکان می‌توانند برای درمان کمردرد بیمارانشان از گزینه‌هایی استفاده کنند که مزایای اثبات‌شده دارند. یکی از این گزینه‌ها مراقبت‌‌‌های کایروپراکتیک است. کایروپراکتیک نوعی درمان دستی محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات مربوط به ستون فقرات را بهبود بخشد.

۹. طب سوزنی برای کاهش درد مفید است (واقعیت)

بر اساس دستورالعمل‌های درمانی دانشکده پزشکی آمریکا، طب سوزنی، یوگا، آرام‌سازی پیشرونده عضلانی و رفتار درمانی شناختی (CBT) می‌توانند برای کاهش درد کمر مفید باشند.

۱۰. تشک‌های سفت‌تر بهتر هستند (غلط)

در پژوهشی اسپانیایی، افراد مبتلا به کمردرد مدام بررسی شدند. افرادی که روی تشک سفت‌تری می‌خوابیدند، درد کمتری داشتند و می‌توانستند بهتر حرکت کنند. اما حقیقت این است که این تشک‌ها برای همه مناسب نیستند. پس بهتر است تشکتان را بر اساس عادات خوابتان و همچنین علت کمردردتان انتخاب کنید.

شما بگویید

کدام یک از شایعاتی را که در این مقاله گفتیم شنیده بودید؟ آیا شما هم زیاد دچار کمردرد می‌شوید؟ برای بهبود این درد چه کاری انجام داده‌اید و چه راهکارهایی برایتان مفید بوده‌اند؟ نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۷ عادت روزانه که باعث کمردرد می‌شود
سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

۱۰،۰۰۰ تومان

دلیل بسیاری از خیانت‌های زناشویی یا طلاق‌ها این است که نمی‌دانیم با شریک زندگی یا همسر خود چگونه ارتباط برقرار کنیم.
این مجموعه صوتی را گوش دهید و تأثیرش بر زندگی مشترکتان را حس کنید.

۷،۰۰۰ تومان

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع webmd
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.