رمان های هما پور اصفهانی؛ ۱۰ داستان عاشقانه جذاب

4

هما پوراصفهانی از نویسنده‌های جوان ژانر عاشقانه‌ است. کتاب‌های او طرف‌داران زیادی در بین نوجوانان و جوانان دارند. معرفی کتاب امروز به اثر‌های چاپی ایشان در انتشارات سخن اختصاص دارد. اگر از علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه و رمانتیک هستید، این شما و این بهترین رمان های هما پور اصفهانی.

بیوگرافی هما پوراصفهانی

هما پوراصفهانی متولد سال ۱۳۶۹ در اصفهان است. رشته تحصیلی او روان‌شناسی است و مدرک ارشد این رشته را دارد. پوراصفهانی با نوشتن رمان‌های عاشقانه و رمانتیک در دهه ۸۰ و انتشار آنها در فضای وب به شهرت رسید. بعدها انتشارات‌ سخن کتاب‌های او را چاپ کرد.

رونیکس

۱. ذهن خالی

ذهن خالی یکی از رمان های هما پور اصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۷۸۴

پوراصفهانی بیشتر به رمان‌های عاشقانه‌اش معروف است، اما ذهن خالی هما پور اصفهانی اثری متفاوت و ترکیبی از ژانر عاشقانه و جنایی است. داستان درباره دختری به‌نام پولک است که حافظه‌اش را از دست داده. پولک تنها شاهد قتلی است که نامزدش مظنون اصلی آن است و حالا مرگ و زندگی نامزدش به برگشتن حافظه او بستگی دارد.

یه چیزی رو تا جایی که می‌شه باید برای حفظ‌کردنش تلاش کنی، ولی وقتی از دستش دادی دیگه ناراحتی نداره. از دست رفته!

۲. اسپرسو

اسپرسو

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۱۸۵۲

«اسپرسو» نام عملیاتی پلیسی است و هر سه افسری که مأمور انجام آن بوده‌اند ناپدید شده‌اند. حالا برای انجام عملیات گروهی جدید متشکل از ۳ افسر و یک روان‌پزشک به‌نام آرتان تهرانی، از شخصیت‌های یکی از رمان‌های معروف نویسنده، تشکیل شده است. مجموعه سه‌جلدی رمان اسپرسو هما پور اصفهانی ما را به قلب پرونده‌ای پلیسی و البته ماجرایی عاشقانه می‌برد.

او فقط درخواست کمک کرده بود. همین! توضیحاتی هم که داده بود این‌قدر مبهم بود که او چیزی از آنها سر درنمی‌آورد. از جا برخاست. باید به کمک او می‌شتافت. مطمئن بود اگر قضیه حیاتی نبود او به سراغش نمی‌آمد.

۳. سیگار شکلاتی

سیگار شکلاتی یکی از رمان های هما پور اصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۷۲۸

سارا، اردلان و شهرزاد شخصیت‌های اصلی و البته مثلث عشقی داستان هستند. هرکدام از آنها به‌نوعی با گذشته‌شان درگیرند. در ابتدای داستان با این شخصیت‌ها، خانواده و گذشته‌شان آشنا می‌شویم و در ادامه، نویسنده ماجرایی جنایی مربوط به یک باند قاچاق مواد مخدر را به داستان اضافه می‌کند و هیجان داستان با تم عاشقانه آن تا حدی به تعادل می‌رسد.

همه با دلم غریبی می‌کنن کوچه‌ها، پنجره‌ها، خاطره‌ها نمی‌تونم دیگه اینجا بمونم می‌دونم باید برم اما کجا؟!

۴. شکلات تلخ

شکلات-تلخ

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۸۶۴

این رمان را می‌توان ادامه رمان سیگار شکلاتی دانست، چراکه اردلان فانی از شخصیت‌های اصلی رمان سیگار شکلاتی در این داستان نیز نقش اول را دارد و به‌دنبال نفوذ در باندهای خلافکار دیگر است. آشنایی او با شخصیتی به‌نام فریال ماجراهای هیجان‌انگیز داستان را رقم می‌زند.

همه‌چیز با یک اس ام اس شروع شد: سیگار شکلاتی، سیگار رو ترک کن، من هم شکلات رو کنار می‌ذارم.

۵. قرار نبود

قرار نبود یکی از رمان های هما پور اصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۸۰۰

«قرار نبود» یکی از پرطرف‌دارترین رمان های هما پور اصفهانی است. داستان درباره دختر و پسری به‌نام‌های آرتان و ترسا است که اتفاقی با هم آشنا می‌شوند و برای حل مشکلات شخصی خود تصمیم می‌گیرند توافقی و به‌مدت محدود ازدواج کنند و همین که آب‌ها از آسیاب افتاد، از یکدیگر جدا شوند. در این مدت شخصیت‌هایی وارد داستان می‌شوند و ماجراهایی رخ می‌دهند که شکل این ارتباط را تغییر می‌دهند. اگر به‌دنبال رمانی عاشقانه‌اید، این اثر هما پوراصفهانی پیشنهاد ما به شماست.

قرارمان یک مانور کوچک بود! قرار بود تیرهای نگاهت مشقی باشد! اما ببین یک جای سالم بر قلبم نمانده است.

۶. سجاده و صلیب

سجاده و صلیب نوشته هما پوراصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۵۷۶

«سجاده و صلیب» داستان عاشقانه یک دختر ایرانی‌تبار مسیحی و یک پسر مسلمان است. ویولت به‌همراه خانواده‌اش از فرانسه به ایران بازگشته است و قصد دارد در ایران به دانشگاه برود. او در دانشگاه با خواهر و برادری به‌نام‌های آرگل و آراد آشنا می‌شود. این آشنایی ماجراهای تلخ‌وشیرین داستان را رقم می‌زند. بخشی از داستان در ایران و بخش دیگر آن در هایفاکس از شهرهای کانادا در جریان است.

هر فردی برای انجام یه رسالتی به این دنیا پا گذاشته. آفریده‌شدن هیچ آدمی و هیچ موجودی بی‌غرض نبوده و همین طور مرگش!

۷. توسکا

توسکا

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۷۶۰

رمان «توسکا» ما را به دنیای سلبریتی‌ها می‌برد. توسکا، شخصیت اصلی داستان، سال‌ها تلاش می‌کند که بازیگر شود تا اینکه در یک تست بازیگری پذیرفته می‌شود و برای همیشه وارد دنیای بازیگری می‌شود. در یکی از پروژه‌های کاری با خواننده‌ای معروف به‌نام آرشاویر پارسیان آشنا می‌شود و ماجرای عاشقانه‌ای بین این دو شکل می‌گیرد. اما این همه ماجرا نیست و آرشاویر مرموزتر از آن است که بروز می‌دهد؛ گذشته او رازهای زیادی در خود داشته است که باید دید توسکا چگونه با آنها مواجه می‌شود.

می‌گویند عمر زود می‌گذرد، حال اگر هر ثانیه نبودنت قد یک عمر باشد چه؟

۸. استایل

استایل یکی از رمان های نوشته هما پور اصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۷۲۰

هما پوراصفهانی این رمان را با همکاری دنیا منصوری نوشته است. داستان درباره یک طراح لباس موفق به‌نام روژین است. روژین پس از یک دوره درخشان در کارش حالا با مشکلات جدی مواجه شده است و همین مسئله او را به مهاجرت به ترکیه وادار می‌کند. او حالا باید از صفر کارش را شروع کند. در ترکیه آشنایی او با بهراد بهداد مسیر زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

یه وقتایی گذشته یه جوری آدمو خط خطی می‌کنه که هیچ اتفاق خوبی توی آینده نمی‌تونه براش پاکن بشه.

۹. اوراکل

اوراکل

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۱۰۵۲

مهرداد تاجر موفقی است که همکارش مدتی است ناپدید شده. پلیس مهرداد را مظنون اصلی ناپدیدشدن همکارش می‌داند. او به‌دنبال اثبات بی‌گناهی‌اش است و قبل از آنکه پلیس‌ها به‌سراغش بیایند، فرار می‌کند. در میان این تعقیب‌و‌گریزها ماجرای عاشقانه‌ای به داستان اضافه می‌شود و ترکیب جذابی از ژانر جنایی و عاشقانه رقم می‌خورد.

دل آدم که می‌گیرد همیشه دلیلش دل‌تنگی نیست. از سر عشق و عاشقی هم نیست. گاهی ته دلت یک مشت حرف مفت، یک مشت احساس گندیده، یک مشت خاطره کپک‌زده جا مانده است که فقط نیاز به شستشویی جانانه دارد تا راه دلت باز شود. دور بریز تمام آن شپش‌زده‌های بوگندو را تا بتوانی نفس بکشی.

۱۰. تقاص

تقاص یکی از رمان های هما پور اصفهانی

انتشارات: سخن
تعداد صفحه:
۱۲۳۶

شخصیت اصلی داستان رزا دختری دبیرستانی از خانواده‌ای ثروتمند و مرفه است. داستان از روایت ماجرایی مربوط به گذشته شروع می‌شود و در دل آن شخصیت‌های اصلی معرفی می‌شوند. در ادامه داستان به زمان حال برمی‌گردیم، اما همچنان سایه اتفاقات گذشته بر زندگی شخصیت‌های اصلی سنگینی می‌کند. داستان عاشقانه رزا و تقاصی که باید برای گناه‌ نکرده پس بدهد، فرازوفرودهای این رمان عاشقانه را تشکیل می‌دهد. این کتاب با عنوان «شام مهتاب» هم منتشر شده است.

افسوس که همیشه زود دیر می‌شود. افسوس که اعتماد‌ها زود در هم می‌شکنند. افسوس که دروغ‌ها همواره با ماست.
اما این را بدان که من تا ابد لیلی‌ات باقی خواهم ماند.

شما بگویید

کدام‌یک از رمان های هما پور اصفهانی را خوانده‌اید؟ از میان کتاب‌های معرفی‌شده، کدام‌یک را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.


در ادامه بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه ایرانی؛ ۲۰ داستان عاشقانه زیبا و پرفروش از دل ادبیات ایران
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. Diamond می‌گوید

    من اکثر کتاباشون رو خوندم باید بگم واقعا ذهن رو درگیر میکنه طوری که من دلم نمیخاد کتاب دیگه ای بخونم..به شدت نفس گیر و در عین حال احساسی

  2. Diamond می‌گوید

    فقط میخواستم بدونم ادامه ی اوراکل یا همون لنورماند که گفته بودین بهار ۴۰۲ منتشر میشه چرا هنوز خبری ازش نیست ؟؟

  3. Amir می‌گوید

    عاشق کتاب های هما پور اصفهانی هستم همشون عالین