مدیتیشن ماه کامل؛ روش انجام و فواید آن

3

در بسیاری از فرهنگ‌ها کامل‌شدن ماه زمانی برای دریافت قدرت فراوان است و با جادو و انرژی‌های عرفانی پیوند داده می‌شود. از گذشته ماه کامل زمانی برای آرزوکردن، مراقبه و تجلی خواسته‌ها بوده است. گفته می‌شود که در زمان کامل‌شدن ماه پرده میان جهان‌های مرئی و نامرئی به نازک‌ترین حد خود می‌رسد و این مسئله ارتباط‌برقرارکردن با قلمرو معنوی را آسان‌تر می‌کند. در ادامه، با مدیتیشن ماه کامل بیشتر آشنا می‌شویم و نحوه انجام و فوایدش را بیان می‌کنیم.

اهمیت معنوی ماه کامل

ماه کامل نماد دگرگونی و نوشدن است، زیرا ماه همواره در حال تغییر است. گفته می‌شود در زمان ماه کامل، انرژی ماه در بیشترین حد خود قرار دارد و چنان زیاد است که می‌تواند موجب بیداری معنوی و روشنگری شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها این عقیده وجود دارد که ماه کامل می‌تواند برای تجلی نیات، رهاکردن چیزهایی که در خدمت ما نیستند و ارتباط با قلمروهای معنوی بالاتر استفاده شود.

رونیکس

اهمیت معنوی ماه کامل در تأثیرات آن بر جزرومَد نیز دیده می‌شود. چرخه ماه علاوه بر امواج دریاها و اقیانوس‌ها روی احساسات ما نیز اثر می‌گذارد، زیرا بیش از ۷۰درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و آب موجود در بدن ما نیز تحت‌تأثیر کشش گرانشی ماه قرار می‌گیرد. این مسئله می‌تواند منجر به افزایش شهود، خلاقیت و بازه زمانی توجه (attention span) شود. از نظر معنوی ماه کامل زمانی برای جشن‌گرفتن چرخه زندگی با یکدیگر است.

مدیتیشن ماه کامل چیست؟

مدیتیشن ماه کامل راه خوبی برای بهره‌بردن از انرژی‌های معنوی است. در این روز مردم در نقاط مختلف جهان دور هم جمع می‌شوند تا میان آسمان و زمین ارتباطی ایجاد کنند. با استفاده از مدیتیشن ماه کامل می‌توانید از انرژی آرامش‌بخش و دگرگون‌کننده ماه استفاده کنید و با مدیتیشن خود را آماده پذیرش و دریافت قدرت ماه کنید. با این کار از انرژی ماه برای بهبود عاطفی و معنوی خود استفاده می‌کنید.

مدیتیشن ماه کامل معمولا با چند لحظه سکون و سکوت آغاز می‌شود. با این کار ذهنتان پاک می‌شود و با انرژی ماه هماهنگ می‌شوید. سپس می‌توانید با تجسم هدایت شده بر تجربه ماه کامل، یعنی نور و انرژی و حضور آن، تمرکز کنید. با استفاده از این تجسم می‌توانید به بینش، روشنی و آسودگی خاطر برسید. درنهایت مراقبه با چند لحظه قدردانی، ارسال عشق و سپاسگزاری برای انرژی ماه کامل به پایان می‌رسد.

کامل‌شدن ماه فرصتی برای دعا و دریافت فراوانی و نعمت با قلبی گشوده است. اگر می‌توانید، در زمان کامل‌شدن ماه مدتی را خارج از خانه سپری کنید تا از زیبایی و شکوه آن بهره ببرید. دست‌هایتان را بالای سر ببرید تا لذت و شادی ماه را احساس کنید. سخاوتمند و مهربان باشید و به تمام موجودات روی زمین و همچنین خود زمین عشق بورزید. دستانتان را روی قلبتان بگذارید و اجازه دهید که عشق عمیق ماه شما را پر کند. بگذارید که این عشق الهی در تمام جنبه‌های جسمتان نفوذ کند و موجب گرما، شفا و تعادل انرژی شود.

نحوه انجام مدیتیشن ماه کامل

ماه کامل زمان بسیار خوبی برای جذب نیروهای نورانی ماه است. در این مرحله باید مراقبه و ایجاد ذهنیتی جدید را آغاز کنید تا بتوانید به هرچه می‌خواهید، برسید. برای شروع مکانی مناسب با دیدی خوب به ماه را پیدا کنید و در وضعیتی راحت بنشینید. چشم‌هایتان را ببندید و تصور کنید که نور ماه به جایی که در آن هستید سرازیر شده است و تمام بدنتان را پر می‌کند. در تمام طول مدیتیشن باید توجهتان به نفس‌هایتان و نیتی باشد که برای آینده مشخص کرده‌اید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، تصور کنید که نور ماه جسم و ذهن و روحتان را پاک می‌کند. در پایان، به‌تدریج افکارتان را بر نیمه‌خودآگاه متمرکز کنید و چشمانتان را باز کنید. این فرایند را چند ساعت قبل و بعد از ماه کامل تکرار کنید.

البته برای انجام مدیتیشن ماه کامل روش‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند پیاده روی مراقبه‌ای و ذهن‌آگاهانه در زمان کامل‌شدن ماه، مدیتیشن با خیره‌شدن به ماه و مراسم ماه کامل با آب. در ادامه این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

۱. مدیتیشن ماه کامل با تجسم

این روش نوعی مدیتیشن تجسم (visualization meditation) ساده است که در آن صرفا بر انرژی ماه کامل تمرکز می‌کنید. می‌توانید این مدیتیشن را داخل خانه یا در فضای باز و زیر پرتوهای ماه انجام دهید. در صورت انجام مدیتیشن در داخل خانه، می‌توانید از شمع‌های معطر و روغن‌های اسانسی برای آرامش بیشتر استفاده کنید.

ساده‌ترین و بهترین راه برای انجام مدیتیشن ماه کامل با تجسم استفاده از مدیتیشن هدایت‌شده است. می‌توانید از مدیتیشن هدایت‌شده تجلی ماه کامل (full moon manifestation) یا هر مدیتیشن هدایت‌شده دیگری با انرژی ماه استفاده کنید. راه دیگرِ استفاده از ماه کامل برای تجلی آرزوهایتان، استفاده از جملات تأکیدی مثبت است.

۲. مراقبه با خیره‌شدن به ماه

در این نوع مراقبه فقط بر حس بینایی خود تمرکز می‌کنید. در طول مدیتیشن به‌جای اینکه فقط زیبایی ماه را تحسین کنید، بر حفظ ذهن آگاهی تمرکز کنید. معمولا وقتی به ماه خیره می‌شویم، در زیبایی مسحورکننده نور ماه، ستارگان و طبیعت گم می‌شویم.

در حالی‌ که زیبایی ماه را تحسین می‌کنید، روی انرژی آن نیز تمرکز کنید. توجه کنید که پرتوهای ماه چه حسی در شما ایجاد می‌کنند. در آن انرژی غوطه‌ور شوید و حس کنید که مهتاب شما را پاک و مملو از انرژی می‌کند.

۳. مدیتیشن پیاده‌روی در ماه کامل

مدیتیشن پیاده‌روی شکلی از مراقبه ذهن‌آگاهی فعال است. در این مراقبه با توجه‌کردن به بدنِ درحال‌حرکت خود و محیط اطراف مدیتیشن می‌کنید. هنگام راه‌رفتن، به تماس پاها با سطح زمین و تغییرات در تنفس خود نیز توجه می‌کنید.

اگر قصد انجام مدیتیشن پیاده‌روی در ماه کامل را دارید، حتما آن را در اوایل شب و با احساس امنیت انجام دهید. بهتر است که این مدیتیشن را زودتر انجام دهید، حتی اگر می‌خواهید روی پشت‌بام خانه قدم بزنید، زیرا انرژی و ارتعاشات اواخر شب از نظر غریزی در شما احساس ناامنی ایجاد می‌کند. احساس ناامنی یا آسیب‌پذیری در اثرات مثبت مراقبه اختلال ایجاد می‌کند.

۴. مراسم ماه کامل با آب

همان طور که می‌دانید، گام‌های ماه بر آب اثر می‌گذارند و موجب تغییراتی در امواج اقیانوس‌ها و دریاها می‌شوند. برای انجام مراسم ماه کامل با آب به‌ این ترتیب عمل می‌کنیم:

  1. در ظرفی آب بریزید. بهتر است که از ظرف شیشه‌ای شفاف استفاده کنید.
  2. حین پرکردن شیشه از آب آشامیدنی تمیز، نیت خود را مشخص کنید.
  3. شیشه را در جایی مانند بالکن یا پشت پنجره قرار دهید تا نور مهتاب به آن بتابد. حتما شیشه را در یک جا قرار دهید و در طول شب آن را جابه‌جا نکنید.
  4. می‌توانید اهداف یا نیات خود را روی کاغذی بنویسید و آن را زیر شیشه آب بگذارید.
  5. کمی استراحت کنید و بگذارید که شیشه تمام انرژی مثبت ماه را جذب کند.
  6. آبی را که با انرژی مثبت ماه پر شده است، بنوشید. می‌توانید مقداری از آب را نگه دارید و با آب حمام خود مخلوط کنید.

بسته به نیت خود، می‌توانید با اسپری‌کردن آب در تمام خانه از آن برای رهایی از انرژی‌های منفی در خانه استفاده کنید.

۵. حمام زیر ماه کامل

مهتاب توانایی دوباره جوان‌کردن روح و روان ما را دارد. در شبی که ماه کامل می‌شود، بدنتان را در آب غوطه‌ور کنید و بگذارید که زخم‌های قدیمی در نور ماه بهبود یابند. باید نیت خود را با صدای بلند بیان کنید و تجسم کنید که تمام سلول‌های آسیب‌دیده بهبود می‌یابند.

ماه کامل فرصتی عالی برای رهاکردن چیزهایی است که دیگر به کارتان نمی‌آیند. تنها کافی است که فهرستی از آنها تهیه کنید و بگویید: «من تو را رها می‌کنم!»

مزایای مدیتیشن ماه کامل

مزایای مدیتیشن ماه کامل

در طالع‌بینی، ماه با احساسات و غرایز و ذهن مرتبط است. مدیتیشن ماه کامل به ایجاد تعادل و هماهنگی میان ذهن، جسم و روح کمک می‌کند. در ادامه بعضی از فواید این مدیتیشن را بیان می‌کنیم.

۱. تقویت ارتباط با شهود

ماه کامل شبی نیرومند برای بهره‌بردن از شهود و ارتباط با خودِ والاتر است. این نوع مراقبه به شما امکان می‌دهد که به دانسته‌های درونی‌تان دست یابید که موجب هدایت و روشنی در زندگی‌تان می‌شود.

۲. افزایش خلاقیت

همان طور که ماه آسمان شب را روشن می‌کند، می‌تواند ایده‌های خلاقانه را نیز روشن کند و موانع را از بین ببرد. با انجام این مدیتیشن می‌توانید برای خلق هر پروژه جدید یا کار خلاقانه‌ای که در ذهن دارید، الهام بگیرید.

۳. رهایی از انسدادهای عاطفی

ماه کامل زمانی عالی برای رهایی از هرگونه انسداد عاطفی است که شما را از زندگی‌کردن به‌ شکل دلخواه بازداشته است. انرژی زیاد ماه به شما کمک می‌کند که از هرگونه احساسات منفی یا احساساتی که مانع از حرکت روبه‌جلو در زندگی می‌شوند، رها شوید. این انرژی به شفای شما و روابطتان نیز کمک می‌کند.

۴. ارتباط با کیهان

مدیتیشن ماه کامل به شما کمک می‌کند که ارتباط عمیق‌تری با کیهان برقرار کنید. با اتصال به انرژی ماه کامل می‌توانید خود را با نیروهای کیهانی هماهنگ کنید و هدف زندگی خود را درک کنید.

۵. افزایش خودآگاهی

همه ما فکر می‌کنیم که خودمان را به‌خوبی درک می‌کنیم، ولی هرچیزی که درباره خود می‌دانید، تمام حقیقت نیست. مراقبه می‌تواند به ایجاد ارتباطی عمیق‌تر با خود و جست‌وجوی واقعیت معنوی ناشناخته ما کمک کند.

با انجام مدیتیشن در چنین شب شگفت‌انگیزی می‌توانید بیشتر به افکار، احساسات و عواطف خود آگاه شوید. این کار به شما کمک می‌کند که به نحوه اثرگذاری اعمال و تصمیم‌ها بر زندگی‌تان آگاه‌تر شوید.

۶. تحریک چاکرای تاج

مدیتیشن ماه کامل معمولا به فعال‌کردن چاکرای تاج و ورود مقدار زیادی از انرژی‌های الهی به بدن کمک می‌کند. انرژی الهی اساسا خودآگاه است و جسم ما را از تمام چیزهای منفی و بد پاک می‌کند.

۷. کمک به پاک‌سازی هاله یا میدان انرژی (Aura)

هاله شما تصویری از شخصیت شماست. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که دیگران شما را چگونه می‌بینند؟ تأثیر هاله، شما را به‌سمت افرادی مشابه هدایت می‌کند. مثلا اگر هاله بدبینانه‌ای داشته باشید، افراد و شرایط منفی را به‌سمت زندگی خود می‌کشید. بهترین زمان برای پاک‌سازی هاله زمان کامل‌شدن ماه است. پاک‌سازی هاله به رفع هرگونه انسدادی که می‌تواند موجب تضعیف سلامتی شود، کمک می‌کند و سلامت کلی شما را بهبود می‌دهد.

۸. کمک به تطهیر عمیق‌تر

موفقیت و شکست کاملا ذهنی‌اند. نگاه‌کردن از پنجره‌های بدون پرده به زندگی هیجان‌آور است. مدیتیشن ماه کامل باشکوه‌ترین راه رسیدن به این حالت است. این مدیتیشن به زدودن دیدگاه‌ها و احساسات اشتباه به خود کمک می‌کند و به شما چشمی می‌دهد تا بتوانید الوهیت را در اطرافتان ببینید.

چه زمانی مدیتیشن ماه کامل خطرناک است؟

در موارد زیر باید از انجام مراقبه پرهیز کنید:

  • از مدیتیشن‌کردن به‌تنهایی در ساعات پایانی شب و در فضای باز خودداری کنید. وقتی در طول مدیتیشن پرتوها و امواج مثبت را تابش می‌کنید، انرژی‌های منفی می‌توانند جذب شما شوند.
  • اگر برای بیداری معنوی آمادگی ندارید، در ماه کامل مراقبه نکنید، زیرا انرژی‌های این شب می‌توانند موجب بیداری معنوی شوند. گرچه رشد معنوی فواید زیادی دارد، بهتر است آن را زمانی انجام دهید که برایش آمادگی دارید.
  • وقتی از نظر عاطفی در وضعیتی آسیب‌پذیرید، از انجام این مراقبه پرهیز کنید. انرژی ماه می‌تواند احساسات شما را شدیدتر کند و بهتر است که با حالات ذهنی و روحی آرام این مدیتیشن را انجام دهید.

شما بگویید

مدیتیشن ماه کامل می‌تواند منجر به بیداری معنوی و تجربیات روحی متفاوتی شود. مهم‌تر از همه اینکه مجبور نیستید آن را نشسته انجام دهید. اگر در گذشته در زمان ماه کامل مراقبه کرده‌اید یا با مطالعه این مقاله به فکر انجام آن افتاده‌اید، خوشحال می‌شویم که تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: کریا یوگا چیست؛ آشنایی با آموزه‌های آن + نکاتی برای شروع

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


منبع ganeshaspeaks enhancedapp
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. لیلی می‌گوید

    سلام
    خوب بود
    لطفا در مورد نباید های مراقبه در ماه کامل بیشتر توضیح بدید تشکر

  2. مرضیه می‌گوید

    من در این سه شب 13 و 14 و 15 تقریبا اصلا نمیتونم بخوابم و گاهی بشدت قفسه سینم درد میگیره علت درد قلب یا قفسه سینم چیه؟

  3. اسماعیل می‌گوید

    من ۳۸ سالمه و تا قبل از خوندن این مطلب خبری ازش نداشتم اما هر ماه وقت ماه کامل من میشتم جلوی نور ماه و بهش خیره میشدم و برای قو شدن چشمام استفاده میکردم
    کاملا لذت بخشه