کتاب های رابرت گرین؛ ۷ کتاب خواندنی برای اثرگذاری بیشتر بر دیگران

0

ذهن توانایی منحصربه‌فرد و منشأ قدرت فردی ما انسان‌ها به حساب می‌آید. این توانایی را باید آموخت و تقویت کرد تا بیشترین کارکرد را داشته باشد. شناخت و درک چگونگی کارکرد ذهن مهارتی آموختنی است که به‌واسطه آن می‌توانیم خود و دیگران را بهتر بشناسیم. رابرت گرین استاد آموزش این مهارت‌هاست. اگر به موضوعاتی مانند قدرت، کاریزما، استراتژی علاقه‌مندید در این معرفی شما را با کتاب های رابرت گرین، یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های این حوزه، آشنا می‌کنیم.

رابرت گرین کیست؟

رابرت گرین نویسنده آمریکایی متولد می ۱۹۵۹ در لس‌آنجلس است. او فارغ‌التحصیل رشته مطالعات کلاسیک از دانشگاه ویسکانسین مدیسون است. آثار او در حوزه استراتژی موفقیت، کاریزما، قوانین نفوذ و قدرت در مسیر شغلی و روابط‌اند که معمولا در فهرست پرطرف‌دارترین‌های نیویورک تایمز قرار دارند. شهرت گرین بابت اولین کتابش، یعنی «۴۸ قانون قدرت»، است که پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌ها قرار گرفت. در ادامه، بهترین کتاب‌های رابرت گرین را معرفی کرده‌ایم.

۱. ۴۸ قانون قدرت

۴۸ قانون قدرت از کتاب های رابرت گرین

رونیکس

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نو‌اندیش
تعداد صفحه: ۶۴۰

نویسنده در این کتاب با بررسی زندگی شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخ و تحلیل جنگ‌های قدرت در جهان به الگوها و دستورالعمل‌هایی برای دستیابی به قدرت دست یافته است که آنها را در قالب ۴۸ قانون قدرت مطرح می‌کند. گرین ابتدا ماهیت قدرت را تعریف می‌کند و سپس توضیح می‌دهد که قدرت چگونه به‌ دست می‌آید، چطور می‌توان از آن استفاده کرد و چه کارهایی باید انجام دهیم تا همیشه در موضع قدرت باقی بمانیم. کتاب ۴۸ قانون قدرت معروف‌ترین اثر رابرت گرین و بهترین انتخاب برای آشناشدن با آثار اوست.

هرگز خیلی کامل و بی‌نقص به نظر نرسید. اینکه همیشه بهتر از دیگران ظاهر شوید، کمی خطرناک است. اما خطرناک‌تر آن است که بدون عیب و نقص به نظر آیید. برانگیختن حسادت دیگران به‌معنای دشمن‌تراشی است.

۲. ۳۳ استراتژی جنگ

۳۳ استراتژی جنگ از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نو‌اندیش
تعداد صفحه: ۶۷۲

همان طور که از عنوان کتاب هم مشخص است این اثر شامل ۳۳ تاکتیک است که برای زندگی بهتر، تجارت موفق‌تر و حتی غلبه بر دشمنان و رقبا مؤثر و کاربردی هستند. اگر احساس می‌کنید هر روز درگیر مبارزه‌اید تا زندگی و شغلتان را بهبود دهید تکنیک‌های رابرت گرین به شما کمک می‌کند تا در این مبارزه پیروز شوید.

آنچه دیگران درباره خود می‌گویند، اهمیتی ندارد. مردم حرف مفت زیاد می‌زنند. به آنچه انجام می‌دهند نگاه کنید، رفتارها دروغ نمی‌گویند.

۳. قوانین نفوذ

قوانين نفوذ از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): محمدرضا آل یاسین
انتشارات (پیشنهاد کاربران): هامون
تعداد صفحه: ۲۱۵

متقاعدکردن دیگران بدون اینکه مجبورشان کنید مطابق خواسته شما رفتار کنند نوعی مهارت است. نه فقط تاجرها و سیاستمدارها که همه افراد در شغل‌های مختلف می‌توانند از آموزه‌های این کتاب بهره ببرند. این مهارت‌ها حتی برای ارتباط‌های روزمره هم مفیدند. با بررسی الگوهایی که رابرت گرین بر اساس زندگی و عملکرد بانفوذترین شخصیت‌های تاریخ به دست آورده است، می‌توانید برای هر شکلی از مذاکره و ارتباط آماده شوید و مهارت‌های متقاعدکردن و به‌توافق‌رسیدن را یاد بگیرید.

شما هرگز نمی‌توانید با توسل به روحیات و اخلاقیات خویش دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهید. برای این منظور باید از قالب‌های کنونی‌تان بیرون آیید و شخصیت و موقعیت کنونی خود را ترک کنید و متناسب با شخصیت و منش طرف مقابل استراتژی نفوذ را برگزینید. افرادی که به فنون تأثیرگذاری مجهز هستند به آهن‌ربا شباهت دارند.

۴. چیرگی

 چیرگی از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): آرسام هورداد
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نوین توسعه
تعداد صفحه: ۵۳۶

رهنمودهای رابرت گرین در این کتاب درباره استادشدن در شغل و مهارت‌هاست. او با بررسی نقشه راه بزرگانی چون انیشتین، داروین و داوینچی مسیرهای اثبات‌شده‌ای برای بهبود مهارت‌ها و موفق‌ترشدن در مسیر شغلی ارائه می‌کند. کتاب چیرگی برخلاف آثار دیگر او که مربوط به قوانین قدرت و ارتباط گرفتن با دیگران‌اند، بیشتر بر مهارت‌های فردی، شناخت خود و انتخاب مسیر درست شغلی تمرکز دارد. اگر در هرکدام از این زمینه‌ها دچار چالشید این کتاب برای شماست.

اگر از اطرافیان خود بپرسید چقدر به شغلشان علاقه دارند، بیش از نیمی از آنها خواهند گفت که تنها برای امرارمعاش به کاری کسل‌کننده و زجرآور تن داده‌اند. بهانه‌هایی مانند نبود بازار کار، دستمزدهای کم و هزینه‌های گزاف زندگی از جمله توجیهاتی هستند که از زبان آنها خواهید شنید. هیچ‌کدام از آنها در کارشان حرفه‌ای نیستند، چون بدون علاقه و ذوق کافی، شما فقط یک فرد معمولی با کاری معمولی و تکراری هستید.

۵. قوانین طبیعت انسان

قوانين طبعت انسان از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نو‌اندیش
تعداد صفحه: ۶۵۶

همه آنچه این کتاب ارائه می‌کند در راستای پاسخ به این سؤال است که چگونه می‌توانیم از ضعف‌های خود و دیگران در محل کار، روابط یا زندگی روزمره بهره ببریم. این اثر حاصل ۲۰ سال تحقیق نویسنده درباره رفتار انسان است. رابرت گرین با ۱۸ قانون به ما یاد می‌دهد که چگونه شخصیت واقعی آدم‌ها را به‌رغم نقابی که به چهره دارند ببینیم. با مطالعه این کتاب خودمان و دیگران را بهتر می‌شناسیم.

سوگیری‌های ما به‌آسانی می‌توانند موجب انتخاب‌های اشتباه شوند؛ بنابراین بهتر است در همه حال شکاک باشیم و دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنیم. علاوه‌بر این خوب است که تعادل منطق و احساسات خود را حفظ کنیم. لازم نیست در هنگام تصمیم‌گیری همچون یک ربات بی‌احساس عمل کنیم، اما به طور کلی در مواقعی که آرام هستیم، انتخاب‌های بهتری خواهیم داشت.

۶. قوانین روزانه

قوانين روزانه از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نو‌اندیش
تعداد صفحه: ۴۳۲

کتاب «قواین روزانه» شامل ۳۶۵ قانون در ۱۲ موضوع مختلف است. قوانین کوتاه و مختصرند و مطالعه روزانه آنها زمان زیادی نمی‌برد. مطالعه این قوانین احتمالا روابط و زندگی روزمره‌مان را تحت‌تأثیر و در مسیر درستی قرار می‌دهد. در واقع هرکدام از این قانون‌ها یک یادآوری‌اند تا در دام تله‌های تکراری زندگی و روابط سمی نیفتیم. این اثر انتخاب خوبی برای مطالعه روزانه در زمان‌های کوتاه است.

یاد مرگ باعث می‌شود هنر اولویت‌بندی را بیاموزیم و به این خرد برسیم که در مدت کوتاهِ حیاتمان روی زمین چه‌چیزی واقعا اهمیت دارد و باید به آن پرداخت.

۷. قانون پنجاهم

قانون پنجاهم از کتاب های رابرت گرین

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل نو‌اندیش
تعداد صفحه: ۲۷۲

این اثر حاصل همکاری رابرت گرین و فیفتی سنت، رپر معروف، است. گرین در همان اوایل آشنایی با فیفتی سنت تحت‌تأثیر بی‌باکی و سبک زندگی او قرار گرفت و مصمم شد با الهام از زندگی او این کتاب را بنویسد. او در این اثر نیم‌نگاهی به زندگی این هنرمند دارد و از قوانین تأثیرگذار زندگی‌‌اش برای نترس‌بودن به‌ویژه در دنیای هنر پرده برمی‌دارد.

هدف ترس تحریک واکنش‌های فیزیکی قدرتمندی است که سبب می‌شود یک حیوان به‌موقع عقب‌نشینی کند و پس از آن باید این حس از بین برود. اگر جانوری پس از عقب‌نشینی نتواند از چنین ترس‌هایی رها شود، زندگی (خوردن و خوابیدن) برایش سخت خواهد شد و ما همان موجوداتی هستیم که از چنین ترس‌هایی رها نشده‌ایم؛ در نتیجه، ترس‌های زیادی که در وجود ما انباشته شده دیدگاه ما را در قبال دنیا تغییر داده است.

شما بگویید

کدام‌یک از کتاب‌های رابرت گرین را خوانده‌اید؟ تأثیرگذارترین جمله‌ای را که از کتاب‌های او به خاطر دارید برایمان در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید.


در ادامه بخوانید: کتاب های راس هریس؛ از تله شادمانی تا سیلی واقعیت
منبع
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.