چگونه در محل کار موفق باشیم؟

11

سال جدید هم آغاز شده است. از شنبه شروع می‌کنم یا از سال جدید شروع می‌کنم هم در کار نیست. الان دقیقا در همان نقطه‌ای ایستاده‌ایم که باید شروع کنیم، تغییر بدهیم و اصلاح شویم. حالا باید سال جدید را به فال نیک بگیریم و یکی از مهم‌ترین ابعاد زندگی، یعنی کیفیت کار کردن و شغل‌مان را تغییر بدهیم. اگر اوضاع مرتب است که خدا را شکر و در غیر این‌صورت، بیایید شروع کنیم به بررسی محل کارمان و از خود بپرسیم که چگونه در محل کار موفق باشیم. برای موفق شدن در محیط کار باید مهارت‌هایمان را افزایش بدهیم، وقت‌شناس باشیم و در یک کلام حرفه‌ای رفتار کنیم. افرادی که در محل کار خود موفق هستند، ترفیع می‌گیرند و اضافه حقوق دارند، از آسمان نیامده‌اند، آنها هم بشری هستند مثل ما که تنها با دقت و پشتکار، پله‌های موفقیت را طی کرده‌اند. پس با ما همراه باشید تا با استفاده از توصیه‌های متخصصان یاد بگیریم که چگونه در محل کار موفق باشیم. افراد موفق در محل کار موارد زیر را رعایت می‌کنند.

راهنمای مطالعه نمایش


حتما بخوانید: مهم‌ترین مهارت‌‌‌ های ارتباطی که برای موفقیت شغلی نیاز دارید

۱. کسب مهارت‌های جدید

افراد موفق همواره در جست‌وجوی کسب مهارت‌های جدید و جانبی هستند. منظور از جانبی مهارت‌هایی است که شاید فعلا چندان با کارشان مرتبط نباشد، اما برای پست‌ها و مشاغل آینده حتما به کار خواهند آمد. در واقع ممکن است شغل فعلی شما به بعضی مهارت‌ها نیاز نداشته باشد اما با یادگیری دوره‌های آموزشی جدید در زمینه‌های دیگر، فرصت خود را برای رشد و ترفیع بالاتر می‌برید. هرچه توانایی‌های شما بیشتر باشد، روی شما بیشتر حساب می‌کنند.

رونیکس

۲. اظهار نظر با صدای بلند

در جلسات بزرگ، با حضور تمام مسئولین و مدیران معمولا صحبت کردن کمی سخت است اما در گوشه‌ای آرام نشستن به معنای از بین بردن بزرگ‌ترین فرصت ارتباط و معرفی است. در چنین نشست‌هایی خود را نشان بدهید، نه اینکه بیخودی خود را جلو بیندازید و نخود هر آشی بشوید و در واقع خود را از چشم بیندازید، نه؛ شما باید به شکلی متین و موقر خود را در گفت‌و‌گوها شرکت بدهید و اگر نظر قابل توجهی دارید آن را ابراز کنید و خجالت نکشید؛ یا اگر کسی صحبتی می‌کند که با آن موافقید، او را تأیید کنید. همه‌ی این اظهار نظرها را با صدایی رسا و اعتماد به نفس انجام بدهید.

۳. متناسب لباس پوشیدن

کسانی که در محل کار موفق عمل می‌کنند، چشم اندازهای درستی از آینده دارند و با هدف‌گذاری، جایگاه آینده‌ی خود را طوری ترسیم می‌کنند که گویی در آن قرار گرفته‌اند. مثلا مطابق موقعیت شغلی‌ای که آرزو دارند لباس می‌پوشند، با سایرین معاشرت می‌کنند و رویکرد کاری‌شان را متناسب با شغل ایده‌آل‌شان طرح‌ریزی می‌کنند.

۴. آشنایی با مدیران ارشد و رؤسا

عبارتی کودکانه وجود دارد که می‌گوید: «تو دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه دوست بشی»، جان کلام در این عبارت به اهمیت ارتباطات می‌پردازد. این جمله مصداق کلید پیروزی در سازمان‌ها و ادارات است. ارتباطات تأثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و پیشرفت شما دارد. اگر رئیس رئیس‌تان از وجود فردی چون شما باخبر نباشد، فرصت دستیابی به ترفیع و مزایا و… بی‌معنی خواهد بود. با همه ارتباطی مفید برقرار کنید. باید شناخته شوید تا در موقع لزوم از شما استفاده شود.

۵. نحوه‌ی برخورد با مدیران ارشد

اگر تاکنون در جلسات هیئت مدیره و … شرکت کرده باشید، حتما متوجه برخورد متفاوت آنها با دیگران و مسائل شده‌اید. اگر دوست دارید روزی در جایگاه آنها قرار بگیرید، باید نحوه‌ی مذاکره کردن و معاشرت آنها را یاد بگیرید.


حتما بخوانید: ۱۱ راه برای اینکه در محل کار به شما احترام بگذارند

۶. کنترل هیجان و فرصت طلبی معقول

چگونه در محل کار موفق باشیم - کنترل هیجان و فرصت طلبی معقول

خیلی از افراد در مواجهه با مدیران ارشد و مقامات بالاتر در محیط شغلی دست و پایشان را گم می‌کنند و قادر نیستند تا اضطراب‌شان را کنترل کنند. فرض کنید به‌طور اتفاقی با مدیرعامل شرکت در آسانسور قرار می‌گیرید، آیا هول می‌شوید و به تته پته می‌افتید یا برعکس با بهره‌گیری از این فرصت خود را معرفی می‌کنید و وجهه‌ی معقول و مناسبی از خود نشان می‌دهید؟ همیشه خود را برای چنین موقعیت‌هایی آماده کنید و از هیچ چیز و هیچ‌کس نترسید.

۷. داوطلب شدن

افراد موفق در برابر چالش‌ها جا نمی‌زنند. وقتی شرکت یا یکی از پروژه‌ها با بحران روبه‌رو می‌شود و البته کمی سختی و چالش پیش می‌آید، دواطلب بشوید، نهراسید، پا پیش بگذارید و اقدام کنید. شانه بالا انداختن و فرار کار ترسوهاست. پیروزی با تلاش و پشتکار به‌دست می‌آید.

۸. استفاده از فرصت‌های رهبری

افراد موفق همیشه آماده‌ی کمک کردن به سایرین هستند و از فرصت‌های مدیریت و رهبری نهایت استفاده را می‌برند. وقتی پای آموزش و حمایت تازه واردین به میان بیاید، سریعا داوطلب می‌شوند و در موقعیت‌های این چنینی تسلط و قدرت فرماندهی خود را به رخ مدیران‌شان می‌کشند.


حتما بخوانید: تعریف مدیریت؛ با وظایف یک مدیر آشنا شوید

۹. تقویت ارتباطات

اگر دوست دارید در محیط کار موفق باشید، باید وجهه‌ی خوبی در میان همه‌ی کارکنان از خود نشان بدهید. منظور از کارکنان یعنی همه‌ی اعضا و افراد محیط کار از دربان و پذیرش گرفته تا افراد در پست‌های بالاتر. به همه سلام کنید، معاشرت کنید و دوست بشوید.

۱۰. توجه کردن به دیگران

گوش کردن هنری است که رهبران بزرگ از آن باخبرند. اگر می‌خواهید مهم و تأثیرگذار باشید و روزی رهبری عده‌ای از افراد را برعهده بگیرید، باید بتوانید به شکلی مؤثر به دیگران توجه نشان بدهید و به حرف‌هایشان گوش کنید. توجه به افراد، به آنها انرژی و انگیزه می‌بخشد و نشان می‌دهد که برای شما مهم هستند. یکی از پاسخ‌هایی که برای پرسش چگونه در محل کار موفق باشیم، در دسترس است، گوش کردن و توجه به دیگران است.

۱۱. حرفه‌ای ماندن

برای موفق بودن باید حرفه‌ای بود. فرض کنید مدیری دارید که مرتبا پشت سر کارمندان بدگویی می‌کند، نامه‌ها و پیام‌ها را دیر پاسخ می‌دهد و قرارهای ملاقات‌ را فراموش می‌کند. نظر شما چیست؟ آیا چنین فردی لایق مدیریت است؟ قطعا خیر. پس شما نیز اگر رؤیای مدیریت را در سر دارید، باید برای حرفه‌ای شدن تلاش کنید و حرفه‌ای بودن را در تمام ابعاد شغلی خود رعایت کنید.

۱۲. اهمیت وقت‌شناسی

وقت‌شناس باشید، به موقع حضور پیدا کنید. مثلا در جلسات یا کنفرانس‌ها به موقع حاضر بشوید تا طبیعتا صندلی بهتری نصیب‌تان بشود. اگر دیر برسید باید جایی آن عقب‌ها بنشینید و این یعنی دوری از موقعیتی که نشان می‌دهد شما مرتب و با انگیزه هستید.

۱۳. فکر کردن مثل مدیران

مدیران تفکری راهبردی دارند. آنها می‌دانند که باید چه کنند و برنامه‌ای مشخص برای اقدامات خود دارند. کارکنان عادی منتظر فرمان مقامات بالاتر می‌نشینند. شما باید به عنوان یک مدیر، دیگران را هدایت کنید و فراتر از نیازهای فعلی و حل مشکلات کنونی بیندیشید. کسانی که در محل کار موفق هستند تفکر راهبردی دارند و مثل مدیران می‌اندیشند.


حتما بخوانید: ۱۰ تمرین برای تقویت تفکر خلاق

۱۴. ثبت موفقیت‌ها

حتی اگر رئیس‌تان از عملکرد شما به شدت راضی باشد، تمام موفقیت‌های شما را در یاد نخواهد داشت. پس همیشه نتایج عملکرد خود را ثبت و نگهداری کنید. مثلا مدرکی دال بر رضایت ارباب رجوع و مشتری، آمار فروش و موفقیت در پروژه‌ها برای خود نگه دارید.

۱۵. ابراز موفقیت‌ها

چگونه در محل کار موفق باشیم؟ با ثبت و ابراز موفقیت هاثبت موفقیت‌ها کافی نیست. شما باید بتوانید که آنها را به دیگران نیز نشان بدهید و عملکرد مثبت خود را ثابت کنید. این کار به معنای خود عزیز کردن نزد مدیر و… یا پز دادن بیهوده نیست. با استفاده از فرصت‌های منطقی باید نشان بدهید که لایق هستید تا دیگران روی شما حساب کنند.

۱۶. تمرکز بر اهداف

فقط روی مسئولیت‌ها تمرکز نکنیدو درباره‌ی موفقیت‌ها نیز برای رسیدن به اهداف، کمی گزارش بدهید. مثلا اگر مذاکره‌ی شما در فروش هفته‌ی گذشته تأثیرگذار بوده است و موجب افزایش ده درصدی در فروش شده است، در گزارش عملکرد خود این موضوع را قید کنید.

۱۷. توجه به ترفیع و موفقیت دیگران

هر شرکت و سازمانی الگوی متفاوتی برای ترفیع و ارتقای کارکنان خود دارد. اما با نگاه کردن به وضعیت همکاران‌تان در می‌یابید که چه مسیرها و روش‌هایی برای طی پله‌های موفقیت لازم است. اقدامات، عادات و دستاوردهای افراد موفق را بررسی کنید تا الگوی خوبی برای پیشرفت خود پیدا کنید.

۱۸. مقایسه نکردن

هیچ‌وقت خود را با دیگران مقایسه نکنید. افکار و ادراکات هر فرد از دریچه‌ی ذهنی خودش نتایج مختلفی خواهد داشت و همه‌ی اینها وضعیت‌های متفاوتی برای هر فرد رقم می‌زنند. خود را با دیگران مقایسه نکنید. فقط با خودتان رقابت کنید. طی کردن مسیر آقای ایکس و خانم ایگرگ لزوما برای شما مناسب نخواهد بود. خودتان باشید و تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

۱۹. اهل عمل بودن

در بیشتر سازمان‌ها امکان ملحق شدن به گروه‌هایی خارج از حیطه‌ی شرح شغل شما وجود دارد. مثلا ممکن است شرکت در صدد انتخاب نمایندگانی از هر بخش برای تبلیغات و روابط عمومی باشد؛ در این مواقع حتما در صحنه حضور پیدا کنید. اهل عمل باشید، کنار نکشید. داوطلب بشوید و از شکوفا کردن استعدادهای مختلف خود لذت ببرید.


حتما بخوانید: سخت‌ کوشی با ۱۷ نکته‌ای که شما را به موفقیت می‌رساند

۲۰. توجه به واکنش‌ها

به واکنش‌های سایرین توجه کنید. توجه کردن نه به این معنا که هر چیزی را به خود بگیرید و مدام در پی تجزیه و تحلیل روابط خود با دیگران در رفتارتان باشید. معذب نباشید اما محیط را ارزیابی کنید.

۲۱. حل مسائل و مشکلات

انتقاد کردن کار ساده‌ای است. همه می‌توانند ایراد بگیرند و طرح مسئله کنند. اما کسی که راه حلی در آستین دارد و توانایی پیدا کردن راهکار را داراست، فرد موفقی است که ضمن نشان دادن توانایی‌هایش، میزان اهمیتی را که برای کارش قائل است، به سایرین نشان می‌دهد.

۲۲. شناسایی ناکارآمدی‌ها

حتی اگر در سازمان یا شرکت شما مشکل بزرگی هم وجود نداشته باشد، کارهایی وجود دارند که می‌توان آنها را صحیح‌تر و بهتر انجام داد. سعی کنید فردی باشید که به رفع این نقص‌ها کمک می‌کند. فردی که وظیفه‌اش را کامل انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا در رفع نواقص به سایرین هم کمک کند.

۲۳. پرهیز از غیبت و بدگویی

به عنوان کارمندی مسئول باید نسبت به مشکلات و مسائل سازمان حساس و دلسوز باشید. اما در فرصت‌های استراحت یا خارج از زمان‌های کاری به هیچ‌وجه از مشکلات، به ویژه مقصرین وضعیت و مشکلات خود با دیگران صحبت نکنید. در یک کلام، از غیبت کردن و بدگویی بپرهیزید. این کار وجهه‌ی شما را دلسوز نشان نمی‌دهد و شما را بی‌اعتبار و دو بهم‌زن معرفی می‌کند.


حتما بخوانید: ۶ اخلاق سمّی که آدم‌ها را از شما می‌راند

۲۴. آشنایی با قوانین نانوشته

در محیط کار حواس‌تان را جمع کنید. باید بدانید گروه‌های غیر رسمیِ شکل گرفته در سازمان، از چه افرادی تشکیل شده است. چه کسانی رابطه‌ی بهتری با مدیرعامل دارند و محیط اطراف را بشناسید.

۲۵. بزرگ اندیشیدن

مدیران ارشد علاوه بر شناخت دقیق وضعیت شرکت و سازمان خود، محیط کسب‌وکار را نیز به خوبی رصد می‌کنند. آنها از وضعیت کلان اقتصاد و کسب‌و‌کار خودشان آگاه هستند. برای اینکه موفق باشید باید کلان فکر کنید. اطلاعات خود را نسبت به شغل و شرکت‌تان به‌روز و جامع نگه دارید. در این صورت می‌توانید گام به گام به اهداف مطلوب خود دست‌یابید.

۲۶. همه فن حریف بودن

طبیعی است که شما در مورد تمام شغل‌ها و پست‌های سازمان مطلع نیستید. اما سعی کنید مطلع باشید، مثلا وقتی را برای شناخت واحدهای مختلفی چون منابع انسانی، امور مالی، زنجیره‌ی تأمین و … اختصاص بدهید.

۲۷. تعهد به یادگیری

در کنفرانس‌های مختلف شرکت کنید. دوره‌های آموزشی ببینید. به عبارت دیگر همواره تلاش کنید و یاد بگیرید. یاد بگیرید و مهارت‌های خود را افزایش بدهید. باسواد و پرتلاش باشید، قطعا نتیجه می‌گیرید.


حتما بخوانید: چطور مهارت‌های یادگیری خود را افزایش دهیم

۲۸. مثبت اندیشی

مهم نیست که چقدر کار روی سر شما ریخته است و چقدر درگیر پروژه‌ای دشوار هستید، اگر این فشارها شما را اخمو و بدخلق کنند، واکنش‌هایتان در ذهن دیگران ماندگار می‌شود و کم‌کم با ویژگی‌هایی نظیر بدخلق، اخمو و … برچسب می‌خورید. همیشه مثبت بمانید، لبخند بزنید و بگذارید دیگران روی شما به عنوان فردی توانا و مثبت حساب کنند.

۲۹. اجتماعی بودن

شاید عادلانه به نظر نرسد اما مدیران به کارمندانی ترفیع می‌دهند که اوقات خوشی را با آنها گذرانده باشند و از معاشرت با آنها لذت برده باشند. برای اینکه فردی خوش مشرب باشید باید ساعاتی را برای استراحت و تجدید قوا در نظر بگیرید تا ترو تازه و با انرژی باشید.

۳۰. اهمیت زبان بدن

بیش از ۹۳درصد از ارتباطات ما از طریق زبان بدن شکل می‌گیرد. برای اینکه در هنگام صحبت کردن مسلط و مانند یک رهبر به نظر برسید باید صاف بایستید، کمی پاها را باز کنید، شانه‌ها را متمایل به عقب و صاف نگه دارید، در صحبت کردن از دستان‌تان کمک بگیرید یا اگر نشسته‌اید صاف بنشینید و با دستانی باز تسلط و اعتماد به نفس خود را نشان بدهید.

۳۱. نفوذ کلام

افراد باهوش پر از ایده و نظر هستند اما افراد موفق، علاوه بر این ویژگی توانایی مجاب کردن دیگران را نیز دارند. آنها می‌دانند که چگونه باید نظر خود را مطرح کنند و ایده‌های خود را به دیگران بقبولانند. سعی کنید تأثیرگذار باشید. کلام‌تان باید نافذ باشد تا دیگران آن را بپذیرند.

۳۲. کنار آمدن با فشار کاری

ذهن خود را با پذیرش چالش‌های مختلف، آماده‌ی رو‌یا‌رویی با فشارهای کاری احتمالی کنید. از کنج آسایش خود خارج بشوید. توانایی‌های خود را با پذیرش مسئولیت‌های جدید به چالش بکشید. با این تمرین‌ها ورزیده می‌شوید و در مواقعی که واقعا کارتان سنگین می‌شود، عاجز نمی‌مانید.


حتما بخوانید: ۱۲ راه برای کاهش استرس در محیط کار

۳۳. حفظ آرامش و خونسردی

مدیران برای ارتقا دادن کارکنان خود رفتار آنان را در شرایط سخت و آزمون‌های کاری محک می‌زنند. اگر دچار اضطراب و سرگردانی بشوید، از این آزمون‌ها سربلند بیرون نخواهید آمد. سعی کنید خونسردی و آرامش را در تمام امور حفظ کنید و نگذارید مدیر ارشد شما حس کند که از عهده‌ی انجام این حجم از کارهای سنگین بر نمی‌آیید.

۳۴. پرهیز از عذرخواهی‌های بی‌مورد

رعایت ادب خیلی مهم است. اگر اشتباه می‌کنید حتما باید عذرخواهی کنید، ولی زیاده‌روی نکنید. عذرخواهی بیش از حد و خاکساریِ اغراق شده، عزّت و اعتماد به نفس شما را خدشه‌دار می‌کند. دیگران روی کسی که خود را بیهوده کوچک می‌کند حساب نمی‌کنند.

۳۵. کشف فرصت‌ها

کشف فرصت ها برای موفقیت در محل کار لازم است

همان‌طور که قبلا هم ذکر شد، داوطلب بشوید، خود را به چالش بکشید و از کنج آسایش‌تان خارج بشوید. به دنبال فرصت‌ها باشید. پیدا کردن و دست‌یابی به فرصت‌ها یک مسئله است و استفاده‌ی درست از آنها مسئله‌ای دیگر. وقتی به فرصت‌های مناسب رسیدید، نهایت تلاش‌تان را برای موفقیت به کار بگیرید و فرصت‌های به‌دست‌آمده را نسوزانید. پیشرفت کنید و رو به جلو بروید.

۳۶. پرهیز از کمال‌گرایی

هیچ چیز و هیچ کس کامل نیست. کمال‌گرایی تنها وسواس شما را در انجام کارها بیشتر می‌کند و انرژی‌تان را کاهش می‌دهد. سعی کنید کارهای جدیدی امتحان کنید، یاد بگیرید و پیشرفت کنید. بپذیرید که در راه تکامل و پیشرفت وجود شکست و نقصان اجتناب‌ناپذیر است.


حتما بخوانید: درمان کمال گرایی؛‌ چطور به کمال‌ گرایی غلبه کنیم؟

۳۷. قبول اشتباهات

افراد موفق مسئولیت‌ کاری را که انجام داده‌اند، بر عهده می‌گیرند. اگر اشتباهی مرتکب بشوند، اعتراف می‌کنند و پای آن می‌ایستند. آنها تلاش می‌کنند تا اشتباهات‌شان را تکرار نکنند.

۳۸. مبارزه با ترس‌ها

وقتی به شما فرصت جدیدی در زمینه‌ی شغلی پیشنهاد می‌شود، شرایط کاری جدید را به خوبی بررسی کنید. توانایی‌ها و مسئولیت‌های جدید خود را سبک‌ و سنگین کنید و اگر این فرصت معقول و ناب بود آن را بپذیرید. هیچ گاه نگذارید ترس‌ها باعث بشوند تا فرصت‌های رشد را از دست بدهید.


حتما بخوانید: چطور بر ترس‌هایمان غلبه کنیم؟

۳۹. کمک گرفتن از دیگران

کمک خواستن از دیگران نشانه‌ی ضعف نیست، بلکه کمک گرفتن از دیگران و پرسیدن چیزهایی که نمی‌دانیم، نشانه‌ی خرد و قدرت ماست. هیچ کس به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران موفق نخواهد شد.

۴۰. هنر نه گفتن

به مسئولیت‌های مهم خود متعهد باشید اما فراموش نکنید که با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت. اگر به همه چیز بله بگویید، هیچ کاری را به درستی انجام نخواهید داد. اولویت‌بندی داشته باشید به خود جرئت نه گفتن بدهید. هر درخواستی را قبول نکنید و مطمئن شوید که مسئولیت‌های قبلی را تمام و کمال انجام داده‌اید و بعد وظایف جدید را عهده‌دار شوید.


حتما بخوانید: ۱۱ راهکاری که قدرت نه گفتن را در شما تقویت می‌کند

۴۱. اندیشیدن به کار و حرفه

همیشه به شغل خود از بیرون نگاه کنید. ببینید کجای کار قرار گرفته‌اید. آیا شغل شما همان چیزی است که آرزو داشتید؟ همه چیز رو به راه است؟ بایستید و به گذشته نگاه کنید و ببینید کجای کار هستید. با بررسی وضعیت فعلی و خواسته‌های خود می‌توانید تصمیمات هوشمندانه‌تری برای کار و حرفه‌ی خود بگیرید.

۴۲. بررسی نقاط ضعف و قوت

افراد موفق نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی می‌شناسند. آنها از شرایط شرکت نیز به خوبی باخبرند و می‌دانند که افزایش حقوق‌ها، ترفیع و… چه مراحلی دارد و متناسب با نقاط قوت خود شرایط کاری و اقدامات لازم را برای رشد پیش می‌برند.

۴۳ .وظیفه‌شناسی

برای افراد موفق مهم نیست که چه وظیفه‌ای بر عهده دارند. آنها سعی می‌کنند هر کاری را که عهده‌دارش هستند، به نحو احسن انجام بدهند. از کوچک‌ترین کارها بگیرید تا وظایف سنگین، همه و همه تحت نظارت دقیق و برنامه‌ریزی آنهاست. آنها می‌کوشند تا همیشه بهترین نسخه از خود را نشان بدهند.


حتما بخوانید: مسئولیت پذیری با ۱۲ راهکاری که پیشرفت شما را تضمین می‌کند

۴۴. علاقه‌مندی به شغل

افراد موفق کاری را انجام می‌دهند که دوست دارند. وقتی به کاری علاقه‌مند نباشیم چگونه می‌توانیم در محل کار موفق باشیم. علاقه موتور محرک تلاش و انگیزه است.

۴۵. بیان مطالبات

اگر احساس می‌کنید در جایگاهی هستید که وقت ترفیع و تغییر پست و شغل‌تان فرا رسیده‌ است، مطالبه و خواسته‌ی خود را ابراز کنید. می‌توانید این خواسته را این‌طور با مدیر خود در میان بگذارید: «من واقعا دوست دارم که به سطوح بالاتر برسم و احساس می‌کنم برای مقابله با چالش‌ها کم و بیش آماده هستم. برای رسیدن به این خواسته باید چه کنم و چه مراحلی را طی نمایم؟»

۴۶. قانع نبودن

برای موفقیت در محل کار نباید قانع باشیم

افراد موفق هیچ گاه قانع نمی‌شوند. با ترفیع گرفتن به منتهای آرزوهای خود نمی‌رسند و همواره به دنبال رشد هستند. آنها برای پیشرفت نقطه‌ی پایانی در سر ندارند.

۴۷. در جریان بودن

افراد موفق از اخبار و وقایع روز آگاه هستند و مقالات مفید سایت‌ها و روزنامه‌های خوب را در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی، عادات موفقیت و…پیگیری می‌کنند. مثلا با سر زدن به وبسایتی نظیر «چطور»، ضمن اینکه قدم بر دیدگان ما می‌گذارید، می‌توانید از مجموعه‌ مقالات ما در مورد رشد و توسعه‌ی فردی در زمینه شغلی و… استفاده کنید. موفق و پیروز باشید.

برگرفته از:themuse.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 11 دیدگاه)
  1. ایمان می‌گوید

    امروز توی شرکت با مسئله ای برخورد کردم که خیلی حالم بد کرد، در این حد که دیگه نخواستم برم شرکت. اما با مطالعه ی مطالب منطقی و جالبتون، دیدم عوض شد و فردا با نیروی جدیدی پا به شرکت میزارم.
    سپاس گذارم بابت وقت گذاشتنتون

  2. Hosein niknami می‌گوید

    ممنون از مطالب زیباتون سپاس

  3. leili می‌گوید

    عالی و بسیار مفید