کتاب حالا نقاط قوت خود را کشف کن؛ کتابی که کمک می‌کند استعدادهای خود را پیدا کنید

7

شناسنامه‌ی کتاب

  • عنوان اصلی: Now, Discover your Strengths
  • عنوان کتاب به فارسی: حالا نقاط قوت خود را کشف کن
  • نویسندگان: مارکوس باکینگهام، دونالد او کلیفتون
  • سال انتشار: ۲۰۰۱

بخشی از کتاب حالا نقاط قوت خود را کشف کن

متأسفانه ما چیز زیادی در مورد استعدادها و نقاط قوت خود نمی‌دانیم. خیلی وقت‌ها اصلا نمی‌دانیم چطور زندگی خود را بر اساس این استعدادها بناکنیم. در عوض والدین، معلمان، مدیران و جامعه‌ ما را تشویق می‌کنند روی نقاط ضعف خود کار کنیم. همه‌ی زندگی‌مان تلاش می‌کنیم این نقاط ضعف را بهبود ببخشیم در حالی‌که استعداد‌های واقعی ما نهفته باقی مانده‌اند.

مارکوس باکینگهام و دونالد او کلیفتون برنامه‌ی جدیدی را آغاز کرده‌اند. آنها در این برنامه به خوانندگان کمک می‌کنند استعدادهای خود را پیدا کنند و آنها را به نقاط قوت تبدیل کنند. دو میلیون نفر در این برنامه شرکت کردند که نتیجه‌ی فعالیت آنها در این کتاب جمع‌آوری شد.

این کتاب:

رونیکس
  1. به افراد نشان می‌دهد چطور استعدادهای خود را پرورش بدهند و به تبع آن در شغل خود پیشرفت کنند.
  2. به مدیران نشان می‌دهد چطور روی استعدادهای افراد دیگر سرمایه‌گذاری کنند.
  3. به مدیرعامل ها نشان می‌دهد چطور سازمان‌هایی را بر اساس استعدادهای کارکنان خود بناکنند.

در این کتاب یک پروفایل استعدادیاب وجود دارد. این پروفایل بر اساس تحقیقی ۲۵ ساله و چند میلیون دلاری برای پیدا کردن معمول‌ترین استعدادهای انسان نوشته شده. در نتیجه‌ی این تحقیق نویسنده‌های کتاب ۳۴ استعداد یا «تم» معمول را فهرست کرده‌اند.

این کتاب در ابتدا این ۳۴ تم را معرفی می‌کند و بعد با استفاده از پروفایل استعدادیاب به خواننده کمک می‌کند تا بفهمد کدام‌یک از این استعدادها را در خود نهفته دارد.

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند خودشان را بهتر بشناسند. به کمک این کتاب می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. از آن مهم‌تر کمک می‌کند تفاوت بین آنها را کشف کنید. کتاب «حالا نقاط قوت خود را کشف کن» به شما می‌گوید حالا که استعدادهای خود را کشف کرده‌اید چطور می‌توانید از آنها برای داشتن شغل و آینده‌ی حرفه‌ای بهتر استفاده کنید.

در حاشیه

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی توسعه فردی در وبسایت آمازون است. وبسایتی که در این کتاب معرفی شده به خوانندگان کمک می‌کند پروفایل استعدادیابی خود را راحت‌تر کامل کنند.

مارکوس باکینگهام کتاب‌های دیگری هم با این موضوع نوشته. ازجمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به «از استعدادهای خودت استفاده کن»، «اول همه‌ی قوانین را بشکن» و «تنها چیزی که باید بدانید» اشاره کرد.

مارکوس باکینگهام در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه پمبروک کارشناسی علوم اجتماعی و سیاسی گرفت. در دوران دانشجویی با دونالد ال کلیفتون آشنا شد. کلیفتون سازمانی تحقیقاتی را بنیان‌گذاری کرد که در آن مصاحبه‌هایی را با افراد مختلف انجام می‌دادند.

در سال ۱۹۸۸ باکینگهام هم عضو گروه شد. آنها با هم روی پژوهشی کار کردند که عوامل تأثیرگذار در موفقیت کارمندان را بررسی می‌کرد. اولین کتابی که آنها بر اساس نتایج این تحقیق نوشتند «اول همه‌ی قوانین را بشکن» بود. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بود و بیشتر از یک میلیون نسخه فروش داشت. در سال ۲۰۰۶ باکینگهام کمپانی خودش را برای آموزش به مدیران و استعدادیابی تأسیس کرد.

تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. محمد علی می‌گوید

    سلام.
    کارتون در رابطه با معرفی کتاب بسیار جالب و مفید هست.
    فقط ای کاش لینک خرید نسخه فارسی از فروشگاه های معتبر ایرانی رو هم اضافه میکردید.
    تشکر

    1. الهام ناصری می‌گوید

      سلام. چه پیشنهاد جالبی! ممنون از توجه‌تون. حتما این نکته‌ رو با تیم ویراستار‌ چطور مطرح می‌کنم.

  2. حمیدرضا می‌گوید

    ایده شما خیلی جالب و صد البته مفیده امیوارم موفق باشید

    1. mohammad می‌گوید

      سلام چجوری میتونم دانلودش کنم این کتابو

  3. Zahra می‌گوید

    سلام من این کتابو خوندم نصفشو . اون سایتی که برا شناختن استعداد معرفی میکنه اینگلیسیه من موندم چی کار کنم میتونین راهنمایی کنین ممنون