ابراز علاقه به همسر؛ ۲۵ راه رمانتیک بودن

7

اگر کسی را پیدا کرده‌اید که دوستش دارید و دوست‌تان دارد، به شما تبریک می‌گوییم. چقدر خوب که کسی را آن‌قدر دوست دارید که می‌خواهید عمر خود را کنارش بگذرانید. اما، گاهی ممکن است راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید در چاه «روزمرگی» بیفتید و رابطه‌ی عاشقانه‌تان به رابطه‌ای کسالت‌آور تبدیل شود. خوشبختانه راه‌های زیادی برای محبت کردن به همسر و ابراز علاقه به او وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید شعله‌ی عشق را روشن نگه دارید و کاری کنید همسرتان احساس کند برای شما فرشته‌ای ارزشمند است. با چطور همراه باشید تا ۲۵ راه ابراز علاقه به همسر را با شما در میان بگذاریم.

۱. کلیشه‌ای نباشید

کارهایی را که همه انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند رمانتیک است کپی‌برداری نکنید. این حرف ممکن است عجیب باشد؛ مخصوصا در مقاله‌ای که موضوعش عشق است، ولی به ما اعتماد کنید! اگر گل خریدن، شکلات و شام گران‌قیمت مناسب روحیه‌ی شما نیست، به‌زور انجام‌شان ندهید! خبر مهم‌تر این است که همه‌ی دخترها هم لزوما از این برنامه‌ها خوش‌شان نمی‌آید! همه که مثل هم نیستند. وقت بگذارید، فکر کنید و تلاش کنید ابراز علاقه به همسر را به روشی انجام دهید که هر دو واقعا از آن لذت ببرید. مثلا ممکن است همسر شما از شهربازی رفتن بیش‌تر ذوق کند تا هدیه‌گرفتن.

رونیکس

حتما بخوانید: چگونه دیگران را خوشحال کنیم؟

۲. گاهی مسئولیت‌های سخت او را به‌جایش انجام دهید

ابراز علاقه به همسر - انجام وظایف روزانه به جای او

ممکن است این راهکار به‌نظر شما رمانتیک به‌نظر نرسد، اما اینکه در کارهای سخت و اعصاب‌خردکن همراه همسرتان شوید می‌تواند در نظر او خیلی جذاب باشد. مثلا بعضی شب‌ها شما ظرف‌ها را بشویید و اجازه دهید او از انجام این کار تکراری و خسته‌کننده معاف شود.

۳. غذای موردعلاقه‌ی همسرتان را بپزید

غذا بیشتر از چیزی که مردم فکر می‌کنند، اثرگذار است. بله، درست است که همه‌ی ما باید غذا بخوریم تا زنده بمانیم. اما منظور از این بخش این است که غذا، افراد را کنار هم جمع می‌کند. پس فکر کرده‌اید چرا در تمام جشن‌ها و اعیاد عامل مهم غذا وجود دارد؟ هیچ‌چیز بهتر از این نیست که بعد از یک روز طولانی از سر کار برگردی و ببینی همسرت نه‌تنها شام آماده کرده، بلکه شام موردعلاقه شما را پخته است. می‌بینید؟ گاهی ابراز علاقه به همسر آن‌قدرها هم پیچیده نیست.


حتما بخوانید: اصول همسرداری برای آقایان

۴. از بیرون غذا سفارش دهید

دست‌پخت‌تان خوب نیست؟‌ اشکالی ندارد. برای ابراز علاقه به همسر خود، از رستوران مورد علاقه‌اش غذا سفارش دهید. این روش می‌تواند خیلی رمانتیک‌تر از این باشد که دوتایی به رستوران بروید. خیلی راحت در خانه در کنار هم لم می‌دهید و در حین غذاخوردن از دغدغه‌های روزانه فارغ می‌شوید. لازم هم نیست دچار تکلف‌های اجتماعی شوید.

۵. دوتایی برای شام بیرون بروید

ابراز علاقه به همسر - دوتایی شام بیرون بروید

ممکن است هردوی شما اهل بیرون رفتن باشید و دل‌تان بخواهد شام را در رستوران صرف کنید. برنامه ریزی کنید او را جایی ببرید که عاشقش باشد یا عاشقش بشود! باز هم می‌گوییم، مراقب باشید این بیرون رفتن کلیشه‌ای نباشد. اگر همسرتان عاشق غذای پر از سیر و سبزیجات ایتالیایی است، او را به چنین رستورانی ببرید. اگر رفتن به این رستوران به این معنی است که کل خانه تا دو روز بوی سیر خواهد گرفت، همین موضوع عشق شما را نشان می‌دهد که حاضرید برای خوشحال‌کردن همسرتان بوی سیر را تحمل کنید. (البته شاید بد نباشد برای چنین مواقعی حداقل یکی از راههای از بین بردن بوی سیر را یاد بگیرید!)


حتما بخوانید: چطور بهترین همسر دنیا باشیم

۶. قرار غافلگیرکننده بگذارید

همسرتان را با قراری بی‌برنامه و یک‌هویی غافلگیر کنید. او را جایی ببرید و با جریان روزگار همراه شوید. حتی بی‌برنامه رانندگی کنید و هرجا که به نظرتان جذاب بود پیاده شوید. گاهی خیلی هیجان‌انگیز است که قوانین معمول زندگی را بشکنید و تفریح متفاوتی را تجربه کنید.

۷. باهم صحبت کنید

شاید این مورد به‌نظرتان خیلی بدیهی به‌نظر بیاید، اما احتمال اینکه رابطه‌ی بلندمدت به‌جایی برسد که دو نفر در طول روز باهم صحبت نکنند زیاد است. ممکن است دلیلش این باشد که دو طرف زیادی باهم خودمانی هستند یا اینکه فکر می‌کنند حرف جدیدی برای گفتن ندارند.

راه‌حلش این است که به‌طور مستمر سعی کنید! ممکن است در طول این مکالمات چیزهایی یاد بگیرید که برای‌تان جالب باشد و قبلا در مورد آن نمی‌دانستید.


حتما بخوانید: وقتی هیچ حرفی برای گفتن نداریم چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

۸. برای همسرتان سراپا گوش شوید

ابراز علاقه به همسر - برای او سراپا گوش شوید

اینکه به‌مرور زمان به حرف‌های همسرتان گوش ندهید از مورد قبلی هم محتمل‌تر است! اما بدانید که ناشنیده ماندن حرف‌ها، خیلی دردناک است. حالا ممکن است دلیلش از نظر شما این باشد که موضوع جالب نیست یا اینکه همه‌ی این حرف‌ها را قبلا شنیده بودید و دیگر برای‌تان جذابیت ندارد. درهرصورت تلاش خود را بکنید تا برای ابراز علاقه به همسر خود، به حرف‌های او عمیقا گوش بدهید. همسرتان کسی است که قرار است به او نشان دهید برای‌تان بیش‌ از هر چیزی در دنیا ارزش دارد. پس چطور نمی‌توانید حواس‌تان را به حرف‌هایش بدهید؟


حتما بخوانید: باید و نبایدهای احترام به همسر؛ زندگی‌تان را از این رو به آن رو کنید

۹. از مشورت‌های او قدردانی کنید

این مشورت‌ها می‌تواند از موضوعات بزرگ زندگی مثل مشکلات کاری گرفته تا موضوعات کوچک مثل پیشنهاد برنامه‌ی تلویزیونی باشد. نصیحت ما را گوش کنید. حس خیلی بدی است که به کسی پیشنهاد یا مشورتی بدهی و او انجامش ندهد. بدتر این است که طرف مقابل برود با فرد دیگری مشورت کند و مشورت نفر سوم را عملی کند! آن آدم بی‌عاطفه نباشید و از پیشنهادها و مشورت‌های همسرتان استفاده کنید. این هم یک راه است برای ابراز علاقه به همسر! به‌همین سادگی. کافی‌ست اجازه دهید تا ببیند که شما و سلیقه‌تان را می‌شناسد و بلد است مشورتی بدهد که شما را راضی ‌کند.

۱۰. به کارهایی که او دوست دارد علاقه نشان دهید

حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که تلاش خود را بکنید تا به کارهای مورد علاقه‌ی همسرتان علاقه نشان دهید یا آنها را امتحان کنید. حتی اگر کارهای مورد علاقه‌ی او، برای‌تان آن‌قدرها هم جذاب نیست، لازم است که این زحمت را به خود بدهید تا به همسرتان عشق خود را نشان دهید. وقتی در کنار او کار مشترکی انجام دهید ممکن است خودتان هم از لذتی که می‌برید غافلگیر شوید. منظور ما این نیست که هویت خودتان را به‌خاطر کسی تغییر دهید. اما امتحان چیزهای جدید خارج از حیطه‌ی علاقه‌تان می‌تواند تجربه‌ی جالبی باشد.


حتما بخوانید: ویژگی‌های زندگی موفق؛ زندگی خود را ارزیابی کنید

۱۱. جشن بگیرید

ابراز علاقه به همسر - جشن بگیرید

روزهای خاص مثل سالگرد ازدواج‌تان را به بهترین‌نحو جشن بگیرید. مگر اینکه همسرتان مخالف چنین برنامه‌هایی باشد. ممکن است به‌مرور زمان در رابطه‌ی بلندمدت شوق انجام چنین کارهایی فروکش کند. اما یک راه ابراز علاقه به همسر همین است که تلاش کنید آتش این اشتیاق‌ها را دوباره روشن کنید. اگر همسرتان عشقِ زندگیِ شماست، به‌نظرتان ارزشش را ندارد روزی را که باهم زندگی مشترک را آغاز کرده‌اید، جشن بگیرید؟ این جشن را به روشی که هردویتان راحت هستید بگیرید. مهم این است که نشان دهید داشتن همسرتان در زندگی‌ چقدر برای‌تان ارزشمند است.


حتما بخوانید: ۵ زبان عشق؛ کتابی مفید برای زوج‌هایی که به دنبال یک رابطه عاشقانه و پایدار هستند

۱۲. تولدش را به روزی ویژه تبدیل کنید

باز هم می‌گوییم، درصورتی این کار را انجام دهید که بدانید همسرتان اهل تولد است و از جشن‌گرفتن در این روز شاد می‌شود. کاری کنید همسرتان در روز تولدش حس کند مهم‌ترین آدم روی زمین است و این روز مهم‌ترین روز سال است. اینکه روز قبل از تولدش هول‌هولکی از اولین پاساژ اولین چیزی که به چشم‌تان می‌خورد را بگیرید و بی‌هیچ تشریفاتی کادو را در کیسه‌ای پلاستیکی به او بدهید، به او حس خوبی نخواهد داد. حتی ممکن است باعث شود به این فکر فرو برود که واقعا چقدر برای شما ارزشمند است؟! منظور ما این نیست که حتما باید در روز تولدش خودتان را توی خرج بیندازید. هدیه می‌تواند ناملموس باشد. فقط مطمئن شوید هدیه‌ای که می‌دهید قادر است نشان دهد که برای خوشحالی او زمان، فکر و عشق گذاشته‌اید.

۱۳. فیلم‌های شبانه ببینید

هرچندوقت‌ یک‌بار خوراکی‌های موردعلاقه‌ی همسرتان را آماده کنید و در کنار هم یک فیلم جذاب ببینید. (بد نیست نگاهی به فهرست ۲۵ فیلم برتر قرن ۲۱ بیندازید، شاید فیلم امشب‌تان را همین الان پیدا کردید!)

۱۴. بیرون بروید! به همین سادگی

همسرتان روز کاری پرمشغله‌ای داشته است؟ دوتایی بیرون بروید و حس‌های بد او را از تنش به‌در کنید. شما عاشق هم هستید. پس قطعا همین‌که در کنار هم فعالیت مشترکی انجام دهید، می‌تواند حس او را بهتر کند. درضمن، همین که او را رها نکرده‌اید تا خستگی به تنش بماند و با خودش تنها باشد، یک راه ابراز علاقه به همسر است که می‌تواند خیلی هم جذاب باشد.


حتما بخوانید: ۱۲ نکته برای افرادی که تازه سفر رفتن را شروع کرده‌اند

۱۵. گوشی‌های خود را کنار بگذارید

ابراز علاقه به همسر - گوشی‌های خود را کنار بگذارید

این مورد به‌خصوص وقتی باهم بیرون رفته‌اید یا درحال انجام کار مشترکی هستید، خیلی مهم می‌شود. اینکه تمام طول برنامه به گوشی‌تان چسبیده باشید، نه‌تنها حس رمانتیک بین‌تان را از بین می‌برد، بلکه تا حدی هم توهین‌آمیز است.


حتما بخوانید: چرا تا این حد به گوشی موبایل‌مان وابسته هستیم؟

۱۶. برای او صبحانه‌ی مفصلی درست کنید

این ایده شبیه‌به همان درست‌کردن شام است، اما چای معنای متفاوتی برای ما ایرانی‌ها دارد. کافئین همه‌چیز را بهتر می‌کند. حتی می‌توانید او را با یک صبحانه‌ی مفصل در تختخواب سورپرایز کنید! مثل یک شاهزاده/ شاهزاده خانم!

۱۷. درباره‌ی فانتزی‌هایتان باهم حرف بزنید

با صحبت درباره‌ی فانتزی‌هایتان، نشان دهید که به او اعتماد دارید. با این‌کار به او جرئت می‌دهید که به همین روش با شما رفتار کند. بعید است که فانتزی عجیب‌و‌غریبی داشته باشید که سبب ترسیدن او شود. این خیلی مهم است که رابطه‌ی خود را فعال و جذاب نگه دارید و یکی از راه‌های آن همین توجه به فانتزی‌هاست.

۱۸. فانتزی‌های خود را عملی کنید

پیروی مورد قبلی، می‌توانید باهم توافق کنید که کدام‌یک از فانتزی‌هایتان اجراشدنی است و آنها را امتحان کنید.

۱۹. همسرتان را ببوسید

اینکه در یک رابطه‌ی طولانی‌مدت هستید، دلیل نمی‌شود که گزینه‌ی بوسیدن را از روی میز حذف کنید. نکته‌ی ناراحت‌کننده این است که روش‌های جالب و جذاب بوسیدن به‌مرور زمان به بوسه‌ای هول‌هولکی تبدیل می‌شود. برای عمیق‌ بودن بوسه‌هایتان زمان بگذارید. این باعث می‌شود همسرتان حس کند هنوز بوسه‌هایش به‌اندازه‌ی اولین بوسه‌ی بعد از ازدواج برایتان جذاب و دلنشین است.


حتما بخوانید: کتاب ملت عشق؛ عاشقانه‌ای بی‌نظیر که نباید از دستش داد

۲۰. به او بگویید که دوستش دارید

ابراز علاقه به همسر - به او بگویید که دوستش دارید

منظور ما این نیست که از روی اجبار و مثل ربات این جمله را ادا کنید. طوری بگویید دوستت دارم که همسرتان با تمام وجودش عمق آن را حس کند.


حتما بخوانید: چطور ترس‌ را کنار بگذارید و به فرد موردنظرتان ابراز علاقه کنید؟

۲۱. به او پیام‌های شیطنت‌آمیز بدهید

اینکه مدتی‌ست در رابطه هستید دلیل نمی‌شود از شیطنت دست بردارید. به او پیامی بدهید که خنده روی لبانش بیاید یا قند در دلش آب شود. به او نویدی برنامه‌ی هیجان‌انگیزی را بدهید که قرار است در خانه و در کنار هم انجام دهید. این‌گونه همسرتان احساس خواستنی‌ بودن و جذابیت می‌کند.

۲۲. در بیماری‌ها مراقب همدیگر باشید

اگر همسرتان مریض شده، هرکاری از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید تا احساس راحتی کند. این نشان می‌دهد چقدر دوستش دارید و به او اهمیت می‌دهید، حتی اگر در بهترین حالت خودش نباشد.


حتما بخوانید: راهکارهای مفید برای دلداری دادن به همسر عزادار که افراد متاهل باید بدانند

۲۳. بی‌دلیل برایش کادو بخرید

ابراز علاقه به همسر - بی‌دلیل هدیه بخرید

یک راه ابراز علاقه به همسر این است که بی هیچ دلیلی برایش کادو بخرید. این هدیه هرچیزی می‌تواند باشد. از یک بسته شکلات موردعلاقه‌اش تا یک بازی پلی‌استیشن. ارزش پولی آن اهمیتی ندارد. فقط مهم این است که به او نشان دهید بودنش اهمیت دارد.

۲۴. از همسرتان تعریف کنید

تعریف و تمجید شدن، آن هم از زبان کسی که دوستش داریم، خیلی حس خوبی دارد. برای ابراز علاقه به همسر خود حتما این روش را به‌طور مداوم انجام دهید.

۲۵. نگذارید عشق بمیرد

اینکه با همسرتان خودمانی شوید هیچ اشکالی ندارد. اما نگذارید رمانتیک‌بودن از رابطه‌تان حذف شود. ممکن است نتوانید همیشه آن شوق روزهای اول را حفظ کنید، اما حتما قادر خواهید بود هر روز به همسرتان حس دوست‌داشتنی بودن و خاص‌بودن را منتقل کنید و یک زندگی مشترک موفق بسازید.


در ادامه بخوانید: ۲۱ توصیه برای حفظ یک رابطه عاطفی از راه دور
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. رضا بکائی می‌گوید

    راه کارهای جالبی بود امیدوارم بتوانم انجامشان دهم

  2. علییییییببی می‌گوید

    همسر با همسر فرق میکنه کلا شاید چند تاش مفید بوده باشه بقیش ایده ذهن خودته نویسنده

  3. مهدی می‌گوید

    سلام ممنون از راهنمایی خوب تان