جاهای دیدنی ازمیر ترکیه؛ ۶ جاذبه گردشگری سومین شهر بزرگ ترکیه

هتل های ازمیر ترکیه و هزینه‌ استفاده از وسایل نقلیه در این شهر

0

کشور ترکیه یکی از کشورهای محبوب ما ایرانیان برای گشت‌وگذار است اما شاید یکی از شهرهایی که کمتر آن را می‌شناسیم ازمیر ترکیه باشد که سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است و از حیث داشتن سواحل زیبا و آثار تاریخی بی‌نظیر است. دراین مقاله با ما همراه باشید تا شما را با هتل‌ها، هزینه‌ی سفر، بهترین زمان سفر و جاهای دیدنی ازمیر ترکیه آشنا کنیم.

گردشگری در ازمیر ترکیه چگونه است؟

بخش‌هایی از جنوب ترکیه در سرزمین شام قرار داشته است و سابقه‌ی حضور آیین یهودیت در ازمیر ترکیه و نواحی اطراف آن وجود داشته است. هنوز هم در این قسمت‌ها، کنیسه‌ها و منطقه‌ی یهودی‌ها موسوم به آلسانجاک وجود دارد. ازمیر ترکیه یکی از مهم‌ترین و بین‌المللی‌ترین شهرهای این کشور است و شامل مکان‌هایی چون آگورا، موزه‌ی باستان‌شناسی و موزه‌ی مردم‌شناسی است. در موزه‌ی مردم‌شناسی می‌توانید شاهد صنایع و هنرهای دستی و بومی ترکیه و سنت‌های آن باشید.

رونیکس

اطراف ازمیر ترکیه را خرابه‌های برگاما از شمال و افه‌سوس از جنوب‌شرقی در برگرفته است. بازدید از هریک از این مکان‌ها یک روز از سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد و در این بازدیدها می‌توانید از شهرهای کوچک اطراف که به‌خاطر غذاهای بی‌نظیرشان مشهورند نیز دیدن کنید. در این بازدیدها حتما غذای فوق‌العاده خوشمزه «پیده» را نیز که نوعی پیتزای ترکی به‌شمار می‌ٰرود، امتحان کنید.

هتل‌های ازمیر ترکیه؛ در سفر به ازمیر کجا اقامت کنید؟

ازمیر ترکیه - گردشگری

برای اقامت در ازمیر در مدت سفر خود، گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. مثلا می‌توانید به موارد زیر فکر کنید و انتخاب مناسبی برای خود داشته باشید:

  • هتل «مای هَپی هوم»: این هتل مکانی ایده‌آل برای اقامت در ترکیه است و در ناحیه کُناک واقع شده است. در این هتل محلی امکان بردن حیوانات خانگی هم وجود دارد.
  • هتل آپارتمان «آلسانجاک»: محل اقامتی تاریخی در قلب ازمیر است که با قیمتی مناسب می‌توانید در آن اقامت کنید. برخی از اتاق‌های آن دارای آشپزخانه هستند و گزینه‌ای خوب برای مهمانان و گردشگران ازمیر به‌شمار می‌روند.
  • هتل «اورتی اِیرپورت»: این هتل خوب و مقرون‌به‌صرفه درست در سمت راست فرودگاه ازمیر واقع شده و بهترین گزینه برای پروازهای اتصالی (دو یا چند پرواز به دنبال هم) است.
  • هتل الارا: این هتل در ساختمانی نوساز در ناحیه کارسیاکا قرار دارد و خدماتی از قبیل اجاره‌ی خودرو نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
  • هتل کی (key): این هتل مجلل دقیقا در کنار دریای اژه در ناحیه‌ی تاریخی کُناک قرار گرفته است.
  • هتل اِفِس گراند سوئیس هتل ازمیر: این هتل لوکس نیز در ناحیه تاریخی ازمیر قرار دارد. استخری بسیار بزرگ و امکانات تجملاتی مختلفی در این هتل ارائه می‌شود.

هزینه سفر به ازمیر ترکیه چقدر است؟

ازمیر ترکیه - هزینه سفر

هزینه‌ سفر به ازمیر ترکیه نسبت به استانبول بسیار مناسب‌تر است. هتل‌های ارزان‌تری در ازمیر وجود دارند که در خدمات آنها همیشه صبحانه‌ی رایگان هم وجود دارد. دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در ازمیر ساده است و بیشتر افراد برای تردد از مترو و مینی‌بوسی موسوم به «دُلموش» استفاده می‌کنند. رفت‌وآمد در هر مسیر ۳ لیر ترکیه هزینه دارد. گزینه‌ی دیگر برای تردد، تاکسی‌ها هستند که ممکن است دقیقا ندانید چه مدت طول می‌کشد تا شما را به مقصد ببرند و چقدر هزینه دریافت می‌کنند. البته در بیشتر موارد این تاکسی‌های عمومی، در مناطق محدودی تردد دارند و گزینه‌ای به‌صرفه به‌حساب می‌آیند.

قطاری که به ازمیر می‌رود و از آنجا به سایر نقاط رهسپار می‌شود نیز چندان گران نیست. ضمن اینکه سر ساعت و دقیق کار می‌کند و تقریبا شما را به هر نقطه‌ای از ترکیه می‌برد. مثلا با قطار و با ۱۰ لیر می‌توانید به سلجوک بروید. سلجوک نزدیک خرابه‌های افه‌سوس است. شبکه اتوبوس‌رانی نیز وضعیت خوبی دارد. هزینه‌ی اتوبوس‌ها کمتر و بعضا سرعت آنها بیشتر از قطار است. هزینه‌ی سفر از ازمیر ترکیه به استانبول بین ۵۵ تا ۷۲ لیر تقریبا متغیر است.

فرودگاه عدنان مندرس شلوغ است و پروازهای ارزانی به سراسر نقاط ترکیه دارد. علاوه‌بر پروازهایی که به مقصد شهرهای مختلف هستند، پروازهایی نیز به مقاصد خارجی در این فرودگاه وجود دارد. خطوط پرواز هوایی داخلی ارزان زیادی در ترکیه وجود دارد، مانند خطوط هوایی اُنور، اطلس‌جِت، سان‌اکسپرس و پگاسوس که پروازهای بین‌المللی متعددی نیز دارند. در ماه‌های می تا سپتامبر نیز کشتی‌هایی برای رفتن از «چشمه» به جزایر «خیوس» در یونان وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر چه موقع است؟

بهترین موقع برای رفتن به ازمیر ترکیه، حد فاصل میان ماه مارس تا می و ماه‌‌های تابستان است. در این زمان‌ها، ازمیر هم خشک است و هم نه‌چندان گرم. حتی با اینکه دمای هوا بعضی‌اوقات به ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد، هوا خشک و آفتابی و بسیار دل‌پذیر است. تابستان ازمیر زیباست و سواحل نزدیک آن مثل چشمه و آلاچاتی، وجود نسیم ساحلی و سواحل شنی سفید، شما را از گرما و حرارت دور نگه می‌دارد.

نقاط محبوب و مناطق دیدنی ازمیر ترکیه

شهر و استان ازمیر ترکیه، نقاط دیدنی بسیاری دارد؛ نقاط تاریخی مختلفی که از داستان‌ها و وقایع زمان شاهان گذشته می‌گوید. در این شهر می‌توانید از بازارهای عثمانی گرفته تا شهرهای رومی، همه و همه را ببینید. از بهترین نقاط دیدنی ازمیر ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. آگورا

آگورا در قلب ازمیر قرار دارد. آگورا یکی از بقایای محافظت‌شده شهر باستانی اسمیرنا است که نام ازمیر کنونی از آن گرفته شده است. آگورا موزه‌ای با فضای باز است و در یونان باستان به‌عنوان مکانی برای تجمعات و برپایی بازارها استفاده می‌شده است. طاق‌های سنگی و آب‌انبارهای موجود در این منطقه قدمتی معادل اواخر قرن ۴ قبل از میلاد مسیح دارند.

۲. بازار کمرالتی و مهمانسرای قیزلار آغاسی

ازمیر ترکیه - بازار کرامالتی

بازدید از بازار تاریخی کِمِرالتی یکی از منحصربه‌فردترین و بهترین تجربه‌ها را در بازدید از ازمیر ترکیه برای‌تان به‌ارمغان خواهد آورد. مغازه‌های رنگارنگ، پیاده‌روهای باریک، حیاط‌های پنهان و پوشیده و تعدادی از کنیسه‌های قدیمی از دیدنی‌های این مکان به‌شمار می‌روند. در داخل بازار نیز می‌توانید مهمانسرای قیزلار آغاسی را ببینید؛ مهمانسرایی بزرگ و قدیمی که متعلق به عصر عثمانی است و قدمت آن به قرن ۱۸ می‌رسد. اگرچه دیگر از این مکان به‌عنوان مهمانسرا استفاده نمی‌شود، هنوز هم مکانی برای عرضه‌ی انواع سوغاتی‌ها، فرش‌ها و صنایع ‌دستی است و در آن قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌های زیادی در فضای باز وجود دارند.

۳. آسانسور

این بنای مشهور در ازمیر ترکیه درست مانند نامش، کاربرد بالابردن داشته است. از این سازه در سال ۱۹۰۷ برای انتقال افراد و کالاها از ناحیه کاراتاش به تپه‌های پرشیب استفاده می‌شده است. این روزها، برج زیبا و رستورانی خوب نیز در این مکان وجود دارد و از قسمت پشت آسانسور می‌توانید یکی از زیباترین نماهای خیابانی ازمیر را شاهد باشید.

۴. پرگامون

ازمیر ترکیه - پرگامون

این شهر باستانی یونانی، بقایای جالبی از گذشته‌ها را در خود حفظ کرده است. برای نمونه می‌توان به محراب پرگامون اشاره کرد. پرگامون پایتخت سابق سلسله‌ی آتالید در قرن سوم بوده است. این مکان به‌خاطر ایوان سرپوشیده، سِن تئاتر، ورزشگاه، مقبره‌ها، دیوارهای شهری و محراب کیبلی که یکی از شخصیت‌های یونان باستان است ،در یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. بعد از اینکه این شهر در سال ۱۳۳ قبل از میلاد به حاکمیت امپراتور رومی درآمد، به پایتخت استان رومی آسیا بدل شد و شکل کلان‌شهری پررونق را پیدا کرد که کتابخانه‌های بزرگی در آن وجود داشت، مراکز درمانی آن مشهور بود و حمام‌های آب گرم مقدسی داشت.

۵. افه‌سوس

سفر شما به ازمیر ترکیه بدون بازدید از شهر یونان باستان افه‌سوس ناتمام می‌ماند. قدمت این شهر به قرن دهم قبل از میلاد می‌رسد. این شهر تحت حکومت جمهوری رومی به رشد و رونق رسیده بود. تعدادی از بناهای مشهور آن نیز در دوران نام‌برده بنا شده‌اند. در دیدار از افه‌سوس حتما سری به معبد آرتمیس، کتابخانه سلسوس، اودِئون و معبد سِباستوئی بزنید.

۶. آیگای

ازمیر ترکیه - اگای

آیگای یا قلعه نمرود (Nemrut Kalesi)، نیز شهر دیگری از یونان باستان و بعدها روم باستان است. قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. اگای در استان مانیسا واقع شده و در نزدیکی ازمیر است. در اطراف بقایای این بنا طبیعتی زیبا وجود دارد و روزگاری، جایگاه مقدس خدای روشنایی یا همان آپولون به‌شمار می‌رفته است. از اگای می‌توان دهکده یونتداغی (Yuntdağı Köseler) را از فراز کوه «گون» که بخشی از کوهستان یونت (Yunt Mountains) است تماشا کرد.


در ادامه بخوانید: مارماریس؛ ۹ مکان دیدنی در بهشت گردشگری سواحل مدیترانه

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع theculturetrip checkinprice
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.