ویزای سرمایه گذاری استرالیا ؛ انواع آن و شرایط مهاجرت با این ویزا چیست؟

0

استرالیا میان ایرانیان، مقصد محبوبی برای مهاجرت است. ثبات بالای اقتصادی، امکانات رفاهی مناسب و آب‌و‌هوای خوب، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تبدیل کرده‌ است. با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه‌ی جذب سرمایه و نیروهای متخصص برای اشتغال، این کشور هرساله مهاجران بسیاری می‌پذیرد که در میان آنها تعداد بسیاری ایرانی هستند.

بسیاری از تجار و صاحبان سرمایه که قصد سرمایه‌گذاریِ فرامرزی دارند، ترجیح می‌دهند استرالیا را به‌عنوان کشور مقصد انتخاب کنند؛ چون استرالیا باوجود اقتصاد توسعه‌یافته‌اش، هم‌چنان درصدد جذب سرمایه‌گذاران خارجی است و بازار پویایی دارد. هم‌چنین پانزده‌هزار شرکت بین‌المللی در این کشور فعال هستند که این رقم، به عاملی محرک برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استرالیا تبدیل شده‌ است. سالانه سرمایه‌گذاران بسیاری به این کشور مهاجرت می‌کنند.

چرا استرالیا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاری در استرالیا و ویزای سرمایه گذاری استرالیا

رونیکس

در انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری، استرالیا انتخاب بسیاری از سرمایه‌گذاران و مقصد نهایی آنها برای مهاجرت از این طریق است. ثبات و توسعه‌ی اقتصادی بالا، تنها یکی از دلایل انتخاب این مقصد محبوب برای سرمایه‌گذاران مهاجر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استرالیا، یکی از پرقدرت‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و در ۲۵ سال اخیر، به‌صورت مستمر رشد اقتصادی داشته و همین موضوع زندگی در استرالیا را به مقصد محبوبی برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان تبدیل کرده است.

خوب است که برای آشنایی بیشتر با این کشور، بعضی از ویژگی‌های اقتصادی استرالیا را که در ادامه نوشته‌ایم با هم مرور کنیم:

  • استرالیا رتبه‌ی سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است.
  • این کشور از هر سه آژانس رتبه‌بندی اقتصاد دنیا (Standard & poor, Moody’s, Fitch group)، رتبه‌ی A را دریافت کرده است.
  • پیش‌بینی می‌شود این کشور تا پنج سال آینده در تولید ناخالص ملی خود ۲/۹ درصد رشد خواهد داشت که این رقم رشد میان اقتصادهای اصلی جهان، بالاترین درصد به شمار می‌رود.
  • ثبات بالای سیاسی و دارا بودن شاخص‌های بالای شفافیت دولتی یکی دیگر از ویژگی‌های استرالیاست.
  • قرارگیری در موقعیت مهم ژئوپلتیکی، نقش مهمی در حمل‌و‌نقل و ترانسفر کالا در تجارت جهانی به استرالیا داده است. بندر سیدنی، به‌عنوان بزرگترین و مهم‌ترین بندر تجاری استرالیا، هر روز پذیرای هزاران کشتی برای صادرات مجدد و عبور و مرور به قاره‌های مختلف دنیاست.

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

سه راه برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا وجود دارد. شما می‌توانید بسته به موقعیت، شرایط و میزان سرمایه‌ و هدف‌تان، یکی از این ویزاها را انتخاب کنید:

ویزای ساب کلاس ۱۸۸ (اقامت موقت)

ویزای ۱۸۸ استرالیا برای اقامت موقت سرمایه‌گذاران خارجی در استرالیا تعریف شده‌ است. شما با اخذ این ویزای سرمایه گذاری استرالیا می‌توانید به مدت ۴ سال و۳ ماه، همراه با همسر و فرزندان خود در این کشور اقامت داشته باشید. نگران موقت بودن اقامت این ویزا نباشید، بعد از چهارسال، این امکان را خواهید داشت که از طریق ویزای ۸۸۸، اقدام به اخذ اقامت دائم کنید و ویزای اقامت موقت خود را به ویزای اقامت دائم تبدیل کنید. از مهم‌ترین شروط دریافت این نوع ویزا، داشتن حداقلی از سرمایه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید (ثبت شرکت در استرالیا) یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌و‌کار فعال در استرالیا و اخذ اسپانسرشیپ ایالتی است. هم‌چنین، تجربه‌های مدیریتی و مالکیت یک شرکت تجاری در رزومه‌ی شما، می‌تواند راه را برای دریافت این ویزا برای شما، باز کند.

علاوه بر این‌ها، تقریبا بقیه‌ی شرایط عمومی و اختصاصی دریافت اقامت استرالیا با سایر انواع ویزا مشترک است (مانند شرط سنی که باید زیر ۵۵ سال باشد، عدم سوء پیشینه، تأییدیه‌ی سلامت روانی و جسمی، نمره‌ی آزمون زبان و…). با دریافت این ویزا، شما از امتیازات زیر برخوردار می‌شوید:

  • اقامت ۴ ساله به همراه همسر و فرزندان‌تان در استرالیا؛
  • اجازه‌ی کار و تحصیل در استرالیا؛
  • استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی دولت استرالیا؛
  • امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم و شهروندی در استرالیا؛
  • امکان اسپانسر شدن برای اقامت موقت بستگان واجد شرایط‌؛
  • حق رفت‌و‌آمد و مسافرت از استرالیا یا به استرالیا به مدت ۵ سال.

ویزای ساب کلاس ۱۸۸، به چهار دسته‌ی زیر تقسیم می‌شود:

۱. ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream)

اگر تجربه‌ای موفق در مدیریت کسب‌وکار دارید، ویزای کارآفرینی، یکی از مناسب‌ترین روش‌های ورود و اقامت در استرالیا برای شماست. پس از درخواست دریافت این ویزا از دولت استرالیا، باید از یکی از ایالت‌ها اسپانسرشیپ بگیرید و پس از تأیید، وارد فرایند دریافت ویزای کارآفرینی خواهید شد.

شما با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزاردلارِ استرالیا در کسب‌وکارتان، می‌توانید در هر قسمت از استرالیا که می‌خواهید زندگی و کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید. در ادامه هم می‌توانید برای خود و اعضای خانواده‌تان اقامت دائم بگیرید. وكلای زبده و متخصص گروه مهاجرت پلاس می‌توانند در كليه مراحل اخذ ويزای کارآفرینی، انتقال سرمايه، تاسيس يا خريد کسب‌وکار و نهايتا اخذ اقامت دائم استراليا شما را یاری کنند.

۲. ویزای سرمایه‌گذاری معمولی (Investor Stream)

اگر سرمایه‌ای در حدود یک‌ونیم میلیون دلار دارید و مایل به سرمایه‌گذاری این مبلغ در استرالیا هستید، می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری معمولی اقدام کنید. مانند نوع قبلی، باید پس از تقدیم درخواست به دولت استرالیا، از طرف یکی از ایالت‌های این کشور، تأییدیه بگیرید.

۳. ویزای سرمایه‌گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

اگر مبلغ سرمایه‌ی شما حداقل ۵ میلیون دلار استرالیاست، می‌توانید با تأیید دولت استرالیا، برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ویژه اقدام کنید. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی این ویزا این است که در ویزای سرمایه‌گذاری ویژه، شرط سنی و نمره‌ی آزمون زبان مطرح نیست.

۴. ویزای سرمایه‌گذاری عمده (Premium Investor Stream)

این ویزا، مختص به افرادی است که بیش از ۱۵ میلیون دلار استرالیا سرمایه دارند و مایل به سرمایه‌گذاری این مبلغ در استرالیا هستند.

ویزای ساب‌کلاس ۸۸۸ (اقامت دائم)

این نوع از ویزا مخصوص دارندگان ویزای ۱۸۸ یا ویزای زیرمجموعه ۴۴۴ است. اگر شرایط یکی از زیرگرو‌های ویزای ۱۸۸ را احراز کرده‌ و از طرف دولت استرالیا، یا یکی از ایالات این کشور یا کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری این کشور، انتخاب شده باشید؛ می‌توانید پس از یک سال، برای دریافت ویزای ۸۸۸ اقدام کنید. برای دریافت این ویزا، شما باید حداقل یک سال قبل از درخواست در استرالیا اقامت پیوسته داشته باشید و فعالیت تجاری خود را حداقل برای ۲۴ ماه، تثبیت و مدارک مالی معتبر آن را هم تهیه کرد‌ه‌ باشید.

رعایت تمامی شرایط مالی هریک از سه زیرگروه ویزای ۱۸۸، مهم‌ترین شرط دریافت ویزای ۸۸۸ است؛ یعنی شما باید طی اقامت خود در استرالیا با هرکدام از سه زیرگروه ویزای ۱۸۸، همه تعهدات خود را اجرا کرده باشید. با دریافت ویزای ۸۸۸، اقامت موقت شما تبدیل به اقامت دائم خواهد شد. به‌علاوه‌ از تمامی مزایای ویزای ۱۸۸ بهره‌مند می‌شوید و البته مسیر شما برای دریافت شهروندی استرالیا هم هموارتر می‌شود.

ویزای ساب‌کلاس ۱۳۲ (اقامت دائم)

این ویزا مخصوص کسانی است که توانایی بیشتری در سرمایه‌گذاری در استرالیا دارند. مدیران شرکت‌های بزرگ و صاحبان سرمایه‌ی هنگفت، بیشترین درصد متقاضیان دریافت این نوع از ویزا را تشکیل می‌دهند. شما با اخذ این ویزا متعهد خواهید شد که مبلغی بالغ بر ۱/۵ میلیون دلار در بدو ورود به استرالیا، به این کشور آورده و اقدام به سرمایه‌گذاری در یکی از ایالت‌های آن کنید. با اخذ ویزای ۱۳۲، همسر و فرزندان شما هم این شانس را دارند که اقامت دائم استرالیا را کسب کنند و همانند شهروندان این کشور از خدمات تحصیلی و پزشکی رایگان بهره‌مند شوند.

برای دریافت این ویزا، باید کمتر از ۵۵ سال سن داشته‌باشید؛ مجموع سرمایه‌ی شما و همسرتان، بالغ بر ۱/۵ میلیون دلار باشد و ارزش فعالیت تجاری شما در دوسال گذشته، ۴۰۰ هزار دلار بوده‌ باشد. اگر درآمدِ حاصل از فعالیت تجاری شما و همسرتان کمتر از ۴۰۰ هزار دلار استرالیا باشد، باید بیش از نیم سهام شرکت تجاری‌تان متعلق به شما باشد.

اگر بیشتر از ۴۰۰هزار دلار استرالیا درآمد دارید، حداقل ۳۰درصد سهام شرکت، متعلق به شما باشد یا مالک بیش از ۱۰ درصد یک شرکت سهامی عام باشید. البته گردش مالی شما و همسرتان، در ۲ تا ۴ سال اخیر، باید بیش از ۳ میلیون دلار بوده باشد . شما با دریافت این ویزا متعهد می‌شوید بلافاصله پس از ورود به استرالیا، اقدام به ایجاد یک شرکت تجاری کنید یا در یکی از شرکت‌های تجاری این کشور سرمایه‌گذاری کنید و فعالیت‌هایی انجام بدهید که در مجموع به رشد اقتصاد این کشور کمک کند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا

نکته‌ی مهم در رابطه با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا این است که شما باید صلاحیت و کفایت مدیریتی و کارآفرینی خود را به دولت استرالیا اثبات کنید تا بتوانید موفق به دریافت اقامت استرالیا شوید. اگر شرایط مالی مناسبی دارید و در تجارت خود، موفق عمل کرده‌اید، دریافت این نوع ویزای استرالیا، از همه‌ی انواع دیگر آن، راحت‌تر است و فرایند آن به سرعت پیش خواهد رفت. اما در نظر داشته‌ باشید که قوانین مهاجرتی در استرالیا، بسیار پیچیده هستند و هرسال عوض می‌شوند و دائما در حال به‌روز شدن هستند؛ بنابراین از منابع به‌روز برای اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور، استفاده کنید و از وکلا و کارشناسان متخصص در امر مهاجرت به استرالیا کمک بگیرید.

خبر خوب اینکه وبسایت مهاجرت پلاس، به مدیریت آقای دکتر شبرخ، وکیل مهاجرت استرالیا، با داشتن کارشناسان و وکلای خبره‌ی مهاجرتی، آماده‌ی ارائه‌ی انواع خدمات مهاجرتی به شماست. این خدمات از مشاوره‌ی رایگان تا هماهنگی مراحل اخذ ویزا و حتی خدمات پس از مهاجرت را هم شامل می‌شود.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی این گروه متخصص استفاده کنید. با اطلاع از جزییات شرایط انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و آمادگی برای دریافت ویزا، پروسه‌ی مهاجرت و اقامت شما در این کشور، بسیار آسان‌تر می‌شود. کافی است تماس بگیرید.

تماس با مهاجرت پلاس

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.