۱۶ ایده جالب برای خواستگاری به‌یادماندنی

0

ازدواج و مراسم وابسته‌اش مانند خواستگاری و… از آن تجربه‌های به‌شدت مهمی هستند که اگر خوب‌ و خوشایند پیش بروند، تا سال‌ها خاطره شیرینشان زیر زبان می‌ماند. برای همین اگر قصد ازدواج و خواستگاری دارید، بهتر است که کمی خلاقیت به‌خرج بدهید و بیشتر فکر کنید که چطور دل طرف مقابل را به‌دست بیاورید و روزی تکرارنشدنی و عاشقانه رقم بزنید. این‌روزها که کرونا با تمام قوا به زندگی‌ مردم دنیا حمله کرده است و امکان برگزاری مراسم عروسی وجود ندارد، باید در بخش‌هایی مانند خواستگاری سنگ‌تمام بگذارید و بخش های حذف‌شده را جبران کنید. در ادامه می‌خواهیم راه‌هایی ابتکاری برای خواستگاری‌کردن به شما یاد بدهیم. آماده‌اید؟

ایده‌های خواستگاری در فضای باز و عمومی

شما می‌توانید ابتکار داشته باشید و برای خواستگاری‌کردن از طرف مقابلتان، برنامه‌ای در فضای باز بچینید. این کار می‌تواند خاطره بسیار خوشی را برایتان رقم بزند اما یادتان نرود که حتما در ترتیب‌دادن برنامه‌ای خاص باید به تیپ شخصیتی و روحیه فرد مقابل هم فکر کنید. برای مثال، اگر او فردی بسیار خجالتی است، شاید از اینکه در جمع یا در فضایی باز از او خواستگاری شود، اصلا استقبال نکند.

۱. انتخاب مکانی خاص و زیبا در بیرون از خانه

مکانی زیبا مثل یک پارک یا پشت‌بام هتل و رستورانی چندطبقه را انتخاب کنید. انتخابتان باید مکانی زیبا و دوست‌داشتنی باشد. با طرف مقابل که قصد ازدواج با او را دارید به این مکان بروید. بنا به میزان آشنایی‌تان با او برنامه‌ای برای تقدیم‌کردن حلقه ازدواج و ابراز خواستگاری تدارک ببینید.

رونیکس

برای نمونه، اگر آشنایی‌های قبلی وجود دارد، از شخصی در محیط بخواهید که از شما و طرف مقابلتان عکس بگیرد. بعد زمانی که می‌خواهید در کنار هم ژست بگیرید و برای عکس‌گرفتن آماده شوید، زانو بزنید و حلقه را تقدیم کنید. با این کار، هم تنوع زیادی به خواستگاری‌تان می‌دهید و هم لحظه حلقه‌دادنتان با دوربین ثبت می‌شود.

۲. آوردن گروه موسیقی و ابراز خواستگاری به کمک آن‌ها

این گزینه هم برای کسانی مناسب است که به‌واسطه آشنایی‌های قبلی مانند آشنایی و دوستی خانوادگی با هم صمیمی‌تر و نزدیک‌تر از آدم‌های معمولی هستند. در این‌صورت، امکان آوردن گروهی موسیقی در فضایی باز مانند پارک یا باغ یا حیاط منزل وجود دارد.

گروهی را استخدام کنید تا در قالب شعروترانه از تمایلتان به خواستگاری و ازدواج با طرف مقابل بگویند. اگر بتوانید شعری شخصی‌سازی‌شده پیدا کنید که دیگر عالی می‌شود. منظور چه شعری است؟ شعری که نام فرد مقابل یعنی کسی که قرار است از او خواستگاری کنید، در آن بیاید.

۳. درخواست از کاریکاتوریست خیابانی

از یک کاریکاتوریست خیابانی بخواهید که طرح خواستگاری‌تان از طرف مقابل را بکشد و به شما بدهد. برای این کار، باید زمانی که با طرف مقابل در خیابان هستید، از او بخواهید که صبر کند و اجازه بدهد که کاریکاتوریست (از قبل با او هماهنگ شوید) کاریکاتورتان را بکشد. کاریکاتوریست هم که از قبل در جریان قرار گرفته، تصویری کاریکاتوری از خواستگاری یا ازدواجتان با طرف مقابل طراحی می‌کند و می‌کشد.

زمانی که اثر به شما تحویل داده می‌شود، طرف مقابل پیام را می‌گیرد و متوجه می‌شود که قرار است از او با روشی متفاوت خواستگاری کنید. البته باز هم دقت کنید که این روش با سلیقه طرف مقابلتان هماهنگ است یا خیر. شاید بعضی‌ها از این کار خوششان نیاید و تلاشتان نتیجه معکوس بدهد.

۴. گذاشتن درخواست ازدواج در آکواریوم ماهی‌ها

اگر فروشگاه بزرگ و جذاب آکواریوم در محل زندگی‌تان وجود دارد، به آنجا بروید و تابلویی ضدآب با نوشته «با من ازدواج می‌کنی؟» هم با خودتان ببرید. از قبل با صاحب فروشگاه هماهنگ کنید و اجازه بگیرید که این تابلو را در بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین آکواریوم موجود در فروشگاه قرار بدهید.

بعد همراه با طرف مقابل به این فروشگاه بروید و خود را به آن آکواریوم برسانید. به بهانه غذادادن به ماهی‌ها نزدیک آکواریوم شوید و حواس طرف را به تابلو جمع و پیشنهادتان را مطرح کنید.

ایده‌های خواستگاری در مسافرت

خواستگاری در مسافرت

برای اینکه خاطره خواستگاری از همسرتان تاابد برایتان ماندنی شود، از روش خواستگاری در سفر هم می‌توانید استفاده کنید. البته این سبک از درخواست ازدواج هم مناسب کسانی است که آشنایی‌های قبلی مانند دوستی‌های خانوادگی دارند. چرا؟ چون هیچ غریبه‌ای با شما به سفر نمی‌آید، می‌آید؟

اگر آشنایی‌ها و دوستی‌های قبلی میان شما و خانواده طرف مقابل وجود دارد یا دوستان مشترکی با او دارید، برنامه سفری به طبیعتی زیبا یا شهری دوست‌داشتنی بچینید و در آنجا با ایده‌هایی که در ادامه می‌آیند از فرد موردنظر خواستگاری کنید.

۵. خواستگاری در ساحلی زیبا

جایی را برای سفر انتخاب کنید که دریا و ساحل زیبا داشته باشد با فرد موردنظر به ساحل بروید و سعی کنید که با او همراه شوید و هم‌صحبت. او را دعوت به بازی با شن‌ها کنید و همین‌طور که در حال ساختن برجی شنی هستید، برای تکمیل طبقه آخر برج از حلقه ازدواج کمک بگیرید و آن را روی نوک برج شنی‌تان بگذارید و درخواست ازدواج را مطرح کنید.

یکی دیگر از ایده‌های خواستگاری در ساحل این است که از طرف مقابل بخواهید چشم‌هایش را ببندد و سپس درخواست ازدواجتان را با خطی خوش و زیبا روی شن‌ها بنویسید. پس از تکمیل نوشته از او بخواهید که چشم‌ها را باز کند و نوشته‌تان را بخواند.

در ایران ساحل گیسوم، جزیره هرمز یا سواحل چابهار گزینه‌های خوبی هستند. البته اگر محلی نیستید، باید محدودیت‌های کرونایی را برای سفر رعایت کنید.

۶. درخواست ازدواج پس از صعود به قله

برنامه یا تور کوهنوردی ترتیب بدهید و طرف مقابل را هم دعوت کنید یا طوری برنامه بچینید که او هم حتما بیاید. پس از صعودکردن به قله در کنار فرد موردعلاقه‌تان قرار بگیرید و با زانوزدن و تقدیم حلقه از او خواستگاری کنید. چنین پیمان ازدواجی بامزه و به‌یادماندنی می‌شود. خستگی هردویتان هم پس از صعودی شیرین از تن درخواهد رفت. این‌طور نیست؟

۷. خواستگاری در باغی زیبا

از طرف مقابل برای رفتن به باغی مانند باغ‌های گیاه‌شناسی زیبا و پربازدید دعوت کنید. زیر باران شکوفه‌ها در فصل بهار یا در میان خش‌خش برگ‌های پاییزی از او بخواهید که با شما ازدواج کند. چون طبیعت زیباست و بستری عاشقانه برایتان فراهم می‌کند، هیچ‌گاه چنین درخواست ازدواجی از خاطرتان نخواهد رفت؛ البته اگر طرف مقابل به شما پاسخ مثبت بدهد.

ایده‌های خواستگاری در خانه

این مدل از خواستگاری‌کردن هم ساده است اما در دوران کرونا شاید چندان عملی نباشد. در دوران شیوع ویروس باید از هم فاصله بگیریم و مهمانی‌ها را کم کنیم. جمع‌شدن آدم‌ها کنار هم خطرناک است. ما فعلا این روش را مطرح می‌کنیم تا شما برای روزی شدنی و بی‌خطر از آن استفاده کنید.

۸. خواستگاری با تی‌شرت و بادکنک

این سبک از خواستگاری هم نیازمند آشنایی‌های قبلی است. اگر هر دو خانواده هم را می‌شناسند یا عروس‌ و داماد آینده از طریق دوست‌های مشترک با هم در ارتباط هستند، امکان اجرای این ایده فراهم می‌شود.

باید چه کنید؟ از مهمان‌ها بخواهید که تی‌شرت‌هایی را به تن کنند که شما برایشان آماده کرده‌اید. روی تی‌شرت هر مهمان یک کلمه از جمله «با من ازدواج می‌کنی؟» نوشته شده است. همه این تی‌شرت‌ها را می‌پوشند و در لحظه‌ای از مهمانی از آن‌ها می‌خواهید که کنار هم قرار بگیرند تا عکسی یادگاری گرفته شود.

از طرف مقابل بخواهید که او از مهمان‌ها عکس بگیرد. زمانی که همه به‌صف می‌شوند و کنار هم می‌ایستند تا عکس بگیرند، پیامتان روی لباسشان مشخص می‌شود و عکاس یا همان عروس/داماد آینده پیامتان را دریافت می‌کند. بامزه است، نه؟ به‌جای تی‌شرت می‌توانید از بادکنک هم کمک بگیرید.

۹. طراحی پازل یا جدول درخواست ازدواج

این مدل از خواستگاری‌کردن پر از خلاقیت است و برای طراحی‌اش به صرف کمی زمان نیاز دارید. چه باید کرد؟ پازل یا جدولی طراحی کنید که با تکمیل آن، عبارت «با من ازدواج می‌کنی؟» در آخر کار ظاهر شود.

برای مثال، پازلی طراحی کنید که بعد از چیده‌شدن، این جمله در آن ظاهر می‌شود یا جدولی طرح کنید که با اتمام آن، در ردیفی شاخص از خانه‌های جدول، جمله درخواست ازدواج نمایان می‌شود. جدول یا پازل را به طرف مقابل بدهید و از او بخواهید که آن را تکمیل کند.

۱۰. تهیه روبان قرمز خاطرات

اگر طرف مقابل را از قبل می‌شناسید و برای مثال از راه دوستی خانوادگی یا کارکردن در مکانی مشترک با هم آشنا هستید، امکان اجرای این طرح وجود خواهد داشت. روبانی قرمز تهیه کنید و یادداشت‌های کوچکی را به آن آویزان کنید. این یادداشت‌ها باید حاوی خاطراتی باشد که از فرد دارید یا در یادداشت‌ها او را خطاب قرار بدهید و چیزی برایش بنویسید.

در انتهای روبان هم حلقه را قرار بدهید تا با تمام‌شدن خواندن متن یادداشت‌ها، طرفتان به حلقه برسد و پیشنهاد ازدواجتان را دریافت کند. جالب می‌شود. قبول دارید؟

ایده‌های خواستگاری با ابزارهای فناوری

منظور از ابزارهای فناوری چیزی در حد سفینه‌ای فضایی نیست. خیالتان راحت! در این بخش می‌خواهیم از شیوه خواستگاری‌کردن با ابزارهایی مانند تلفن همراه بگوییم؛ ساده و در دسترس است و جای نگرانی ندارد.

۱۱. تهیه آهنگی مخصوص خواستگاری

فهرستی از آهنگ‌های زیبا و جذاب تهیه کنید و برای فرد موردنظر بفرستید. حال یا آهنگ‌ها را برایش در قالب فایلی مجتمع تهیه کنید یا از راه تلفن همراه بفرستید. در انتهای فهرست، آهنگی بگذارید که مفهوم خواستگاری و ازدواج دارد. اگر آهنگی شخصی‌سازی‌شده داشته باشید که دیگر عالی می‌شود.

منظور آهنگی است که برای خود آن فرد ساخته شده و شعری دارد که نام فرد مقابلتان را خطاب قرار می‌دهد و ترانه‌ای متناسب با شرایط شما دو نفر دارد. البته درست‌کردن چنین آهنگی نیاز به سفارش‌دادن به اهل فن و کمی زحمت دارد.

۱۲. فرستادن پیام خواستگاری

از عنوان این بخش یعنی فرستادن پیام خواستگاری تعجب کرده‌اید؟ تعجب نکنید. آن‌قدرها عجیب و پیچیده نیست. برای خواستگاری می‌توانید، با فرد موردنظر در جایی قرار بگذارید. به او نشانی کامل را ندهید و زمانی که به حوالی مکان موردنظر رسید، با پیام‌دادن از راه تلفن همراه، راهنمایی‌اش کنید.

در ضمن پیام‌هایی که طرف را به سمت مکان قرار هدایت می‌کند، کلمات «با من ازدواج می‌کنی؟» را هم یکی‌به‌یکی برایش بفرستید و زمانی که به علامت سؤال رسیدید، خودتان هم نمایان شوید.

۱۳. ساختن صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

در یکی از شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای درست کنید و در بخش معرفی، خود را متعهد در یک رابطه عنوان کنید. مثلا بنویسید که نامزد دارید. بعد صفحه‌تان را به فرد موردنظر نشان بدهید و ببینید که چه واکنشی نشان می‌دهد. او را در شرایطی قرار بدهید که از شما درباره نامزدتان سؤال کند و بحث را به جایی بکشانید که او بفهمد، دوست دارید نام او به عنوان نامزدتان قرار بگیرد.

ایده‌های خواستگاری به‌کمک غذا

خواستگاری در پیک‌نیک

ایده خواستگاری در رستوران و به‌کمک غذا هم ایده ساده و جذابی است و اگر با شما و طرف مقابلتان در هماهنگی باشد، خاطره خوشی برایتان به یادگار خواهد گذاشت. اما چه باید کرد؟‌ اجازه بدهید که پیشنهادهایی به شما بدهیم:

۱۴. درست‌کردن سبد خوشمزه‌جات و حلقه

سبدی از خوراکی‌ها یا غذاهای خوشمزه تدارک ببینید و میان آن‌ها حلقه هم قرار بدهید. اگر طرف مقابل از آشنایان و دوستان یا همکارتان است، این کار جواب می‌دهد. تقدیم این سبد و انتظار برای دیدن واکنش طرف مقابل هم ایده‌ای خلاقانه است. اگر در قالب پیک‌نیک، این ایده را پیاده‌سازی کنید هم فکر بدی نیست.

۱۵. تهیه کیکی با جمله خواستگاری روی آن

از قبل با قنادی هماهنگ کنید و بخواهید که کیکی برایتان آماده کنند که رویش نوشته شده: با من ازدواج می‌کنی؟ بعد به‌همراه طرف مقابل به آن قنادی بروید و او را به سمت همان کیک ببرید. اگر نام فرد موردنظر هم روی پیام کیک نوشته شود که دیگر عالی است.

با این کار، طرف مقابل را غافل‌گیر کنید. کیک را بگیرید و برای جشن‌گرفتن به کافه یا رستورانی بروید و با طرف مقابل، کیک را نوش‌جان کنید و خاطره روز خواستگاری را برای همیشه در ذهنتان شیرین نگه دارید. در این روزهای کرونایی، اگر کافه روزباز باشد که چه بهتر!

۱۶. گذاشتن پیام درخواست ازدواج در فهرست غذای خاص رستوران

طرف مقابل را به رستوران دعوت کنید و از قبل با خدمه برای قراردادن پیشنهاد ازدواجتان در فهرست غذای (مِنو) ویژه سرآشپز هماهنگ باشید. از گارسون بخواهید که منو را برایتان بیاورد. زمانی که طرف مقابل منو را باز می‌کند، با پیشنهادتان مواجه و غافل‌گیر می‌شود.

پیشنهاد خلاقانه‌ای به نظر می‌رسد. این‌طور نیست؟ البته باید کماکان دقت کنید که فرد موردنظر از چنین غافل‌گیری‌هایی خوشش خواهد آمد یا خیر. چون اگر اهل چنین چیزهایی نباشد، او معذب خواهد شد، شما باید با حس طردشدن کنار بیایید و اوقاتتان چندان به‌یادماندنی نمی‌شود.

در آخر

خواستگاری و ازدواج می‌توانند خاطره‌هایی شیرین و فراموش‌نشدنی باشند. اگر طرف مقابلتان را با تمام وجود و آگاهانه انتخاب کرده‌اید، با خاطره‌های خوشی مانند استفاده از ایده‌های ناب برای مراسم خواستگاری می‌توانید زندگی‌تان را پر از خاطره‌های شیرین و جذاب کنید. از کدام روش بیشتر خوشتان آمد؟ شما چه پیشنهاد جذاب دیگری دارید؟


در ادامه بخوانید: ۱۹ کاری که قبل از ازدواج برای شروع یک زندگی موفق باید انجام دهید
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع brides theknot
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.