۱۰ دلیل که باعث می‌شود انیمه‌بین‌ها از زندگی رضایت بیشتری داشته باشند

5

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا انیمه‌های ژاپنی برای بسیاری از بزرگ‌سالان هم خیلی جذابند؟ چه چیزِ این کارتون‌های عجیب‌وغریب ژاپنی جذاب است؟ خب فقط شما نیستید که این‌طوری فکر می‌کنید. این مسئله برای مردم عادی ژاپن هم عجیب و غیرعادی است. واقعا دلیل این علاقه افراطی چیست؟ انیمه‌بین‌ها معتقدند که دیدن این کارتون‌ها باعث می‌شود رضایت بیشتری از زندگی داشته باشند. به‌نظر آنها اینکه انیمه‌ها واقعی نیستند موجب نمی‌شود فقط بچه‌ها به تماشایشان علاقه داشته باشند. در این مقاله، ۱۰ دلیلی را با هم مرور می‌کنیم که باعث می‌شوند انیمه‌بین‌ها از زندگی رضایت بیشتری داشته باشند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

۱. انیمه‌ها سرشار از رنگ‌های شاد و سرزنده‌اند

انیمه‌ها سبک هنری متفاوتی دارند. در بسیاری از انیمه‌ها از ترکیب رنگ‌های شاد و چشم‌نواز استفاده شده است. تماشای منظم این‌همه رنگ و زیبایی خلق‌وخوی شما را بهتر می‌کند و حتی ممکن است باعث شود که بیشتر از قبل به رنگ‌های شاد محیط اطراف خود توجه کنید.

رونیکس

در بسیاری از انیمه‌ها ترکیب رنگ‌های شاد و سرزنده به کار رفته است، اما همیشه هم این‌طور نیست. در بعضی از انیمه‌ها عمدا از رنگ‌های تیره و افسرده‌کننده استفاده شده است. با وجود این، فرقی نمی‌کند که رنگ انیمه چیست و تماشای همان انیمه به‌ظاهر افسرده‌کننده هم باعث می‌شود که به دنیای رنگارنگ ذهن سازنده‌اش پا بگذارید.

۲. با دیدن انیمه‌ها چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید

انیمه‌های چینی و کره‌ای هم تولید و پخش می‌شوند، اما انیمه‌های اصلی ژاپنی هستند. طرف‌داران انیمه هم فقط ژاپنی‌ها نیستند. این کارتون‌های جذاب در گوشه‌وکنار جهان طرف‌دار دارند. بنابراین انیمه‌ها برای کسانی که ژاپنی نیستند جنبه آموزشی هم دارند. تمام انیمه‌ها، صرف‌نظر از ژانرشان، شما را با غذاها و فرهنگ ژاپنی آشنا می‌کنند. اگر انیمه‌ها را به زبان اصلی و با زیرنویس تماشا کنید، با کلمات و اصطلاحات ژاپنی هم آشنا می‌شوید.

۳. تماشای انیمه‌ها نیاز به تخیل قوی دارد

برای تماشای انیمه‌ها در وهله اول باید تخیلی قوی داشته باشید. در بیشتر انیمه‌ها با مفاهیم دیوانه‌وار و جهان‌های موازی روبه‌رو خواهید شد، بنابراین ذهن منطقی برای تماشای انیمه به هیچ دردتان نمی‌خورد. برای اینکه بهتر متوجه منظورمان شوید، به این نمونه‌ها دقت کنید:

  • یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های این روزها انیمه ناروتو شیپودن است. این انیمه درباره یک نوجوان نینجای بازیگوش به‌نام ناروتو است. داخل بدن این پسربچه یک روباه شرور غول‌پیکر اسیر شده و ناروتو برای قوی‌ترشدن از انرژی این روباه استفاده می‌کند.
  • یکی دیگر از انیمه‌های پرطرف‌دار، انیمه حمله به تایتان است. این انیمه هم ماجرای گروهی است که تلاش می‌کنند از دست آدم‌خوارهای برهنه عظیم‌الجثه‌ای فرار کنند که به شهر آمده‌اند و می‌خواهند مردم را بخورند.

می‌بینید؟ انیمه‌ها درباره این چیزها هستند! شما شاید تعجب کنید، اما انیمه‌بین‌های حرفه‌ای به تماشای این ماجراهای تخیلی عادت دارند. آنها بیشتر از افراد معمولی تخیل خود را به کار می‌گیرند، در نتیجه انیمه‌بین‌ها به‌طور کلی خلاق‌تر از بقیه هستند و ذهن بازتری دارند.

انیمه ناروتو
انیمه ناروتو

۴. انیمه‌بین‌ها اغلب مفاهیم ارزشمندی را یاد می‌گیرند

بیشتر وقت‌ها موضوع انیمه‌ها واقعی نیست، اما این کارتون‌های جذاب مفاهیم ارزشمند انسانی را به بینندگان خود یاد می‌دهند. مثلا انیمه کیمیاگر تمام فلزی درباره مفاهیمی مانند صمیمیت، مرگ و تباهی است. انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین هم مسئله درک ما از واقعیت را مطرح می‌کند.

۵. در انیمه‌ها دوستی واقعا ارزش دارد

دوستی یکی از اصلی‌ترین مفاهیمی است که در انیمه‌ها می‌بینیم. در بسیاری از انیمه‌ها بر این نکته تأکید می‌شود که دوست خوب چقدر کمیاب است. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از انیمه‌بین‌ها واقعا قدر دوستان خوبشان را بدانند.

۶. تماشای انیمه‌ روشی برای سپری‌کردن روزهای سخت است

همه ما در زندگی روزهای سخت را هم تجربه کرده‌ایم. شما هم حتما بعضی از روزها حوصله سروکله‌زدن با هیچ‌کس و هیچ چیزی را ندارید. یکی از بهترین کارهایی که در این روزها می‌توانیم انجام بدهیم، تماشای انیمه‌ است. انیمه‌ها در هر ژانری که فکرش را بکنید ساخته شده‌اند. فرقی نمی‌کند در چه حالی باشید، حتما انیمه‌ای متناسب با حال و هوایتان پیدا می‌کنید. تماشای انیمه‌ها روشی خیلی خوب برای سپری‌کردن روزهای سخت است. حتما این روش را امتحان کنید.

۷. انیمه‌بین‌ها می‌دانند که هیچ‌چیز غیرممکن نیست

انیمه‌ها همیشه می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. وقتی انیمه تماشا می‌کنید، باید منتظر باشید که ناگهان همه‌چیز دگرگون شود. ممکن است ناگهان همه‌چیز بهتر یا حتی بدتر شود. شاید شما از این موضوع تعجب کنید، اما هیچ‌چیز برای انیمه‌بین‌های حرفه‌ای عجیب نیست. آنها از یک چیز مطمئن هستند: در انیمه‌ها هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

۸. انیمه‌بین‌ها راحت دوستان جدید پیدا می‌کنند

پیداکردن دوستان جدید برای انیمه‌بین‌ها کار بسیار راحتی است. طرف‌داران انیمه برای خود انجمنی جهانی تشکیل داده‌اند و در گوشه‌وکنار جهان عضو دارند. آنها با این کار می‌توانند به‌سادگی با کسانی ارتباط برقرار کنند که مثل خودشان فکر می‌کنند.

۹. انیمه‌بین‌ها با «عجیب‌وغریب‌بودن» مشکلی ندارند

احتمالا فکر می‌کنید انیمه‌بین‌ها کمی عجیب‌وغریب هستند، اما اگر شما هم انیمه‌ای جذاب ببینید نظرتان عوض می‌شود. به‌نظر انیمه‌بین‌ها اشکالی ندارد که بقیه آنها را غیرعادی خطاب کنند، چراکه همه انیمه‌بین به دنیا نمی‌آیند. بسیاری از همین انیمه‌بین‌های حرفه‌ای هم قبلا فکر می‌کردند که انیمه‌ها عجیب‌وغریب هستند. انیمه‌بین‌ها عادت دارند بقیه آنها را عجیب‌وغریب بدانند، حتی بسیاری از آنها دوست دارند که این‌طوری خطاب شوند.

۱۰. انیمه‌بین‌ها کازپلی (Cosplay) دارند

طرفداران انیمه در کازپلی

آخرین دلیلی که باعث می‌شود انیمه‌بین‌ها از زندگی رضایت بیشتری داشته باشند، کازپلی است. کازپلی یا کاسپلی چیزی شبیه هالووین است با این تفاوت که زمان خاصی ندارد. کازپلی یعنی طرف‌داران انیمه، کتاب کمیک یا حتی طرف‌داران فیلم و سریال‌ها دور هم جمع می‌شوند و شبیه شخصیت‌های محبوبشان لباس می‌پوشند و سعی می‌کنند رفتار و گفتار آنها را تقلید کنند.

انجام کازپلی باعث می‌شود انیمه‌بین‌ها از زندگی رضایت بیشتری داشته باشند، چون معمولا این کار را همراه کسانی انجام می‌دهند که مثل آنها فکر می‌کنند. همه دور هم جمع می‌شوند و مثل شخصیت‌های خیالی محبوبشان لباس می‌پوشند. این کار نه‌تنها سرگرم‌کننده است، بلکه موجب افزایش حس همبستگی و اتحادشان هم می‌شود. کازپلی باعث می‌شود انیمه‌بین‌ها بفهمند که تنها نیستند. همین یک دلیل برای شادتر بودنشان کافی نیست؟

سخن پایانی

برخلاف باور عموم، انیمه‌بین‌ها سن‌وسال خاصی ندارند. هر کسی ممکن است به دیدن انیمه‌ها علاقه‌مند شود. برای هر سن‌وسالی هم انیمه ساخته و پخش می‌شود. انیمه‌ها در سراسر جهان طرف‌داران خاص خود را دارند، اما بیشتر آنها ژاپنی هستند. اگر تا به حال انیمه‌ای ندیده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما یکی از بهترین‌ انیمه‌ها را ببینید تا نظرتان عوض شود.


در ادامه بخوانید: بهترین انیمه های سینمایی که در هر سنی از تماشای آنها لذت می‌برید
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. طرفدار می‌گوید

    واقعا اوتاکو شدن و دیدن انیمه یکی از بهترین اتفاقات زندگی من بود ، هست و خواهد بود

    1. آمنه صرامی می‌گوید

      بله، دنیای انیمه‌ها واقعا دوست‌داشتنیه.

  2. miracle می‌گوید

    ممنون ازشما مفیدبود

  3. miracle می‌گوید

    کدوم انیمیشن ژاپنی برای شروع خوبه؟

    1. آمنه صرامی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که این مقاله رو دوست داشتید.
      برای شروع می‌تونید از کارهای هایائو میازاکی یا انیمه‌های استودیو جیبلی شروع کنید.
      این انیمه‌ها هم برای شروع تماشای انیمه‌های سینمایی عالی‌اند:
      https://www.chetor.com/233695-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86_%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%d9%87_%d9%87%d8%a7%db%8c_%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c/
      و این انیمه‌ها رو برای شروع سریال‌ انیمه دیدن پیشنهاد می‌کنیم:
      https://www.chetor.com/240211-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%b2%db%b0%db%b2%db%b1/
      https://www.chetor.com/150301-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86/