جاهای دیدنی دنیا + معرفی چند سایت و برنامه پخش زنده مناطق دیدنی جهان

2

عالم‌گیری کرونا بیش از همه به صنعت گردشگری ضربه زده است، اما این صنعت پس از تولید واکسن کرونا قصد دارد از جای خود بلند شود و نفسی تازه کند. به‌زودی فروردین و تعطیلات بهاری از راه می‌رسد و خیلی از افراد به فکر سفر هستند. اگر به فکر سفری خارجی هستید، در این مقاله جاهای دیدنی دنیا را معرفی کرده‌ایم. هر یک از این مناطق دیدنی دنیا می‌توانند مکانی جذاب و عالی برایتان باشند.

۱. پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

پارک آتشفشان‌ها

پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی مکانی بسیار جالب برای لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعت است. اگر دوست دارید آثار به‌‌جامانده از فوران آتشفشان‌ها را ببینید، سری به این پارک بزنید. در حال حاضر ۲ آتشفشان هاوایی فعال هستند. این پارک پر از جاهای دیدنی طبیعی است، از جمله:

رونیکس
  • مسیرهای گدازه؛
  • چاله‌های عظیم؛
  • جنگل‌های بارانی.

اگر به هر دلیلی امکان بازدید از این مکان را ندارید، ناراحت نباشید چون هنوز هم می‌توانید از آن دیدن کنید. خیلی راحت روبه‌روی صفحه‌نمایش رایانه‌تان بنشینید و برخی از مناطق هاوایی را آنلاین مشاهده کنید.

تور مجازی پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی

۲. پارک ملی خوا یای در تایلند

پارک ملی خوا یای؛ تایلند

اگر گذرتان به تایلند افتاد، از این پارک زیبا دیدن کنید. این جاذبه گردشگری که در ۱۲۰کیلومتری شمال شرق بانکوک واقع شده، معروف‌ترین پارک ملی تایلند است. این پارک ۲۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و جنگل‌های بارانی، چمنزار، کوهستان و آبشارهایی بی‌نظیر را در بر گرفته است. این پارک که نامش در یونسکو هم ثبت شده، محل زندگی حیوانات متعددی از جمله فیل‌های وحشی است. پیاده‌روی در جنگل، کمپ‌زدن و تماشای آبشارهای زیبای این جنگل تفریح‌هایی هستند که می‌توانید ازشان لذت ببرید.

۳. لیجیانگ در چین

لیجیانگ؛ چین

این شهر باستانی که حداقل ۸۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، در شمال غرب استان یون‌آن چین واقع شده و مکانی ایدئال برای مسافرت است. این شهر ترکیبی عالی از مکان‌های تاریخی، کوه‌های مرتفع با قله‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های زیبا و فرهنگ‌های اقلیت‌هاست. لیجیانگ تعداد زیادی مکان دیدنی دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید، کوه برفی جیددراگون (Jade Dragon) با ارتفاع ۵۵۰۰ متر برای صعود عالی است. دریاچه لوگو (Lugu) هم مانند مرواریدی در دامنه کوه می‌درخشد. اگر قصد سفر به چین را دارید، به این شهر سر بزنید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

راه آسان خرید بلیط هواپیما به نقاط مختلف دنیا!

۴. ساحل کوپاکابانا در برزیل

ساحلی زیبا در برزیل

اگر دنبال ساحلی زیبا برای گذراندن تعطیلات خود هستید، می‌توانید از معروف‌ترین ساحل دنیا دیدن کنید که ۴ کیلومتر طول دارد. این ساحل در منطقه کوپاکابانا در بخش جنوبی شهر ریو دو ژانیروی برزیل قرار دارد و هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است. این منطقه علاوه‌ بر ساحل، کوه‌های مرتفعی هم دارد که به زیبایی آن می‌افزایند.

۵. مدینه در مراکش

مدینه مراکش

مدینه مراکش یکی از شهرهای معروف این کشور است که کوچه‌های پرپیچ‌وخم و غرفه‌های بازار ال‌فن آن (El Fenn) دیدنی‌اند. در این بازار، سوئیت‌های جدیدی ساخته‌اند که به ۱۲ خانه سنتی بزرگ مراکشی با حیاط و باغ متصل‌ می‌شوند. هتل بسیار زیبای اوبروی (Oberoi) مدینه که پیش از کرونا کار خود را شروع کرده بود، اکنون دوباره پذیرای گردشگران است. این هتل در دل درختان مرکبات ساخته شده است و حیاطی با حوضی بسیار بزرگ دارد. در این شهر قصری زیبا هم وجود دارد که حداقل ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد. تماشای این شهر دیدنی می‌تواند روزهای دلپذیری را برایتان رقم بزند.

۶. جزایر مرجانی مالدیو

جزایر مرجای مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و یکی از مقاصد گردشگری محبوب است. پس از تولید واکسن کرونا، مالدیو اولین کشوری بود که اعلام کرد نیازی نیست گردشگرانی که واکسن زده‌اند پس از ورود به این کشور قرنطینه شوند و حتی برای جذب گردشگر بیشتر، برنامه‌ای ترتیب داد تا مسافران در بدو ورود به کشور واکسینه شوند.

این کشور جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد از جمله جزایری مثل جزیره فاری (Fari) که البته ساخت دست انسان است. در این جزیره انواع رستوران‌ها، بوتیک‌ها و کلوپ‌های ساحلی وجود دارد. در ماله، پایتخت این کشور، می‌توانید از موزه ملی، بازارهای سنتی، ساحل مصنوعی و پارک سلطان دیدن کنید.

۷. سیسیل در ایتالیا

سیسیل؛ ایتالیا

این جزیره در دریای مدیترانه بزرگ‌ترین جزیره کشور ایتالیاست که بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌‌کند. سیسیل بعد از عالم‌گیری کرونا برای تشویق گردشگران با استفاده از یارانه‌های دولتی بازدید از موزه‌ها و اقامت در بخشی از هتل‌ها را رایگان کرده است. استراحتگاه‌های جدید ساحلی به جذابیت این جزیره افزوده است. در این نقطه از ایتالیا می‌توانید از معابد باستانی ساخته‌شده به‌سبک یونانی، موزاییک‌های بیزانسی و یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های اروپا دیدن کنید. قصر سن‌دومنیکو که اکنون به هتلی چهارفصل تبدیل شده است هم در محل صومعه‌ای از قرن چهاردهم قرار دارد.

۸. ساحل دسارو در مالزی

ساحل زیبای دسارو

ساحل دسارو یکی از مناطق تفریحی زیبا در ایالت جوهور مالزی است. این منطقه با وسعتی بیش از ۳۹۰۰ هکتار در امتداد ۱۷ کیلومتر ساحل بکر و هتل‌های لوکس و زیبا پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. ساحل دسارو مکانی آرام و پناهگاهی استوایی و تماشایی است که در آن می‌توانید از چشمه‌های آبگرم و بازی گلف لذت ببرید. در ضمن به‌تازگی ویلاهای ساحلی آنانتارا دسارو افتتاح شده‌اند که باغ‌های سرسبز و استخرهای زیبایی دارند.

۹. گلدکوست در استرالیا

گلدکوست، استرالیا

گلدکوست (به‌معنی ساحل طلایی) شهری ساحلی در ایالت کوئینزلند و ششمین شهر بزرگ استرالیاست. این شهر یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری استرالیاست و مراکز تفریحی متعددی نظیر پارک‌های آبی، پلاژهای مجهز، مراکز خرید و هتل‌های مجلل دارد. موج‌سواری یکی دیگر از امکانات تفریحی مشهور این شهر ساحلی است.

سواحل این شهر با مساحت بیش از ۷۰ کیلومتر مربع از زیباترین سواحل استرالیا هستند. اخیرا در پالم‌بیچ، یکی از سواحل این کشور، متلی زیبا به‌نام مایسا ساخته شده است که تمام انرژی آن از نور خورشید تأمین می‌شود. این ساحل مجهز به استراحتگاه‌های تفریحی زیبا و بهترین اسپاهای جهان است.

گالری‌ هنری هوتا (HOTA) در این شهر ۴۶میلیون دلار می‌ارزد. در این گالری ۲ سینما و ۱ کافه روی پشت‌بام وجود دارد و اطرافش پارک و استخر ساخته‌اند.

۱۰. بودروم در ترکیه

بودروم، ترکیه

شهر ساحلی بودروم در ترکیه یکی دیگر از مقاصد گردشگری محبوب است. این شهر در طول چند دهه گذشته بارها بازسازی و از روستای آرام ماهیگیری به شهری دیدنی و محبوب گردشگران تبدیل شده است. برخی جاذبه‌های گردشگری بودروم عبارت‌اند از:

  • آرامگاه هالیکارناسوس (از عجایب هفتگانه جهان باستان)؛
  • دروازه میندوس (به‌جامانده از دوران هخامنشیان)؛
  • قلعه ۶۰۰ساله بودروم؛
  • موزه باستان‌شناسی زیر آب.

هتل ۵ ستاره ساحلی مت (METT) و هتل مجموعه ردیسون (Radisson) با ساحل اختصاصی پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

برنامه پخش زنده مناطق دیدنی جهان و بازدید مجازی

اگر به‌دلیل کرونا یا به هر دلیل دیگری قصد مسافرت ندارید، نگران نباشید. بسیاری از کشورها از جاذبه‌های گردشگری خود در اینترنت برنامه‌های زنده‌ پخش می‌کنند. بنابراین می‌توانید خیلی راحت مقابل صفحه‌نمایش رایانه خود بنشینید و از تماشای جاهای دیدنی دنیا لذت ببرید. در ادامه ۹ سایت و اپلیکیشن بازدید مجازی را معرفی کرده‌ایم.

۱. موزه بریتانیا در انگلستان

موزه بریتانیا-لندن

یکی از بهترین موزه‌هایی که می‌توانید آنلاین از آن بازدید کنید، موزه بریتانیاست. این موزه یکی از بزرگ‌ترین، غنی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۷میلیون گنجینه و آثار باستانی متعلق به فرهنگ‌ها و قوم‌های جهان را در خود جای داده است.

جالب اینجاست که بخشی از این موزه به آثار ارزشمند ایران باستان اختصاص دارد، از جمله منشور حقوق بشر کوروش.

تور مجازی موزه بریتانیا

۲. موزه لوور در فرانسه

موزه لوور فرانسه

موزه لوور هنوز به‌دلیل شیوع کرونا بسته است و بازدیدکننده حضوری نمی‌پذیرد. اما می‌توانید بدون دغدغه در منزلتان بنشینید و این موزه را مجازی ببینید. بخش نقاشی‌های هنرمندان بنام بسیار دیدنی است. اگر هدست واقعیت مجازی داشته باشید، می‌توانید تمام جزئیات تابلوها را هم به‌خوبی ببینید.

تور مجازی موره لوور

۳. باغ وحش سن‌دیه‌گو در آمریکا

باغ‌وحش سن‌دیه‌گو

چه چیزی بهتر از تماشای حیوانات از خانه‌تان است؟ می‌توانید در منزلتان بنشینید و باغ‌وحش سن‌دیه‌گو را با برنامه پخش زنده تماشا کنید. در این باغ‌وحش انواع حیوانات زندگی می‌کنند، از جمله کوآلا، پنگوئن‌های بامزه، جغد، کانگورو و ببر.

تور مجازی باغ‌وحش سن‌دیه‌گو

۴. پارک ملی یلواستون در آمریکا

پارک ملی یلواستون

اگر می‌خواهید مناظری جالب و متفاوت ببینید، سری به این‌ وب‌سایت بزنید. در این سایت می‌توانید به‌صورت آنلاین و مجازی بخش‌های مختلف این پارک را ببینید. البته ممکن است این بازدید به جذابیت بازدید حضوری نباشد، اما می‌توانید مکان‌های جالبی را ببینید.

تور مجازی یلواستون

۵. ونیز در ایتالیا

ونیز، ایتالیا

ونیز شهری در شمال ایتالیا و متشکل از جزیره‌های کوچک است. جزیره‌های این شهر با کانال‌هایی به هم وصل شده‌اند که در آنها با قایق تردد می‌شود. می‌توانید وارد وب‌سایت پخش زنده ونیز شوید و نمایی از پل ریالتو، میدان سنت مارک و گراند کانال را زنده تماشا کنید.

پخش زنده ونیز

۶. دیزنی‌لند آمریکا

دیزنی لند

گردش در پارک‌های والت‌دیزنی یکی از هیجان‌انگیزترین کارها برای عاشقان فیلم و کارتون‌های دیزنی است. اما بیشتر مردم امکان بازدید حضوری از این سرزمین فانتزی را ندارند و به همین دلیل مسئولان این پارک برای مردم دنیا تور مجازی ترتیب داده‌اند. با استفاده از کانال یوتیوب می‌توانید به‌طور مجازی از این پارک دیدن کنید.

تور مجازی دیزنی‌لند

۷. جزیره خوار در کرواسی

خوار، کرواسی

جزیره خوار (Hvar) در دریای آدریاتیک و کشور کرواسی واقع شده است که برنامه‌ای زنده از آنچه در بندرش و همین‌طور جزایر پاکلنی می‌گذرد پخش می‌شود. این جزیره در مقایسه با جزایر اروپایی دیگر چند ساعت بیشتر از نور خورشید بهره می‌برد. هنگام غروب خورشید می‌توانید از مناظر زیبای معماری مدیترانه‌ای لذت ببرید.

پخش زنده جزیره خوار

۸. اپلیکیشن Live، پخش زنده اماکن دیدنی دنیا

با نصب اپلیکیشن Live می‌توانید اکثر مناطق تفریحی و زیارتی جهان را زنده مشاهده کنید.

۹. اپلیکیشن تور مجازی ایران‌تور

با نصب اپلیکیشن ایران‌تور جاذبه‌های ایران زیبا را به‌ شکلی متفاوت و سرگرم‌کننده ببینید. «ایران تور» زیرساختی چندرسانه‌ای برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی و سایت‌های گردشگری به زبان فارسی است که با استفاده از ویدئوی ۳۶۰ درجه، واقعیت مجازی سه‌بعدی، انیمیشن سه‌بعدی، واقعیت افزوده سه‌بعدی، راهنمای متنی و مکان‌یابی با سرویس مسیریابی گوگل به کاربر کمک می‌کند به شکل متفاوتی با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شود.

کلام آخر

سفر در تعطیلات و دیدن مکان‌های جدید و مناظر زیبا بسیار عالی است و خستگی را از تن بیرون می‌کند. اگر هم امکان سفر ندارید، با شرکت در تورهای مجازی می‌توانید با بخشی از جاذبه‌های دیدنی دنیا آشنا شوید و از آنها لذت ببرید. امیدواریم این مقاله در این خصوص به شما کمکی کرده باشد. اگر شما هم تجربه سفر‌های حضوری یا مجازی را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما هم در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: کاهش استرس مسافرت با نکاتی که سفرتان را لذت‌بخش‌ می‌کند

منابع دیگر: Time.com

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع whileimyoung toptravelsights washingtonpost
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. آیناز می‌گوید

    سلام امیدوارم عالی باشید
    من همیشه عاشق مقالات گردشگری سایت شما و سفربازی هستم و با کلی ذوق محتواهاتون رو میخونم.
    امیدوارم حالتون همیشه خوب باشه و موفق باشید.

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      سلام آیناز جان
      خیلی خوشحالیم که از خوندن این مقاله‌ها لذت می‌بری.
      ممنون از محبتت. امیدواریم باز هم نظراتت رو برای ما بنویسی.