باربارا دی آنجلیس؛ بیوگرافی و بهترین کتاب‌های او

0

کتاب ‌های توسعه فردی و خودیاری از بهترین گزینه‌ها برای زمانی هستند که در مسیر شغلی، تحصیلی یا روابط عاطفی خود نیاز به کمک داریم. یکی از بهترین مشاوران و معلمان معنوی که کتاب‌های موفق و پرطرف‌داری در این حوزه دارد باربارا دی آنجلیس، نویسنده آمریکایی، است. در ادامه، با بهترین آثار او آشنا می‌شویم. اگر اکنون نیاز به مشاور یا معلم معنوی دارید، معرفی کتاب امروز را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

دکتر باربارا دی آنجلیس یکی از تأثیرگذارترین معلمان توسعه فردی است که در ۳۵ سال اخیر راهنمای افراد زیادی در سراسر جهان بوده است. او متولد ۴ مارس ۱۹۵۱ در فیلادلفیاست. کتاب های باربارا دی آنجلیس از پرفروش‌ترین کتاب‌های موفقیت و زوج‌درمانی‌اند. او به‌جز نویسنده و مشاور و سخنران، بنیان‌گذار مؤسسه رشد و درمان لس‌آنجلس نیز هست. در ادامه بهترین کتاب‌های او را معرفی می‌کنیم.

رونیکس

۱. راز‌هایی درباره زندگی

کتاب رازهایی درباره زندگی یکی از کتاب های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۴۲۴

کتاب «رازهایی درباره زندگی» حاصل سال‌ها مطالعه و تجربه نویسنده در زمینه خودآگاهی و رشد فردی است. این کتاب درس‌های زیادی برای زندگی دارد. مطالعه این اثر پیشنهاد ویژه ما به همه کسانی است که در مسیر رشد فردی قدم برمی‌دارند و به‌ دنبال خودآگاهی و درک بیشتر زندگی هستند.

اگر رشد جاده‌ای باشد که می‌خواهید در آن به حرکت دربیایید، تغییر وسیله نقلیه‌ای است که باید سوار آن شوید تا شما را از اینجا به آنجا ببرد. اینکه این راه همیشه هموار نیست، دلیل نمی‌شود که از وسیلهٔ نقلیه بیرون بپرید.

۲. اعتماد‌به‌نفس

اعتماد‌به‌نفس یکی از کتاب‌های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۱۰۴

خودباوری از شاخص‌های مهم برای داشتن زندگی بهتر و رضایت درونی بیشتر است. بدون اعتماد‌به‌نفس امکان شکوفایی توانایی‌های فردی به حداقل می‌رسد. باربارا دی آنجلیس در این کتاب، مفصل این موضوع را واکاوی می‌کند. او ابتدا تعریف دقیقی از اعتمادبه‌نفس ارائه می‌کند و در ادامه رفتارها و عادت‌های آسیب‌زننده به «اعتمادبه‌نفس» را تشریح می‌کند. اگر نیاز دارید خودباوری خود را تقویت کنید، این کتاب برای شماست.

داشتن خود‌باوری به این معناست: به خود اطمینان داشته باشید که می‌توانید ترس‌هایی که در وجودتان هست، از بین ببرید و تسلیم نشوید.

۳. قوانین روابط موفق

قوانین روابط موفق یکی از کتاب های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۲۴۰

این اثر مجموعه توصیه‌هایی از دکتر باربارا دی آنجلیس برای داشتن رابطه عاطفی سالم است. روی صحبت نویسنده در این کتاب بیشتر با زنان است. او معتقد است که یک رابطه موفق نتیجه باورها و انتخاب‌های درست است بر همین اساس در ابتدا باورهای غلطی را بررسی می‌کند که منجر به انتخاب‌های نادرست می‌شوند و سپس بایدها و نبایدهایی را برمی‌شمرد که به رشد رابطه کمک می‌کنند.

هدف از زندگی، ازدواج‌کردن و یافتن شوهر نیست. هدف و مقصود از زندگی، رشد و تحول شخصی است.

۴. لحظه‌های ناب و حقیقی

لحظه‌های ناب و حقیقی از کتاب‌های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۴۸۰

زندگی در لحظه حال و مواجهه آگاهانه با روزمرگی‌ها موضوع‌های محوری کتاب هستند. در این اثر، دی آنجلیس در ۴ بخش مختلف زندگی در لحظه حال و تأثیر آن بر کیفیت زندگی‌مان را شرح می‌دهد. عنوان این ۴ بخش عبارت‌اند از:

  • قلب مشتاق در جست‌وجوی لحظه‌های واقعی؛
  • لحظه‌های واقعی و زندگی‌کردن؛
  • لحظه‌های واقعی و روابط؛
  • راه رسیدن به لحظه‌های واقعی.

بعضی از ما شغل‌هایی داریم که خیلی شبیه فراخوان و وظیفه اصلی‌مان به نظر می‌آیند. متخصصان حرفه درمان و پزشکی، معلمان، کشیش‌ها، روحانیان، سیاستمداران، پیشوایان و مرشدان عرفانی و معنوی، شاعران، سخنرانان انگیزه‌بخش و غیره. همه ما وسوسه می‌شویم که احساس کنیم تافته جدابافته‌ایم و چون شغلمان با فراخوانمان یکی شده است، خیلی خوش‌شانس بودیم.

۵. مشاوره خصوصی با باربارا دی‌ آنجلیس

مشاوره خصوصی با باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۴۸۸

اگر از دنبال‌کنندگان کتاب های باربارا دی آنجلیس هستید و دوست دارید با او جلسات مشاوره داشته باشید، این کتاب برای شماست تا ۱۸ جلسه مشاوره مهم را با او سپری کنید. او در این کتاب کمک می‌کند تا با چالش‌های رابطه به‌درستی مواجه شوید.

هنگامی که همسرتان را از خود می‌رانید و پس می‌زنید به این معنی است که میان شما و او جدایی افتاده و دیوارهایی را میان خود ایجاد کرده‌اید. دفع کردن و از خود راندن به این معناست که ارتباط و پیوند شما به لحاظ احساسی عاطفی خدشه‌دار شده یا قطع شده است.

۶. تحول روح تجلی عشق

تحول روح، تجلی عشق از کتاب‌های بارابارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): فاطمه باغستانی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۴۲۴

ارتعاش و انرژی به چه معناست؟ چگونه خود را در معرض انرژی‌های خوب قرار دهیم؟ چگونه ارتعاش خود را پراکنده می‌کنیم؟ در این کتاب پاسخ‌های مفصلی از باربارا دی‌ آنجلیس به این سؤالات و دیگر جزئیات بُعد معنوی و علمی ارتعاش و انرژی را می‌خوانیم. اگر سؤال‌های زیادی دراین زمینه‌‌ها دارید، مطالعه ‌این کتاب دید روشنی به شما خواهد داد.

اینکه امروز در جست‌وجو هستید به این معناست که چیزی را یافته‌اید. کاوش شما در عمل، بیداری درونی شماست. اندیشه بیداری یعنی در مسیر درست خانه قرار گرفته‌اید و گم‌شدن‌ها پایان یافته است.

۷. آیا تو آن گمشده‌ام هستی؟

آیا تو آن گمشده ام هستی از کتاب‌های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۵۱۹

«آیا تو آن گمشده‌ام هستی؟» کمک می‌کند تا در اوج احساسات پرتلاطم ناشی از عشق، درست و آگاهانه برای رابطه عاطفی خود تصمیم بگیرید. نویسنده در این کتاب ضمن تعریف و توصیف عشق، راهکارهایی برای درک درست عشق و مواجه درست با آن ارائه می‌کند. اگر در رابطه خود احساس سردرگمی می‌کنید یا در دام احساسات خود افتاده‌اید، این کتاب برای شماست تا آگاهانه با آنها مواجه شوید.

به‌محض اینکه اجازه دهیم عشق روحمان را لمس کند، از موهبت‌های آن بهره‌مند خواهیم شد و عشق به‌گونه‌ای متفاوت ما را متحول می‌سازد.

۸. رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند

رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند از کتابهای باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۶۸۸

این اثر حاصل سال‌ها مشاوره و گفت‌وگوی نویسنده با زوج‌های مختلف در اتاق درمان است. دکتر باربارا دی آنجلیس در این کتاب به خانم‌هایی که رابطه عاطفی را تجربه می‌کنند کمک می‌کند تا شریک عاطفی خود را بهتر بشناسند.

زمانى که شما با نیش و کنایه و عواطف و نیازهاى همسرتان پاسخ مى‌دهید، او همین احساس را پیدا مى‌کند و گمان مى‌کند که به او توهین شده است. زمانى که قصد دارید رابطه‌ بین خود و همسرتان را به تمسخر بگیرید، به خود یادآورى کنید که او همان زنى است که دوستش دارید و او مى‌خواهد درباره موضوعى مهم با شما صحبت کند و فرقى نمى‌کند که این موضوع براى شما مهم باشد یا خیر.

۹. رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند

رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند از کتاب‌های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): هادی ابراهیمی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۳۸۴

شناخت و درک نیازهای شریک عاطفی لازمه داشتن رابطه عاطفی سالم است. این کتاب مجموعه‌ای از نکات و توصیه‌هایی است که به مردان برای شناخت بیشتر و بهتر زنان کمک می‌کند. اگر درک کافی از شریک عاطفی‌تان ندارید و رفتارها و نیازهایی او به‌نظرتان عجیب‌اند، این کتاب برای شماست تا با درک بیشتر او به رشد رابطه عاطفی‌تان کمک کنید.

شما یک چیز می‌گویید، آنها چیز دیگری می‌فهمند. شما سعی در بیان و ابراز کنجکاوی خود دارید، آنها این تلاشتان را با انتقادی گزنده اشتباه می‌پندارند. هنگامی که به ارتباط آنها با خودتان خیره می‌شوید، تفاوت‌های میان شما و آنها به مراتب بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

۱۰. چگونه به اینجا رسیدم؟

چگونه به اینجا رسیدم؟ از کتاب های باربارا دی آنجلیس

مترجم (پیشنهاد کاربران): اعظم عزیزی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نسل‌ نواندیش
تعداد صفحه: ۳۶۵

نحوه مواجهه با چالش‌ها، سردرگمی‌ها و موانع مسیر موفقیت موضوع اصلی این کتاب است. نویسنده ضمن توصیف موقعیت‌های احتمالی، راهنمایی‌های مفیدی ارائه می‌کند. اگر در مسیر شغلی، تحصیلی یا زندگی روزمره خود احساس سردرگمی دارید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا دست از سرزنش خود بردارید و بهترین واکنش لازم را نشان دهید.

شاید وقتی دیگر نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم، به سراغ کار واقعی خود آمده باشیم و وقتی دیگر نمی‌دانیم باید به چه راهی برویم، سفر واقعی خود را آغاز کرده باشیم.

شما بگویید

آیا تجربه خواندن کتابهای باربارا دی آنجلیس را داشته‌اید؟ کدام‌یک از کتاب‌های معرفی‌شده را به‌عنوان بهترین اثر این نویسنده به مخاطبان ما توصیه می‌کنید؟


در ادامه بخوانید: کتاب های رابرت گرین؛ ۷ کتاب خواندنی برای اثرگذاری بیشتر بر دیگران
منبع barbaradeangelis publishersweekly
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.