نکات مهم در فروش خانه؛ ۱۰ موردی که قبل از فروش خانه باید بدانید

2

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای فروش خانه، کافی است یک آگهی فروش منتشر و به یک مشاور املاک مراجعه کنند، سپس منتظر بمانند تا خریداران، خانه‌ی آن‌ها را بپسندند و کار تمام شود! درحالی‌که بسیاری از همین افراد، مدت‌ها پس از درج آگهی‌های فراوان و سپردن خانه به تعداد زیادی از مشاوران املاک هنوز هم با مشکل فروش خانه‌شان مواجه هستند. آنها می‌بینند که خریداران پس از بازدید از خانه می‌روند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند! اما مشکل از کجاست؟ همراه ما باشید تا نکات مهم در فروش خانه را با شما درمیان بگذاریم.

مهم‌ترین نکته در فروش خانه، چگونگی نشان‌دادن آن به خریداران و جذب آنها است. بنابراین، مشکل کسانی که خانه‌شان فروش نمی‌رود، نداشتن اطلاعات کافی و رعایت‌نکردن نکات مهم در فروش خانه است. در این مطلب، به ۱۰ مورد از مهم‌ترینِ این نکات اشاره خواهیم کرد که با رعایت آنها می‌توانید هرچه سریع‌تر خانه‌تان را با قیمت مناسب به‌فروش برسانید.

۱۰. خانه را به مزایده بگذارید

نکات مهم در فروش خانه - خانه را به مزایده بگذارید

رونیکس

ابتدا به این فکر کنید که آیا حاضر به ریسک‌کردن هستید؟ یکی از راهکارهای فروش خانه در بازار راکد امروز «به‌مزایده‌گذاشتن» آن است. البته این کار کمی دل‌وجرئت می‌خواهد. اگر حاضر به پذیرش این ریسک هستید، ابتدا نقاط مثبت و ارزشمند خانه‌تان را بسنجید و قیمت واقعی آن را محاسبه کنید. سپس آن را با ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت اصلی به‌مزایده بگذارید. می‌توانید این کار را از طریق وب‌سایت‌های معتبر یا بنگاه‌های مخصوصِ مزایده انجام بدهید. پس از آن باید به‌صورت ناشناس یک قیمت پایه و کمی بالاتر برای آن پیشنهاد کنید. خواهید دید که این کار در خریداران، هیجان و جنب‌وجوش پدید می‌آورد و در نهایت قیمت اصلی خانه یا بالاتر از آن را به‌دست خواهید آورد.

نگران نباشید، زیرا در صورت شکست هم مبلغ چندانی را از دست نخواهید داد. البته مبلغ پرداختی به بنگاه یا وب‌سایتی که با شما در این امر همکاری می‌کند هم، چندان زیاد نیست.

۹. کمدها و گنجه‌ها را تا حد امکان خالی کنید

معمولا یکی از اولویت‌های هر خریدار در خرید خانه، فضای کافی برای انبارکردن وسایل و لوازم منزل است. انباری، کمدها و گنجه‌ها اولین مکان‌هایی هستند که خریداران به آنها سرک می‌کشند و آنها را وارسی می‌کنند. سعی کنید از قبل، نیمی از وسایل و لوازم کمدها و کابینت‌ها را تخلیه کنید و بقیه را به‌طور مرتب‌ومنظم در آنها بچینید. درست است که با این کار، خریدار به این نتیجه می‌رسد که فضای کافی برای انبارکردن لوازمش در اختیار دارد، اما همواره در بیان اندازه‌ها و متراژ آپارتمان صداقت داشته باشید و حتی در اندازه‌گیری‌ قسمت‌های مختلف به خریداران کمک کنید.

۸. خانه را روشن و پرنور جلوه بدهید

تمیز کردن شیشه‌ها برای افزایش نور و روشنایی

پس از تایید موقعیت و محل خانه، آنچه بیشتر از سایر موارد در مراحل خرید خانه برای خریداران اهمیت دارد، نور و روشنایی آن است. پنجره‌ها را تمیز کنید و پرده‌ها را بکشید. لامپ‌های خانه را عوض کنید و درصورت امکان از لامپ‌های پرنورتر و قوی‌تر استفاده کنید. هر کاری انجام دهید تا خانه روشن‌تر و دل‌باز‌تر به‌نظر برسد.

۷. واسطه‌ی مناسب برای فروش انتخاب کنید

یک واسطه‌ی مناسب انتخاب کنید. واسطه باید اطلاعاتی کافی و به‌روز داشته باشد. از جریان بازار آگاه باشد و با بهره‌گیری از ابزار و فناوری‌های مناسب، راه‌کارها و مشاوره‌ی لازم برای فروش خانه‌تان را به شما ارائه کند. در همین راستا می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان از وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های خرید و فروش ملک نیز کمک بگیرید.

۶. حیوانات خانگی خود را در معرض دید خریداران نگذارید

شاید تصور کنید سگ، گربه یا یک حیوان خانگی بامزه می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند اما این‌طور نیست، زیرا همه‌ی خریداران، عاشق سگ و گربه نیستند. بسیاری از خریداران با دیدن ظرف غذای سگ یا گربه یا چسبیدن موها و پرزهای آنها به لباس‌شان به این نتیجه می‌رسند که خانه‌ی شما به‌اندازه‌ی کافی تمیز نیست. هنگامی آمدن خریدار، حیوان خانگی خود را به دوستان و آشنایان یا پانسیون‌ها بسپارید.

۵. تعمیرات را در حد معقول انجام دهید

نکات مهم در فروش خانه - تعمیرات در حد معقول انجام دهید

یکی از نکات مهم در فروش خانه، انجام تعمیرات لازم قبل از انتشار هرگونه آگهی است. اما این تعمیرات نباید به حدی باشند که پس از فروش خانه، قادر به جبران هزینه‌ی مصرف‌شده نباشید. از آنجا که معمولا خریدار تمایلی به خرج پول برای تعمیر خانه پس از خرید ندارد، تعدادی کار جزئی انجام دهید که نشان دهد خانه سالم است. به‌عنوان مثال کاغذ دیواری را عوض کنید، پرده‌ها را بشویید یا اگر خیلی کهنه هستند، آنها را عوض کنید (نیازی نیست گران‌قیمت باشند). اگر دستگیره‌ی درب‌ها و کابینت‌ها خراب یا رنگ‌ورورفته هستند، عوض‌شان کنید. لولای در و پنجره‌ها را بررسی کنید. شیارهای بین کاشی‌ها و موزاییک‌ها را تمیز و با خمیر مخصوص پر کنید. اگر شیرهای آب چکه می‌کنند، آنها را تعمیر کنید.

۴. خانه‌ی خود را از حالت ملک شخصی بیرون بیاورید

خانه‌ای که برای فروش گذاشته‌اید، باید حالت عمومی به خود بگیرد تا خریدار بتواند خودش را برای زندگی در آن تصور کند. عکس‌های خانوادگی، دفترچه یادداشت شخصی و دیگر لوازم شخصی‌تان را در کمدها و کشوها قرار دهید. مبلمان و تجهیزات خانه باید به‌گونه‌ای چیده شده باشند که فضای خالی خانه بیشتر به چشم بیاید. درصورتی‌که نمی‌توانید چیدمان وسایل و تجهیزات را تغییر دهید، از یک مشاور طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

۳. آشپزخانه برگ برنده‌ی شماست

اهمیت آشپزخانه در فروش خانه

آشپزخانه یکی از مکان‌های مهم در خانه است که خریدار به آن اهمیت زیادی می‌دهد. اگر آن را به بهترین شکل بازسازی کنید، درصد زیادی از پول‌تان را دوباره به‌دست خواهید آورد. سریع‌ترین و ارزان‌ترین نوع تعمیراتی که می‌توانید در آشپزخانه انجام دهید، عوض‌کردن رنگ دیوار، دستگیره‌ی کابینت‌ها و وسایل جانبی است. سعی کنید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید که خریدار بتواند آن را به هر شکلی که دوست دارد تجسم کند. آشپزخانه‌ای به سبک قدیمی، چندان برای خریدار جذاب نخواهد بود. می‌توانید تمام این هزینه‌ها را در قیمت نهایی خانه محاسبه کنید.

۲. همیشه آماده باشید

همیشه برای نشان‌دادن خانه به خریداران آمادگی داشته باشید. خریداران هیچ‌وقت از یک ماه قبل وقت نمی‌گیرند، بلکه خیلی ناگهانی برای بازدید از خانه می‌آیند. هرگز ظروف نشسته را در سینک ظرف‌شویی رها نکنید. حمام و توالت باید پاکیزه و خوش‌بو باشند. بررسی کنید گردوغبار و تار عنکبوت در گوشه‌وکنار خانه‌تان وجود نداشته باشد. شاید این موضوع تا مدتی شما را اذیت کند، اما این فقط تا زمان فروش خانه ادامه دارد.

۱. از نمای بیرونی خانه هم غافل نشوید

ایجاد حس مثبت با تغییر فضای بیرونی و ورودی خانه

خریداران از همان ابتدا و قبل از ورود به داخل، خانه‌تان را ارزیابی می‌کنند. بنابراین تصور نکنید نمای بیرونی خانه مهم نیست. حتی اگر داخل خانه فوق‌العاده باشد، باز هم باید به احساس اولیه‌ی خریدار اهمیت بدهید. نیازی نیست زیاد هزینه کنید. کافی است فضای بیرونی خانه را با گل‌های رنگارنگ زیبا و گیاهان نه‌چندان گران‌قیمت زینت دهید. ورودی‌های خانه نیز در احساس اولیه‌ی خریدار نقش دارند. معمولا بیشتر افراد در ورودی خانه، لباس‌ها و دسته‌کلیدها را قرار می‌دهند. اما هنگام فروش خانه، بهتر است در این محوطه، گلدان‌های کوچک یا یک نیمکت قرار داده شود.

شما چه پیشنهادها و ایده‌هایی دارید؟ آنها را با ما درمیان بگذارید.

اصول کسب ثروت را بیاموزید و عادت‌های افراد ثروتمند را در خود ایجاد کنید.



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. محمود می‌گوید

    فروش نقدی باشد با چک نباشد

    حتماباحضور وکیل حقوقدان ملک فروش رود

    دربنگاه معاملاتی مبایعنامه نوشته شود

    1. بهاره رضاجو می‌گوید

      سپاس از اطلاعاتی که با ما در میون گذاشتید.