کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان؛ چطور با کودک‌مان رابطه‌ سالمی داشته باشیم؟

0

برای اینکه با کودک‌تان بهتر و با عشق بیشتری ارتباط برقرار کنید و از ارتباط خود با کودک‌تان نتیجه بهتری بگیرید،‌ باید با روش‌های صحیح برقراری ارتباط با او آشنا باشید. کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان این روش‌ها را به شما یاد می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این کتاب، آنچه که در آن گفته شده و برای اینکه بدانید آیا این کتاب به کار شما می‌اید یا خیر، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات کتاب

  • نام اصلی کتاب: The 5 Love Languages of Children
  • نام کتاب به فارسی: ۵ زبان عشق برای کودکان
  • نویسنده: گری چپمن
  • سال انتشار: ۲۰۱۲

درباره‌ی کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان

به کمک «کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان» می‌توانید زبان عشق کودک خود را کشف کنید؛ طوری که خود او هم این مسئله را متوجه شود. دکتر گری چپمن و دکتر راس کمپل به شما کمک می‌کنند:

رونیکس
  • زبان عشق کودک خود را کشف کنید.
  • به کودک خود کمک کنید یادگیری موفقی داشته باشد.
  • از این زبان عشق استفاده کنید که اشتباهات کودک خود را تصحیح و او را بهتر تربیت کنید.
  • پایه و اساس عشقی بی‌قیدوشرط را برای کودک خود بنا کنید.

به‌علاوه به کمک این کتاب می‌توانید چندین نکته برای روش‌هایی عملی پیدا کنید که به زبان عشق کودک خود صحبت کنید. اول زبان اصلی کودک خود را پیدا کنید و بعد به آن زبان صحبت کنید؛ به این صورت می‌توانید رابطه‌ی قوی‌تری با کودک در‌حالِ‌رشد خود به‌وجود بیاورید.

«کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان» پنج زبان را برای کودک شما تعریف می‌کند که هرکدام از آنها ممکن است برای کودک شما مؤثر باشند:

  1. تماس فیزیکی: برای صحبت‌کردن به این زبان، آغوش و بوسه بهترین روش‌ها هستند، ولی راه‌های دیگری هم وجود دارند. مثلا پدر پسر یک‌ساله خود را به هوا می‌اندازد، دختر و پسر هفت ساله‌ی خود را می‌چرخاند و آنها بلندبلند می‌خندند. مادر پسر سه ساله‌اش را روی پایش می‌گذارد و برای او داستان می‌خواند.
  2. حرف‌های محبت‌آمیز: کلمات برای انتقال‌ عشق عالی هستند. کلمات محبت‌آمیز، تشویق و کلماتی که انرژی مثبت می‌هند، همه می‌گویند «به تو اهمیت می‌دهم». این کلمات مانند باران آرام و گرمی هستند که روی روح و روان کودک شما می‌نشینند و احساسات ارزشمندی و امنیت درونی او را بلوغ می‌بخشند. این کلمات تا آخر عمر با کودک شما می‌مانند و همراه او خواهند بود.
  3. وقت گذاشتن: وقتی برای کودک‌تان وقت می‌گذارید، به او توجه می‌کنید. وقت شما هدیه‌ای است که به کودک‌تان می‌دهید. این پیام را به کودک خود می‌دهید «تو اهمیت داری. دوست دارم برایت وقت بگذارم». این باعث می‌شود کودک‌تان احساس کند مهم‌ترین انسان دنیاست. احساس می‌کند واقعا او را دوست دارید و همه‌ی عشق و علاقه خود را به او می‌دهید.
  4. هدیه: هدیه‌دادن و هدیه‌گرفتن می‌تواند ابزار خیلی خوبی برای ابراز عشق باشد. این احساس نه‌تنها در زمان هدیه‌دادن یا هدیه‌گرفتن بلکه تا سال‌ها بعد از آن هم باقی می‌ماند. پرمعناترین هدیه‌ها به نماد عشق تبدیل می‌شوند و واقعا عشق شما را بیان می‌کند.
  5. انجام کاری برای آنها: برخی افراد حس می‌کنند انجام دادن کاری برای آنها اصلی‌ترین زبان عشق آنهاست. کاری که برای او انجام می‌دهید، نشان می‌دهد که دوستش دارید. وقتی کودک‌تان از شما می‌خواهد دوچرخه‌اش را تعمیر کنید یا برای عروسکش لباس بدوزید فقط نگران دوچرخه یا عروسک نیست، می‌خواهد به او عشق بورزید.

آیا این کتاب برای شماست؟

«کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان» برای کسانی است که می‌خواهند زمانی را برای خودشان داشته باشند. می‌خواهند در خانه آرامش بیشتری داشته باشند و می‌خواهند کاری کنند که کودک‌شان بهتر به حرف‌شان گوش کند و کمتر لجبازی کند؛ کسانی که می‌خواهند بدانند چرا کودکان‌شان چنین رفتاری دارد. درنهایت این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند رابطه‌ی سالم و پر از عشقی با کودک‌شان داشته باشند.

در حاشیه

چپمن علاوه بر «کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان» کتاب‌های دیگری با همین موضوع برای افراد مجرد و مردان نوشته است. همچنین «کتاب ۵ زبان عشق» او به زوج‌ها نشان می‌دهد که چطور به‌درستی به همسر خود عشق بورزند.

چپمن نویسنده، سخنگو و مشاور است که با اشتیاق به مردم کمک می‌کند تا رابطه‌های ماندگارتری داشته باشند. او نویسنده‌ی پرفروش مجموعه‌ی ۵ زبان عشق است و شرکت مشاوران ازدواج و زندگی خانوادگی را تأسیس کرده است. او به سرتاسر دنیا سفر می‌کند و سخنرانی می‌کند. برنامه‌های رادیویی او از بیش از ۴۰۰ ایستگاه پخش می‌شوند.


در ادامه بخوانید: کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن؛ کتابی برای مادرانی که کودکانی لجباز دارند
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.