کتاب مرا محکم در آغوش بگیر؛ کتابی برای تقویت و نجات یک رابطه عاطفی

0

شناسنامه‌ی کتاب

  • نام کتاب: Hold Me Tight
  • نام کتاب به فارسی: مرا محکم در آغوش بگیر
  • نویسنده: دکتر سو جانسون (Dr. Sue Johnson)
  • سال انتشار: ۲۰۰۸

درباره‌ی کتاب

تراپی عاطفی نوعی از تراپی زوجین است که بیشترین آمار موفقیت را در سال‌های اخیر داشته است. این موفقیت به‌خاطر این است که این تراپی رابطه‌ی عاشقانه را به‌صورت نوعی وابستگی می‌بیند. این نوع تراپی در ابتدا خیلی شناخته‌شده نبود، ولی حالا شواهد علمی هم از آن حمایت می‌کنند. در کتاب «مرا محکم در آغوش بگیر» دکتر سو جانسون برای اولین بار تراپی احساسی را به مردم معرفی می‌کند. جانسون در این کتاب به ما یاد می‌دهد که برای تقویت و نجات‌ یک رابطه‌ی احساسی باید رابطه‌ی احساسی را در امنیت کامل به‌وجود بیاوریم و آن را حفظ کنیم.

در کتاب «مرا محکم در آغوش بگیر» پیغام ساده است: لازم نیست یاد بگیرید بهتر بحث کنید، لازم نیست دوران کودکی خود را تحلیل کنید، حتی لازم نیست‌ کاری رمانتیکی انجام دهید؛ فقط باید بنیان احساسی رابطه‌ی خود را پیدا کنید. باید بفهمید که ازنظر عاطفی درست مانند یک کودک به همسر خود وابسته هستید و می‌خواهید او از شما حمایت کند و به شما آرامش دهد.

دکتر جانسون به شما یاد می‌دهد که تنها راه نجات رابطه این است که با یکدیگر روراست باشید، به احساسات یکدیگر پاسخ بدهید و رابطه‌ی عاطفی خود را از نو بسازید. او روی لحظات اساسی اصلی تمرکز می‌کند؛ از پیدا کردن مکالمه‌های مشکل‌ساز گرفته تا بخشیدن صدمات واردشده. او از این لحظات استفاده می‌کند تا مکالماتی را برای بهبودی رابطه برقرار کند. این مکالمات شما را به لحظات پراهمیت رابطه‌تان می‌رساند و به شما کمک می‌کند رابطه‌ی پایدار و ماندگار خود را از سر بگیرید.

رونیکس

آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند ارتباط معنی‌دار و سازنده‌ای را با همسر خود برقرار کنند؛ زوج‌هایی که می‌خواهند رابطه‌ی هماهنگ و پر‌هارمونی‌ای داشته باشند و به‌جای اینکه مثل دوقطب هم‌نام آهن‌ربا مدام ازهم جدا شوند، دوباره مثل روزهای اول به‌هم بپیوندند. این کتاب به زوجین یاد می‌دهد به‌جای ترسیدن از رابطه‌ی احساسی و وابستگی،‌ بدانند که خیلی هم خوب است که به همسر خود نیازمند و به او وابسته باشند.

در حاشیه

این کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین کتاب‌ها برای تراپی زوجین در قرن بیست‌و‌یکم توصیف شده است. دکتر سو جانسون تقریبا ۲۰ سال است که از این روش برای نجات زوج‌هایی که از او کمک می‌گیرند استفاده می‌کند. امروزه این یکی از موفق‌ترین روش‌های تراپی زوجین است.

یکی از کتاب‌های دیگر در این زمینه؛ کتاب «هفت اصل برای موفقیت در ازدواج» است که دکتر جان گاتمن نوشته است. همچنین کتاب «رسیدن به عشقی که می‌خواهید» نوشته‌ی هارویل هندریکس هم جزو بهترین کتاب‌ها در این زمینه است.

دکتر سو جانسون روان‌شناس بالینی و استاد و محقق برجسته در دانشگاه بین‌المللی آلیانت در سن دیاگو و دانشگاه اتاوا است. او یکی از بنیان‌گذاران اصلی تراپی احساسات‌محور است، روش او روان‌شناسانه و کوتاه‌مدت است و برای افراد، زوجین یا خانواده‌ها به‌کار می‌رود. در‌حال‌حاضر او روی زوجین کار می‌کند و برای آنها جلسات تراپی برگزار می‌کند.


در ادامه بخوانید: کتاب ۵ زبان عشق برای کودکان؛ چطور با کودک‌مان رابطه‌ سالمی داشته باشیم؟
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.