مراکز خرید پاتایا؛ ۱۱ مرکز تجاری شهر همیشه بیدار تایلند

0

پاتایا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تایلند است که بیشتر به‌خاطر سواحل زیبا و دل‌انگیزش شهرت دارد. اما از مراکز خرید متنوع آن نمی‌توان غافل شد. بعید به‌نظر می‌رسد که اگر به پاتایا سفر کردید، بخواهید همه‌ی وقت‌تان را در ساحل و خیابان‌های شلوغ و سرزنده‌ی آن بگذرانید! گشت‌وگذار در بازارهای محلی و مراکز خرید پاتایا می‌تواند در کنار تفریحات ساحلی بی‌نظیرش بسیار جذاب و مفرح باشد. پس درادامه شما را با معروف‌ترین مراکز خرید پاتایا و بازارهای محلی آن آشنا خواهیم کرد.

۱. سِنترال فِستیوال (Central Festival)

سِنترال فِستیوال واقع در جاده‌ی ساحلی، بلندترین مرکز خرید ساحل پاتایاست که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید پاتایا است. در این مرکز خرید بیش از ۳۰۰ فروشگاه در ۷ طبقه مشغول به‌کارند و برند های نام‌آشنایی مانند کالوین کلاین، اِچ‌اَند‌اِم، مارکس اَند اِسپِنسِر، نوتیکا و زارا را شامل می‌شوند.

رونیکس

مراکز خرید پاتایا - سِنترال فِستیوال

انواع برندهای لوازم دیجیتال ازجمله پاوِربای، کانن و سامسونگ نیز در این مرکز خرید شعبه دارند. ضمنا اگر غذاهای تایلندی با ذائقه‌تان جور نیست، خیال‌تان راحت که در اینجا به غذاخوری‌های متنوع‌تری دسترسی خواهید داشت. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به سالن سینما و باشگاه بولینگ اشاره کرد. مابقی ساختمان سِنترال فِستیوال هم به هتل هیلتون پاتایا اختصاص دارد.

ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

۲. رویال گاردِن پلازا (Royal Garden Plaza)

مراکز خرید پاتایا - رویال گاردِن پلازا

هرچه سِنترال فِستیوال بلند است، رویال گاردِن پلازا واقع در انتهای جنوبی جاده‌ی ساحلی پاتایا وسعت عرضی دارد. ساختمان این مرکز خرید با آن هواپیمای قرمز و بالن زردی که از سقفش بیرون زده است در میان سایر ساختمان‌های اینجا بسیار جلب توجه می‌کند. این هواپیما و بالن از وجود موزه‌ی ریپلی در طبقه‌ی بالای این مرکز خبر می‌دهند که دیدنی‌های عجیب‌وغریبی دارد. سه طبقه‌ی دیگر این مرکز خرید از فروشگاه‌های برند مانند لیوایز، اِسپریت، فون داچ و کانوِرس تشکیل شده است. در اینجا همچنین گزینه‌های متنوعی برای خرید سوغاتی، زیورآلات و لوازم دیجیتال وجود دارد و در سمت ساحلی مرکز خرید نیز می‌توانید به انواع فست‌فود و رستوران دسترسی داشته باشید.

ساعات کاری:۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

۳. بازار شناور (Floating Market)

مراکز خرید پاتایا - بازار شناور

بازار شناور پاتایا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی واقع در منطقه‌ی جومتین و مکان مناسبی به‌ویژه برای خرید سوغاتی است. اینجا درواقع نمونه‌ی بازسازی‌شده‌ی بازارهای شناور معروف بانکوک است و در آن پوشاک، زیورآلات و صنایع‌دستی متنوعی به‌فروش می‌رسند. همچنین می‌توانید با قایق‌های کوچک در اطراف دهکده گردش کنید و با فرهنگ بومی اینجا بیشتر آشنا شوید. اگر از این بازار دیدن کردید، بازدید از غرفه‌های شناورِ عرضه‌ی غذاهای تایلندی را نیز فراموش نکنید.

ساعات کاری:۱۰ صبح تا ۱۱ شب

۴. اوتلِت مال (Outlet Mall)

مراکز خرید پاتایا - اوتلِت مال

outlet مال پاتایا نیز در منطقه‌ی جومتین قرار دارد و از یک ساختمان سرپوشیده و یک محوطه‌ی روباز تشکیل شده است. اینجا به‌خاطر تخفیفات فوق‌العاده‌اش معروف است و حتی گاهی مرز تخفیفات به ۷۰ درصد هم می‌رسد که برای برنددوستان اتفاق شگفت‌انگیزی است. برندهای نام‌آشنایی مانند نایکی، تیمبِرلَند، لاکوست، آدیداس، لیوایز، سامسونیت و بسیاری برندهای شناخته‌شده‌ی دیگر در اینجا شعبه دارند. چند رستوران نیز در این مرکز خرید مستقرند که با اینکه تعدادشان زیاد نیست، درست مثل خود فروشگاه‌های اینجا کیفیت بالا اما قیمت‌ پایینی دارند.

ساعات کاری:۱۰ صبح تا ۱۰ شب

۵. میموسا (Mimosa)

مراکز خرید پاتایا - میموسا

میموسا واقع در منطقه‌ی جومتین در جاده‌ی سوکومْویت قرار دارد و شبیه‌سازی‌شده‌ی دهکده‌ی فرانسوی کولمار است. در اینجا علاوه‌بر بازدید از بناهای سبک رنسانس، آسیاب بادی، آب‌راه‌ها و فواره‌ی موزیکال می‌توانید در بیش از ۳۰۰ فروشگاه عرضه‌ی سوغاتی، پوشاک، زیورآلات و صنایع‌دستی گردش کنید. همه‌ی اینها در کنار اجراهای خیابانی و پارک بازی فانلَند باعث شده‌اند که اینجا مکانی تفریحی برای کل اعضای خانواده باشد.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

۶. سِنترال سِنتِر (Central Center)

مراکز خرید پاتایا - سِنترال سِنتِر

مرکز خرید سِنترال سِنتِر در شمال پاتایا واقع است و آن را به‌خاطر وجود سوپرمارکت بزرگ بیگ سی به‌اسم «بیگ سی نورث» نیز می‌شناسند. این مرکز خرید دارای محوطه‌ای سرسبز با بیش از ۱۳۰ فروشگاه است که شامل برندهای نام‌آشنا نیز می‌شوند و محصولات متنوعی از پوشاک و اکسسوری گرفته تا لوازم دیجیتال در آنها به‌فروش می‌رسد. از دیگر امکانات این مرکز خرید پاتایا می‌توان به وجود سینما و مجموعه‌ی دل‌پذیری از رستوران‌های محلی و بین‌المللی اشاره کرد.

ساعات کاری:۹ صبح تا ۱۱ شب

۷. مایک شاپینگ مال (Mike Shopping Mall)

مراکز خرید پاتایا - مایک شاپینگ مال

در مایک شاپینگ مال واقع در جنوب پاتایا حتما از قیمت‌ها متعجب خواهید شد. اگرچه برندهایی مثل مِیبِلین، نایک و پییِر کاردین در اینجا فروشگاه دارند، بیشتر مغازه‌ها محصولات غیربرند یا با برندهای تقلبی می‌فروشند. پس اگر به‌دنبال سوغاتی‌های ارزان‌قیمت هستید، حتما سری به اینجا بزنید. همچنین در طبقه‌ی آخر این مرکز خرید یک استخر روباز و کافه‌ی کوچک با چشم‌انداز ساحل وجود دارد. بسیاری از غذاخوری‌های محلی ارزان نیز، هم در داخل و هم در اطراف این مرکز خرید مستقرند.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

۸. وان تامبون، وان پروداکت (One Tambon, One Product)

مراکز خرید پاتایا - وان تامبون، وان پروداکت

سوغاتی‌هایی که در وان تامبون، وان پروداکت واقع در منطقه‌ی ناکلوآ فروخته می‌شوند (تامبون از تقسیم‌بندی‌های منطقه‌ای تایلند است، مثل شهر یا روستا) ساخته‌ی دست خود محلی‌ها هستند و در کارخانه تولید نشده‌اند، به همین خاطر ارزش و اصالت بالایی دارند. این نمایشگاهِ ۱۵۰۰ مترمربعی درواقع به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان محلی احداث شده است و محصولات متنوعی از کالاهای کوچک مانند صابون گرفته تا کالای بزرگ مانند مبلمان در آن به‌فروش می‌رسند. تمامی این محصولات هنرمندی و مهارت بالای سازندگان‌شان را نشان می‌دهند و قیمت‌هایشان نیز تقریبا معقول و به‌صرفه است.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

۹. بازار شبانه‌ی تِپراسیت رود (Thepprasit Road Night Market)

مراکز خرید پاتایا - بازار شبانه‌ی تِپراسیت رود

بازار شبانه‌ی تِپراسیت رود واقع در منطقه‌‌ی جومتین یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای محلی و مراکز خرید پاتایا است که به‌اسم «کانکِها تِپراسیت مارکت» نیز شناخته می‌شود. ازجمله محصولاتی که در این بازار به‌فروش می‌رسند عبارت‌اند از پوشاک، زیورآلات، اکسسوری موبایل، لوازم آرایش، اسباب‌بازی، سوغاتی و صد البته غذاهای تایلندی. همان‌طور که از همچین بازارهایی انتظار می‌رود، بیشتر محصولاتش اصل نیستند. اما در میان این همه تنوع می‌توانید محصولات غیربرند خوب هم پیدا کنید و اگر چانه‌زدن بلد باشید قیمت‌های خوبی نصیب‌تان خواهد شد.

۱۰. بازار شبانه‌ی پاتایا (Pattaya Night Bazaar)

مراکز خرید پاتایا - بازار شبانه‌ی پاتایا

بازار شبانه‌ی پاتایا واقع در جنوب شهر برخلاف خیلی دیگر از بازارهای شبانه‌ی اینجا دارای فضایی سرپوشیده با تهویه‌ی مناسب و غرفه‌های گردشگرپسند است. به‌ اینجا «بازار ساخت تایلند» هم می‌گویند و هر چیزی که معمولا در چنین بازارهایی به‌چشم می‌خورد مثل پوشاک، سوغاتی، اکسسوری موبایل و گجت‌های الکتریکی کوچک در اینجا هم پیدا می‌شوند. اما شاید قیمت‌ برخی کالاها اندکی از قیمت‌های سایر بازارهای خیابانی تایلند بیشتر باشد که آن هم با وجود پیاده‌روهای پهن بین غرفه‌ها و هوای خنک داخلش می‌ارزد.

ساعات کاری: ۸ صبح تا ۱۱ شب

۱۱. پاتایا اَوِنیو (Pattaya Avenue)

مراکز خرید پاتایا - پاتایا اَوِنیو

در پاتایا اونیو می‌توانید هم از برندهای بین‌المللی و هم از برندهای محلی خرید کنید. برندهایی ازقبیل آدیداس، کوئیک‌سیلوِر بیشتر در طبقات بالا مستقرند و طبقات پایین به برندهای محلی و سوپرمارکت اختصاص دارد. این مرکز خرید دارای طراحی مدرن روباز و انواع رستوران‌ها برای سلیقه‌های مختلف است. در اینجا یک سینما و باشگاه بولینگ نیز وجود دارد که تا دیروقت باز هستند و به بازدیدکنندگان خدمات می‌دهند.

ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب


در ادامه بخوانید: مراکز خرید بانکوک؛ ۷ مکان دیدنی برای عاشقان مد و غذا

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع bangkok bangkok
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.