معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های سلامتی و تناسب اندام

0

بیشتر ما زمان زیادی را با تلفن خود می‌گذرانیم. اگر اسکرول کردن روی گوشی یک ورزش المپیکی بود تا حالا حتما یک مدال برده بودیم! اگر فکر می‌کنید گشت زدن در فضای مجازی یا بازی کردن و چت کردن، تنها کاری است که با گوشی موبایل‌تان می‌توانید انجام بدهید، در اشتباه هستید. باور کنید تلفن‌ همراه‌تان می‌تواند به شما کمک کند زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشید، فقط باید بدانید کدام اپلیکیشن را دانلود کنید. قبل از اینکه خود را گرفتار شلوغی بازار اپلیکیشن‌ها بکنید، بهتر است به فهرستی که ما برایتان تهیه کرده‌ایم نگاهی بیندازید.

تناسب اندام

۱. اپلیکیشن Couch to 5K

اگر می‌خواهید دویدن را شروع کنید، اما نمی‌دانید باید از کجا و چطور به آن بپردازید، این اپلیکیشن پاسخگوی نیاز شماست. یک برنامه‌ی ورزشی ۸ هفته‌ای به‌صورت رایگان دراختیار شما قرار می‌گیرد تا با سه روز تمرین در هفته، خود را برای مسابقات ماراتُن آماده کنید.

رونیکس

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۲. اپلیکیشن Blogilates

شما در این اپلیکیشن به تمام ویدئوهای ورزشی Cassey Ho که مربی مشهوری است دست پیدا می‌کنید. همین‌طور یک انجمن آنلاین و تقویم تمرینی ماهانه نیز دراختیار شما خواهد بود.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: روزانه چقدر ورزش نیاز داریم

۳. اپلیکیشن Zombies, Run

وقتی قرار باشد در هر مرحله از دویدن یک مأموریت را به پایان برسانید، این کار جالب‌تر خواهد شد. مأموریت شما جمع‌آوری تعدادی اقلام و محافظت از انسان‌ها در قبال زامبی‌ها است. دلیل خیلی خوب وجود دارد که این اپلیکیشن به‌مدت دو هفته به بهترین اپلیکیشن تناسب اندام در آیتونز تبدیل شده بود.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۴. اپلیکیشن Fitnet

این اپلیکیشن برای افرادی است که وقت رفتن به باشگاه را ندارند. در این اپلیکیشن، برنامه‌های تمرینی ۵-۷ دقیقه‌ای را مشاهده می‌کنید که نیازمند صرف زمان زیادی هم نیستند. همین‌طور می‌توانید به کمک این اپلیکیشن سلفی‌های خیلی خوبی هم بگیرید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: بهترین ورزش‌ برای لاغری چیست؟

۵. اپلیکیشن Sworkit

در این اپلیکیشن انواع ورزش‌ها مثل حرکات قدرتی، یوگا، تمرین های هوازی و کششی را از ۵ دقیقه تا یک ساعت پیدا خواهید کرد. اگر پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام بدهید می‌توانید تمرینات شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت کنید که با تکرار و تمرکز روی قسمت‌های مشخصی از بدن انجام دهید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۶. اپلیکیشن Motion Traxx

گوش کردن به موسیقی می‌تواند لذت بیشتری به برنامه ورزشی شما بدهد، اما تنظیم یک فهرست آهنگ خوب کار مشکلی است. این اپلیکیشن در اینجا به کار شما می‌آید. این سرویس برنامه‌های بهترین مربیان را با موسیقی تلفیق کرده تا بتوانید در هر فاز تمرین خود به بهترین موسیقی گوش بدهید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: تاثیرات عجیب موسیقی روی عملکرد شما

۷. اپلیکیشن StrongLifts 5×5

اپلیکیشن StrongLifts 5x5

دیگر نیازی به حمل کاغذ و مداد در باشگاه ندارید. این اپلیکیشن، تمرینات، تعداد تکرارها و زمان‌های استراحت بین سِت‌ها را ثبت می‌کند. بنابراین می‌توانید فقط روی انجام صحیح تمرینات تمرکز کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۸. اپلیکیشن Strava Running and Cycling

اگر دوچرخه‌‌سوار یا دونده‌ی ماهری هستید، به وسیله‌ای نیاز دارید که آخرین رکوردهای شما را ثبت کند؛ هیچ اپلیکیشنی به‌اندازه‌‌ی این اپلیکیشن چنین امکاناتی ندارد. این سرویس فاصله طی‌شده، سرعت، ارتفاع، کالری سوزانده‌شده، ضربان و قدرت قلب را ثبت می‌کند. در انتها نیز تمام این اطلاعات را درون یک نمودار گرافیکی زیبا ثبت می‌کند و به شما نشان می‌دهد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: ورزش اسپینینگ چیست و چه دلایلی برای انتخاب آن وجود دارد

۹. اپلیکیشن Spotify Running

شاید اپلیکیشن خود اسپاتیفای را روی گوشی خود داشته باشید. اما این سرویس، سرعت شما را می‌سنجد و آهنگ و قدرت صدا را با توجه به آن تنظیم می‌کند.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۱۰. اپلیکیشن Yonder

این اپلیکیشن درست مثل سرویس (Yelp) می‌ماند. بااین‌تفاوت که در آن هزاران مسیر مختلف برای دویدن، دوچرخه‌سواری و اسکی پیدا می‌کنید که ده‌ها نفر آن را بازبینی کرده‌اند.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۱۱. اپلیکیشن Daily Yoga

با این سرویس هرگز از یوگا خسته نخواهید شد. نمایش بیش از ۵۰ کلاس که به‌صورت اچ‌دی فیلم‌برداری شده‌اند، دراختیار شما قرار دارد که هر جلسه روی یک موضوع خاص تمرکز دارد: افزایش انعطاف پذیری بدن یا افزایش قدرت قسمت میانی بدن. همچنین مجموعه‌ای از ۵۰۰ حرکت یوگا دراختیار شما قرار دارد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: چه علمی پشت ورزش یوگا وجود دارد

۱۲. اپلیکیشن Yoga Wake Up

چه راه بهتری برای شروع صبح به‌غیر از انجام یک جلسه کوتاه یوگا؟ این سرویس، جلسات ۱۰ دقیقه‌ای یوگا را برای زمان بیدار شدن از خواب پیشنهاد می‌دهد. هر جلسه متفاوت است. بعضی جلسات روی مدیتیشن تمرکز دارد و بعضی دیگر دارای اهداف خاصی هستند. یوگا با کمک این سرویس خیلی آسان‌تر شده است.

لینک دانلود آی‌او‌اس

۱۳. اپلیکیشن Nike+ Training Club

این اپلیکیشن تمام چیزهایی که از یک سرویس عالی انتظار دارید ارائه می‌کند؛ برنامه‌های ورزشی طراحی‌شده توسط مربیان درجه ۱، برنامه‌های ورزشی با قابلیت شخص‌سازی، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری برای مقایسه خود با دیگران و یک رابط کاربری خیلی خوب.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۱۴. اپلیکیشن Endomondo

تمرینات کاردیو می‌تواند به‌سرعت خسته‌کننده و تکراری شود. به‌همین‌دلیل این برنامه خیلی خوب و کارآمد است. شما باید هدف خود از دویدن، پیاده روی یا دوچرخه‌سواری را وارد کنید؛ مربی مجازیِ اپلیکیشن تضمین می‌کند که شما در مسیر درست قرار داشته باشید. خیلی خوب است که با خودتان رقابت کنید، اما چه بهتر که بتوانید خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: لاغری با پیاده روی؛ برای کاهش وزن چقدر باید راه رفت؟

۱۵. اپلیکیشن Freeletics

به‌دنبال برنامه‌های ورزشی برپایه وزن بدن هستید؟ این سرویس بیش از ۹۰۰ حرکت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای دارد. فرقی نمی‌کند که در آشپزخانه، مترو یا دفتر کار باشید، درهرصورت قادر خواهید بود از این سرویس استفاده کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

غذا و تغذیه

۱۶. اپلیکیشن Fooducate

این سرویس، خرید کردن از فروشگاه‌ها را جالب‌تر می‌کند. اپلیکیشن را باز کنید و بارکد مواد غذایی را اسکن کنید؛ به‌سرعت متوجه می‌شوید که این ماده‌ی غذایی چقدر سالم است! این سرویس، خواب، خلق‌وخو و سطح گرسنگی شما را نیز پیگیری می‌کند. با تحلیل این داده‌ها به شما توصیه‌هایی براساس اهداف سلامتی و تناسب اندام‌تان می‌دهد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: بهترین و سالم‌ترین عادات غذایی در دنیا

۱۷. اپلیکیشن ShopWell

سرویس‌های زیادی در بخش شمارش کالری وجود دارد، اما این سرویس بهتر عمل کرده است. همه‌چیز در این سرویس تنظیم می‌شود. شما باید اطلاعات وزن، قد، سن و آلرژی‌هایی که دارید، وارد کنید. سپس هر ماده غذایی براساس سالم بودن آنها برای شما، امتیازگذاری می‌شود. هرقدر به عدد ۱۰۰ نزدیک باشد، بهتر و مفیدتر است. این سرویس خدماتی حتی محصولات مشابه و سالم‌تر را هم به شما پیشنهاد می‌کند.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۱۸. اپلیکیشن SideChef

اپلیکیشن SideChef

خب! شما آماده هستید تا دستورات جدید غذایی را امتحان و اجرا کنید، اما توجه به دستورات غذایی، درحالی‌که دست‌های شما به مواد غذایی آغشته هستند، کار سختی خواهد بود. اینجاست که این سرویس با کمک فرامین صوتی به کمک شما می‌آید. اگر سرعت دستورات صوتی خیلی زیاد است، می‌توانید آن را روی تکرار قرار دهید؛ بدون اینکه نیاز باشد تلفن خود را کثیف کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۱۹. اپلیکیشن mySugr

اغلب افراد نمی‌دانند که دیروز ناهار چه غذایی خورده‌اند، اما افراد مبتلا به دیابت باید به مواد غذایی‌ای که می‌خورند توجه کنند، چراکه می‌تواند روی سطح قند خون آنها تأثیر بگذارد. سخت است که همه اینها را به حافظه سپرد یا روی کاغذ ثبت کرد. این اپلیکیشن چنین کاری را برای ما آسان کرده است. این سرویس مشخص می‌کند که از مصرف چه خوراکی‌هایی خودداری کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: رابطه چاقی و دیابت چیست؟

۲۰. اپلیکیشن Thrive Market

خرید مواد غذایی سالم هیچ‌وقت به این آسانی و ارزانی نبوده است. این سرویس درواقع بازار مواد غذایی طبیعی و ارگانیک است. با پرداخت حق عضویت سالانه می‌توانید به پیشنهادهای شگفت‌انگیز خیلی خوبی دسترسی پیدا کنید. این سرویس، خرید کردن روزانه را آسان می‌کند و مواد غذایی را هر وقت که سفارش بدهید به دست شما می‌رساند.

لینک دانلود آی‌او‌اس

۲۱. اپلیکیشن Rise

همه ما هزاران بار به خود قول داده‌ایم که فقط مواد غذایی سالم مصرف کنیم؛ این سرویس هم به شما کمک می‌کند تا سر قول خود بمانید. این سرویس شما را به متخصص تغذیه متصل می‌کند؛ شما نیز هر روز باید تصویر مواد غذاییِ مصرفی‌تان را برای کارشناس بفرستید. بنابه هدف مخصوص‌تان (کاهش وزن، افزایش قدرت و…) متخصص به شما کمک می‌کند.

لینک دانلود آی‌او‌اس

۲۲. اپلیکیشن MyFitnessPal

این سرویس محبوب‌ترین اپلیکیشن در زمینه تناسب اندام و سلامتی در دنیاست. دیتابیس این اپلیکیشن حاوی بیش از ۶ میلیون ماده غذایی است که کار دنبال کردن رژیم را آسان‌تر می‌کند. مهم نیست هدف شما چربی سوزی یا عضله سازی است؛ این سرویس به کمک شما می‌آید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: تکنیک‌های نوین چربی سوزی و عضله سازی

۲۳. اپلیکیشن Lifesum

آیا به مواد پُر از شکر و فست فود علاقه دارید؟ به‌نظر می‌رسد به تغییر کلی در سبک زندگی خود نیاز دارید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. اما این سرویس، تغییراتی کوچک و مرحله‌به‌مرحله ایجاد می‌کند. شما هدفی مثل کاهش یا افزایش وزن را انتخاب می‌کنید؛ این سرویس به شما یادآوری می‌کند تا مثلا آبِ بیشتری بنوشید، رژیم غذایی بهتری بگیرید و… . همچنین این اپلیکیشن با نموداری ساده، مراحل پیشرفت را به شما نشان می‌دهد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۲۴. اپلیکیشن DietBet

این سرویس از شما می‌خواهد تا پول خود را روی کاهش وزن‌تان شرط‌بندی کنید. کاربران چالش خود را انتخاب می‌کنند؛ مثلا شرط می‌بندند که در ۴ هفته نزدیک به ۴ یا ۱۰ درصد وزن خود را کاهش دهند. داور سرویس این فرایند را نظارت می‌کند و جایزه بین نفراتِ پیروز در گروه‌تان تقسیم می‌شود.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۲۵. اپلیکیشن Noom Coach

رژیم گرفتن می‌تواند پیچیده باشد. وقت بررسی کردن مغذی‌ها را برای رژیم غذایی ندارید؟ وقت آن رسیده که این اپلیکیشن را دانلود کنید. برخلاف سایر سرویس‌های کالری‌شمار این اپلیکیشن از سیستم راهنمای رنگی استفاده می‌کند (سبز به‌معنای خوب، قرمز به‌معنای بد). شما می‌توانید به چالش‌هایی که سایر کاربران مطرح می‌کنند ملحق شوید تا برای رسیدن به اهداف سلامتی خود انگیزه پیدا کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

مغز و ذهن

۲۶. اپلیکیشن Deep Sleep With Andrew Johnson

آیا سردرگم هستید و نمی‌توانید به‌راحتی بخوابید؟ شاید صدای یک مجری خوش‌صدا بتواند در مدیتیشن راهنمای شما باشد و کمک کند تا بهتر استراحت کنید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: ۱۰ ترفند ساده برای اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد

۲۷. اپلیکیشن Meditation Studio

اپلیکیشن Meditation Studio

راهنماهای بسیاری برای دریافت مدیتیشن وجود دارد، اما به‌جای اینکه فقط تمرینات کلی را درمورد کسب آرامش (ریلکس کردن) دریافت کنید، از مدیتیشن‌های ارائه شده در این سرویس که براساس نیازهای شماست (درمان استرس و اضطراب و داشتن احساس خوشحالی) بهره‌مند شوید.

لینک دانلود آی‌او‌اس


حتما بخوانید: آموزش مدیتیشن برای تازه‌کارها با ۲۰ نکته عملی

۲۸. اپلیکیشن Talkspace

اگر نمی‌توانید از پسِ هزینه‌های جلسات مشاوره با روان‌شناس بربیایید، این اپلیکیشن، کار را برای شما آسان کرده است. شما با بهره‌گیری از این اپلیکیشن می‌توانید با هزینه‌ی پایین، با یک متخصص درارتباط باشید. آنها همچنین خدماتی برای افراد متأهل دارند. همه این کارها را می‌توانید وقتی توی خانه نشسته‌اید، انجام بدهید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۲۹. اپلیکیشن Happify

این سرویس مثل یک باشگاه بدن‌سازی برای بهبود و حفظ سلامتی عاطفی شماست. پس از ورود به اپلیکیشن، شما به قسمتی هدایت می‌شوید که براساس نیازهای شماست. هر قطعه را یک متخصص با آخرین روش‌های عملی روز طراحی کرده است و شامل فعالیت‌های روزانه مثل بازی‌ها و مدیتیشن‌های ذهنی و ارزیابی‌های گوناگون است.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس


حتما بخوانید: ۹ راهکار برای بهبود سلامت روان

۳۰. اپلیکیشن Relationup

لحظاتی وجود دارد که همه نیازمند شنیدن نصیحت درمورد رابطه خودمان هستیم. اغلب رو به یک دوست می‌کنیم، اما گاهی اوقات باید کار بزرگ‌تری انجام بدهیم. این سرویس همان کار بزرگ‌تر است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا به یکی از بهترین مشاوران پیام بدهید که هزینه آن نیز کمتر از مراجعه به یک روان‌شناس است. مشاوران در تمام طول شبانه‌روز دردسترس هستند و می‌توانند درمورد هر مشکلی مثل طلاق تا مشکلات خانوادگی به شما کمک کنند. مکالمه اول شما رایگان است و می‌توانید با پرداخت ۱۲ دلار برای ۱۵ دقیقه به آن ادامه بدهید.

لینک دانلود آی‌او‌اس

۳۱. اپلیکیشن Cups7

گاهی‌اوقات فقط می‌خواهید حرف بزنید؛ این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا ساعت ۳ بعد از نیمه‌شب بدون بیدار کردن دوستان‌تان این نیازتان را رفع کنید. این سرویس، شما را به افرادی که به‌صورت حرفه‌ای کارشان گوش دادن به بقیه است، متصل می‌کند. حالا می‌توانید با کسی صحبت کنید که احساسات شما را قضاوت نمی‌کند و می‌تواند هم‌صحبت خوبی باشد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

سلامتی کلی

۳۲. اپلیکیشن HealthTap

دفعه بعد که درباره مسائل مربوط به پزشکی نگرانی داشتید، از گوگل استفاده نکنید. این سرویس برای این کار طراحی شده است. این اپلیکیشن، سؤالات شما را به مجموعه‌ای از پزشک‌ها می‌فرستد و بعد از چند ساعت، یک نفر پاسخ‌گوی شما خواهد بود. در این سرویس، شما کتابخانه‌ای در مورد بیماری‌ها در اختیار دارید. بنابراین به‌راحتی می‌توانید نشانه‌های بیماری را تشخیص بدهید و دنبال درمان بگردید. با پرداخت حق عضویت می‌توانید به‌صورت نامحدود با پزشک‌ها چت ویدئویی داشته باشید.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۳۳. اپلیکیشن Start

اگر افسردگی دارید، ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوانید درمان مناسبی برای افسردگی خود پیدا کنید که برای شما نتیجه‌بخش باشد. در این اپلیکیشن، تست‌های افسردگی و برنامه‌هایی به‌منظور نظارت بر رشد و درمان‌تان پیدا خواهید کرد. همچنین به اطلاعات مفید برای درمان مشکلات خود که افراد متخصص آن را ارائه کرده‌اند، دسترسی پیدا می‌کنید.

لینک دانلود آی‌او‌اس


حتما بخوانید: کتاب با تغییر مغزتان زندگی‌ خود را متحول کنید؛ درمان افسردگی و اضطراب با کنترل مغز

۳۴. اپلیکیشن Clue

دیگر نگران دوران قاعدگی خود نباشید. این سرویس، دوره‌های قاعدگی شما را رصد می‌کند و قبل از شروع دوره بعدی، به شما هشدار می‌دهد. وقتی الگوریتم برنامه، الگوی قاعدگی شما را شناسایی کرد، هر روز اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان می‌گذارد.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۳۵. اپلیکیشن Sleep Cycle

با خواب آلودگی در ابتدای صبح خداحافظی کنید. این سرویس سیکل خواب شما را رصد می‌کند. سپس در بازه‌ای نیم‌ساعته که قبل از ساعت مد نظرتان برای بیدار شدن است، شما را درحالی‌که خواب‌تان سبک شده، بیدار می‌کند.

لینک دانلود اندروید و آی‌او‌اس

۳۶. اپلیکیشن Power Nap App

این سرویس به شما کمک می‌کند تا چرت‌های کوتاه نیم‌ساعته بزنید. همچنین مجموعه‌ی موسیقی‌ای برای خوابیدن و بیدار شدن دارد تا بتوانید روز خوبی داشته باشید.

لینک دانلود آی‌او‌اس


در ادامه بخوانید: برنامه ریزی برای زندگی بهتر با چند توصیه‌ای که حتما باید بدانید
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع greatist
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.